Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Detta låter som ett möjligt scenario.
Bara för att vara tydlig så att jag inte missförstår. Menar du HA och ev. GM blev upplockade av en bil med en annan person bakom ratten? Om det var två personer hade de då alltså delat på sig? Hur kom dessa i kontakt med varandra? 1992 hade ännu inte mobilerna fått något större genomslag.
Det finns som sagt flera möjligheter, ett scenario är att de 2 männen åker efter Helena ser att hon går in på stigen en följer efter henne på stigen får tag i henne en bit in på stigen drar henne baklänges mot lekplatsen , hon sparkar av skorna åt var sitt håll på stigen , den andre kör runt för att hämta upp vid lekplatsen tumult hon drar av sig ringarna innan dom får in henne i bilen förmodligen vid liv . Ett annat är att Helena får skjuts hem av 2 män ända från centrum , Helena ber dom köra genvägen/cykelvägen för att slippa gå i skogen när det är mörkt, dom parkerar vid lekplatsen sitter o snackar i el utanför bilen nån av killarna röker utanför bilen , en av av dem gör närmanden mot Helena som inte vill , hon försöker slita sig för att kunna springa mot hemmet som hon ser därifrån , tumult ett slag över ansiktet männen får in kanske en avsvimmad el omtöcknad Helena i bilen , den ena springer in o slänger skorna på var sida om stigen för att förvilla , ringarna tror jag Helena drog av sig vad än alla säger , hon ville visa vart det hänt , det var hennes sista chans . Som sagt bara 2 möjliga scenarior av flera som nämnts av andra . Och som det ser ut just nu med vad Kalla fall presenterat dom sista veckorna så vill jag fortfarande placera CL som en av männen kanske GM men med hjälp av någon , och IOM att ingen kan koppla ihop honom med en enda person i Mariestad så finns en möjligt att ”OM” PL var på besök hos föräldrarna den här helgen så kan han ha varit den som körde bilen .Och mina misstankar hänger lite ihop med bartenderns iakttagelser av två för honom då okända män som Helena bjöd på vatten när hotellet hade stängt . Och Hannas vittnesmål där hon hör 2 mansröster .kanske var så att PL absolut inte var med på detta frivilligt utan det bara skedde , slog slint i huvet på CL . Men när allt var över bestämde dom att aldrig mer nämna nåt om detta .