Citat:
Det fetade har en rookie som jag inte tänkt på. Om hon aldrig var på skogsstigen så är det en djävulskt slug plan och innebär i så fall att den vita bilen på cykelvägen kan vara helt ovidkommande. Inte så konstigt heller om denne bilförare hållt sig undan med tanke på allt skit som övriga MGM fått genom åren. Då återstår Hanna och hennes ”illskrik”. Min uppfattning efter att ha läst vittnesmålet från 21/6 är att det mycket väl kan vara en efterhandskonstruktion. Kanske hörde hon skrik men att hon skulle ha känt igen rösten som HAs och sedan inte anmält in det när hon fick veta att HA var borta…? Nej, det köper jag inte.
Det verkar ha tagits för givet att HA mötte sin baneman på den där stigen, men det är något som skaver för antingen har vi
a) GM var till fots när han överföll HA. I så fall, hur fick han så snabbt tag på en bil (som ses av de parkerade killarna) i en tid utan mobiltelofoner hos vanligt folk?
Eller,
b) så färdades han i bil från början och upptäckte HA vid skogen. Skall han då ha lämnat bilen och sprungit efter sitt offer på en plats han inte känner till i detalj? Hur fick man med sig HAs kropp in i bilen utan att lämna spår?
Slutligen har vi:
c) GM har med sig HA i bilen från Stadt. I så fall, varför sker överfallet i en skog 100 m från HAs hem? GM borde rimligen åkt i vilken riktning som helst utom dit.
Detr alltså något lite konsigt med att HA skall ha överfallits i denna skogsdunge och att sedan en bil dyker upp på en cykelväg vilket är en galen sak att göra eftersom man nästan säkert blir upptäckt (det blev ju bilen också, men ingen såg reg.nr eller kunde identifiera den). Jag säger inte att utplaceringsteorin är bättre i alla avseenden, men den tar bort en del frågetecken.
Det verkar ha tagits för givet att HA mötte sin baneman på den där stigen, men det är något som skaver för antingen har vi
a) GM var till fots när han överföll HA. I så fall, hur fick han så snabbt tag på en bil (som ses av de parkerade killarna) i en tid utan mobiltelofoner hos vanligt folk?
Eller,
b) så färdades han i bil från början och upptäckte HA vid skogen. Skall han då ha lämnat bilen och sprungit efter sitt offer på en plats han inte känner till i detalj? Hur fick man med sig HAs kropp in i bilen utan att lämna spår?
Slutligen har vi:
c) GM har med sig HA i bilen från Stadt. I så fall, varför sker överfallet i en skog 100 m från HAs hem? GM borde rimligen åkt i vilken riktning som helst utom dit.
Detr alltså något lite konsigt med att HA skall ha överfallits i denna skogsdunge och att sedan en bil dyker upp på en cykelväg vilket är en galen sak att göra eftersom man nästan säkert blir upptäckt (det blev ju bilen också, men ingen såg reg.nr eller kunde identifiera den). Jag säger inte att utplaceringsteorin är bättre i alla avseenden, men den tar bort en del frågetecken.
Troliga är väl att personen kände till stigen mycket väl .. exempelvis en som bor i Mariestad.Tanken har aldrig slagit dig att hon blev indragen i bilen , hoppade ur den och blev jagad ? Det finns spår efter bilen bla avtryck av bildäcken vid lekparken . Och fått in kroppen i bilen utan lämnat spår ? Vilket spår syftar du på ? Flera av Helenas saker är hittad på stigen . Sedan att detta skulle va ett idiotiskt drag att överfalla någon 100 m från hemmet pga stor risk ? Tycker du det var en stor risk med tanke på att försvinnandet av Helena är 29 år ? Jag ser det hellre som det perfekta” mordet … det är ytters få som klarar sig undan ett mord .