Citat:
Ursprungligen postat av
Pusher.
Jag är inte helt säker på att KD klarar sig, i så fall med nöd och näppe. L räknar väl ingen med vid detta laget. MP kommer (tyvärr) klara sig tack vare Generation Greta. Tippar på strax över 4% för MP.
Blir Maggan partiledare så kan S öka. Många inom S är trötta på SL så hans avsked kommer väldigt lägligt. Sköter MA sig så är det inte helt omöjligt att S kammar hem 30% nästa år. Tror SD och M kommer få runt 20% var.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pusher.
Suck. Då har du inte förstått. Även om de blir mindre och mindre så kommer Mp fortfarande klara sig nästa val och med tanke på all miljösnack som media pumpar ut just nu så är det ännu mer troligt att MP klarar gränsen.
Nu tror jag förvisso också att MP kommer klara sig kvar, de ligger trots allt och guppar runt 4%-spärren. Ligger de risigt till inför valdagen är det nog tyvärr en stor risk att de kommer klara sig kvar med hjälp av stödröster.
Visst brukar många förstagångsväljare rösta på MP, det är tack vare alla dessa MP öht ens är ett riksdagsparti. En viktig orsak är som du säger att media älskar dem och därför pumpar ut nyheter och "nyheter" som på olika vis gynnar MP.
Jag tror tyvärr MP kommer få många röster från ungdomar även i valet 2022. Men man skall komma ihåg att msm:s inflytande inte är vad det en gång var så helt säkert är det inte. Allt färre följer traditionell media och i framkant för denna utveckling är som alltid ungdomar. De har helt andra medievanor än för säg ett decennium sedan och tittar inte på SVT utan följer olika Youtubers o.likn.
Det var faktiskt på håret att MP klarade sig kvar valet 2018. Det varma vädret och alla bränderna var nog huvudorsaken till att de gjorde det. Så även om MP kommer klara sig det kommande valet tror jag de på lite längre sikt kommer få det allt svårare och svårare för vart år som går.