2021-09-08, 23:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Ja något skaver.
Sedan kanske det inte är viktigt, vad gäller mordet.
Men viktigt för H var det nog allt...

Det som skaver är som du säger, varför undanhöll hon just Giga för JS?
Hon har pratat med JS om resan och om S och den biten, det är inget hon hymlar om till JS.
Så långt så bra...
Men Giga sliprar ur henne i sista sekunden när hon inte längre är i landet
utan redan på väg...
Snopet för JS.
Undrar varför?

Hade han blivit sårad??? Mer för giga än resan i sig??
Eller var det annan orsak?

Och som sagt hon säger olika till olika folk.

Så möjligen ligger det en djupare önskan och strävan vad gäller sporten,
som hägrar....
Kan det inte förklara också varför hon blev så intensiv med GC sista tiden/året?

Eller är det bara så att hon vill dela det/GC/Giga med S, endast....?

Men varför då inte säga det till JS
när hon nu redan varit tydlig om resan och återförening/kärnfamilj etc.
Ja, jag fattar inte alla onödiga halvsanningarna hon kör med. Det hade varit mer normalt att säga att även giga är resans mål.
Det säger hon ju till andra, det är ingen större hemlighet. L*ennart m fru verkar veta om det, JO likaså och till och med LW (fast via SD antar jag).

Det är ju största eventet som JS väl knappast hade tyckt varit nåt konstigt att åka på, kan väl inte tro att han missunnat henne det.

Finns ingen anledning att hymla med det - men det gör hon.
Citat:
Och som sagt hon säger olika till olika folk.
... Och inte bara hon. Hennes mor och syster är medvetna om den kontakt HD har med JS, det syns i diskussionen från Aten.

Han ska gilla bilder de lägger upp på FB, hennes mor döper om honom till guldfisken osv. Sen är JS till Folketorp, träffar även barnen (om än som "bara" som morsans polare och inte FWB.. ) men han nämns inte ens som en bifigur i förhör. BA har vet inte alls vem som är GC vän med HD?

Om helgen innan mordet. Om hon inte visste vem hon åkte med må vara osagt (vilket jag dock betvivlar) men känner inte HDs cachevänner?
HD och hennes mor har tät kontakt.

"Den aktuella helgen var Hanna någonstans och cachade tillsammans med några kompisar. B känner inte Hannas cachevänner och vet inte vilka hon åkte med. B vet inte var Hanna var någonstans."
Senast redigerad av develi 2021-09-09 kl. 00:00.
Citera
2021-09-09, 00:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Jo, det är så jag alltid har sett på saken/resan fram tills nu.
Jag har alltid utgått från att det var sant, återföreningen och firandet av halva livet mm.

Det som ger mig lite andra, eller extra, funderingar är det Develi har skrivit om idag.
Att det känns ologiskt att hon lägger energi och vikt på att separera infon till olika folk
angående resan.
Hon säger olika saker till olika personer men även till JS, ända fram tills hon lämnat landet.

Han får dock veta det som egentligen borde vara "jobbigast" att höra från henne,
att hon reser för att återförenas med S.
Men hon undanhåller Giga....
Varför?
Varför är det MER känsligt än själva återföreningen?
Lite skumt och ologiskt o utan förklaring (för oss).

Plus att hon var redo att göra resan utan S om han tvingades hem,
enligt vad hon själv sa.
Men så klart, det kan vara något hon bara sa för att visa sig "kaxig".
Hon åkte ju hem med honom trots allt.
(För inte blev väl hon portad från USA också ???)

Nåväl. Det är kanske oviktigt hur som...
Citat:
(För inte blev väl hon portad från USA också ???)
Hon fastnade ju hon med som det beskrivs bland all mat m gluten och att inte få mediciner. USA verkar inte vilja ha in henne heller?
Citera
2021-09-09, 00:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det stämmer.LW hade matat alla sina flying monkeys med olika versioner om sig och SD under lång tid. Men eftersom hon sparade på alla konversationer så kan vi tack vare FUP se hur hon ljög och manipulerade sina "vänner" för att få det hon ville ha. När dessa flying monkeys nu berättar om vad LW lurat i dem så blir de bara pinsamma.
Vilka är alla dessa flying monkeys?
Du skrev det nyss till mig och upprepar dig utan att säga vilka du pratar om.
Det är lika diffust bak i tråden och ger ingen vägledning. Sitter du och härmar folk ur tråden i brist på eget skitsnack?
Citat:
Om ett konto delas p.g.a. en skilsmässa så har nog de flesta empati och förstår tragiken. Utom älskarinnan och hennes flying monkeys.

Citat:
Det fetade: Vem kommer den infon från? Från någon av hennes flying monkeys? Som hon matade med skit om SD för att själv framstå som ett oskyldigt offer.
Citat:
Hela FUP och den här tråden är full med LWs flying monkeys.
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag tycker inte att det finns något skvaller
om LW i fupet.
Däremot finns det massor med skvaller om
SD som LW matade sina flying monkeys
med
för att svartmåla SD.

ÅK ger dessa flying monkeys stor
uppmärksamhet under rättegången för att
måla upp bilden av en rädd och misshandlad
kvinna.
Citera
2021-09-09, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Inte enligt allabolag.se (det kan ju ha ändrats sedan 2018). Men de bor i fristående villa, inte i bostadsrätt, så inte troligt.

OK. Bara en gissning.

EDIT. Då verkar det troligt att det är de närmaste fyndplatsen, grannarna på Rättarevägen.
Senast redigerad av Remark 2021-09-09 kl. 01:45.
Citera
2021-09-09, 01:40
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vilka är alla dessa flying monkeys?
Du skrev det nyss till mig och upprepar dig utan att säga vilka du pratar om.
Det är lika diffust bak i tråden och ger ingen vägledning. Sitter du och härmar folk ur tråden i brist på eget skitsnack?

De är så många. Alla som lyssnade på och trodde på henne.
Jag kan nämna några: Stef*an Albinss*on, Greven, Pete*r Ja*kobsson, cajjoo, Prästen, MgL, knatos, UW, N*oa...
Citera
2021-09-09, 01:52
Medlem
develis avatar
Citat:
De är så många. Alla som lyssnade på och trodde på henne.
Jag kan nämna några: Stef*an Albinss*on, Greven, Pete*r Ja*kobsson, cajjoo, Prästen, MgL, knatos, UW, N*oa...
Kallar du LWs son för flying monkey.

Frågade även om du sitter och plockar i tråden i brist på uppslag?
Citera
2021-09-09, 02:11
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Kallar du LWs son för flying monkey.

Frågade även om du sitter och plockar i tråden i brist på uppslag?

Ja, när han kallar alla möjliga kvinnor för h*ra men inte fattar att han kastar sten i glashus.
Och när han attackerar JG för att han bröt kontakten med LW utan att vilja förstå varför. Han anklagar JG för vad han kallade LW men han bryr sig inte om att det var sant. Bara att LW var ledsen för det. Det är så det går för älskarinnor. Det handlar inte om att ha otur med män. Det handlar om konsekvenser av val.

Men NW gör bara sitt "jobb" när han försvarar sin mamma. Det är lite gulligt och fint. Men det blir inte mera sant för det och det blir ganska pinsamt när alla kan läsa i FUP hur hon verkligen var.
Citera
2021-09-09, 02:24
Avslutad
Citat:
Ja, när han kallar alla möjliga kvinnor för h*ra men inte fattar att han kastar sten i glashus.
Och när han attackerar JG för att han bröt kontakten med LW utan att vilja förstå varför. Han anklagar JG för vad han kallade LW men han bryr sig inte om att det var sant. Bara att LW var ledsen för det. Det är så det går för älskarinnor. Det handlar inte om att ha otur med män. Det handlar om konsekvenser av val.

Men NW gör bara sitt "jobb" när han försvarar sin mamma. Det är lite gulligt och fint. Men det blir inte mera sant för det och det blir ganska pinsamt när alla kan läsa i FUP hur hon verkligen var.
Återigen, är du verkligen rätt person att döma någon annan?
Vart är din moral?
Har LW mördat?
Har LW baktalat och fryst ut "vänner"?
Jag vet inte vem du är, men så god och reko, är du inte.
Du pekar ut människor, till och med mordoffrets barn och fd make?
Har du ingen skam i kroppen?
HD har inte sitt på det torra.
JG sover nog inte gott om natten.
SoBa kan fortsätta sopa curlingbanan och hoovra ovanifrån, det kommer inte hjälpa i slutändan.
Den som är utan skuld behöver inte ljuga och fäkta.
Min fråga till dig är varför du slåss mot väderkvarnar?
Citera
2021-09-09, 02:51
Medlem
develis avatar
Citat:

Din sjuka jävel att även ge sig på LWs son som förlorat sin mamma!

Exakt HUR har du nått denna nivå med hat mot just LW inklusive ett så uppenbart daltande med just HD?
Citera
2021-09-09, 03:37
Medlem
develis avatar
Så genomskinligt dumt.

LW har knappt "försvunnit".

Rena katharsis, självaste nollpunkten, det plötsliga erkännandet:
SD vill bikta sig inför drömkvinnan, han lättar sitt hjärta. För att de ska kunna bygga en vänskapsrelation. Inga mer hemligheter. ❤️

Drömesan och mordet tycks plötsligt ha öppnat pärleporten.
Det ska bli så bra nu.

Trodde han. Då.
För det sket hon blankt i. Sen.

F2: Och hur kommer det sig att han berättar då på flyget?
HD: Han sa att jag vill inte ha nåra hemligheter för dig. Jag vill att du ska veta att vi har haft kontakt."
(..)
HD: Ja. Han vill lätta sitt hjärta. Han vill att nu ska det inte finnas nåra hemligheter mellan oss.
Han vill lätta sitt hjärta det är ju det de handlar om, tror jag. Nu vet inte jag, men det är så jag
uppfattar det, han vill lätta.
Han vet att jag inte vill veta men han vill lätta sitt hjärta för att han vet också ska vi liksom bygga upp nån typ av vänskapsrelation. "
(..)
HD: Nää. Jag ... kan inte förklara det på nå annat sätt heller. Jag kan inte förklara det på nå annat sätt. Han vill va öppen och ärlig, det är det han vill."
Senast redigerad av develi 2021-09-09 kl. 04:12.
Citera
2021-09-09, 03:47
Medlem
Citat:
Din sjuka jävel att även ge sig på LWs son som förlorat sin mamma!

Exakt HUR har du nått denna nivå med hat mot just LW inklusive ett så uppenbart daltande med just HD?

Allt verkar emanera från detta "Det är så det går för älskarinnor. Det handlar inte om att ha otur med män. Det handlar om konsekvenser av val."

Dom som tagit sin avstamp därifrån är ett antal skribenter som blivit så fanatiska att de ger sig på sörjande brottsoffer. Passerat gränser. Vilka ynkliga personer. Kan de med Rak Rygg verkligen se sig i spegeln varje morgon?

Lena Wesström blev brutalt ihjälslagen för 3 år sedan och ni ältar, trakasserar brottsoffret och dess efterlevande. Skäms!!!

Wesströms familj sänker sig inte ner till er låga nivå. Det hedrar dom. Full av beundrar över deras uppriktiga kärlek till Lena och den sammanhållningen som gör dom enande STARKA.
Senast redigerad av Remark 2021-09-09 kl. 03:49.
Citera
2021-09-09, 04:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Allt verkar emanera från detta "Det är så det går för älskarinnor. Det handlar inte om att ha otur med män. Det handlar om konsekvenser av val."

Dom som tagit sin avstamp därifrån är ett antal skribenter som blivit så fanatiska att de ger sig på sörjande brottsoffer. Passerat gränser. Vilka ynkliga personer. Kan de med Rak Rygg verkligen se sig i spegeln varje morgon?

Lena Wesström blev brutalt ihjälslagen för 3 år sedan och ni ältar, trakasserar brottsoffret och dess efterlevande. Skäms!!!

Dom sänker sig inte ner till er låga nivå. Det hedrar dom. Full av beundrar över deras uppriktiga kärlek till Lena och den sammanhållningen som gör dom enande STARKA.
Att även ge sig LWs son säger allt och det har skett förut. Som om det inte kan vridas runt tillräckligt mycket hur hemskt allt med LW är.
En extra twist som enbart bekräftar hur förvridet det är av hat.

Det är personligt, subjektivt klibbigt och emotionellt. I ena änden är det hat som om det vore brännande lava och i andra änden på spektrat är det ett evigt trivialiserande och daltande med megaoffret HD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in