Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Ja den stugan är givetvis väldigt intressant eftersom PL bodde där ensam vid tidpunkten för mordet.
Jag har skrivit ut adressen på Skäggsta med tillhörande nummer (postlåda?) tidigare i tråden, bara att söka på Skäggsta. Det stora problemet att det inte går att söka på den adressen idagsläget, dvs Skäggsta xxxx (fyrsiffrigtnummer), man har alltså bytt/ändrat/ersatt postlådenummer med nya nummer i samtliga hushåll i Skäggsta. Det gjordes en ändring av nummer (om det endast gällde postlådenr vet jag inte) på landsbygden runt millenieskiftet. Det här innebär att man inte kan hitta huset, inte heller se någon bild på det tyvärr. Jag antar att man måste kontakta Landsmäteriet eller möjligen Söråkers kommun för att få reda på vilket nummer huset har i dag. Om man då anger den gamla adressen: Skäggsta xxxx (det fyrsiffriga numret) så kan man få reda på den nya adressen och då förhoppningsvis även googla fram en bild på huset.
Visst vore det som du säger, väldigt intressant att få se en bild på huset. Om någon har mycket tid över och orkar engagera sig i att få fram den nya adressen så vore det grymt bra!
Du borde ha frågat efter fastighetsbeteckningen istället, vilket är Skäggsta 1:25, som idag är Skäggsta 138. Nära grannen på Skäggsta 142 har bott där sedan 1989. Hon hade förr pl 2128 vilket stämmer bra med 2130 för Skäggsta 1:25.
Notera att rätt stavning är Skäggsta och inte Skägg
esta.
Skäggsta 138 har byggår 1910 och är 167 m2 stort.
https://www.hemnet.se/salda/villa-5rum-soraker-timra-kommun-skaggsta-138-129462
Jag vet inte hur du fått för dig att PL var ensamstående. Ett problem med Skatteverkets register (från den här tiden) är att man inte kan fråga om någon annan bor på adressen. Adresser är inte sökbara enbart personer.
Fastigheten som sådan är fullt synlig runt om av tre grannfastigheter. Jag skulle tro att om du gömmer någon hemma så är det för att du har kontroll över marken, tillgång till en bra plats och har tänkt att behålla kontrollen länge.
Jag har svårt att tro att en ung man har tänkt att bo där länge. Det beror iofs på om hans fru bodde där också. De bodde i samma fastighet som studenter så det är fullt tänkbart att hon bodde med honom i Skäggesta, Söråker, en spekulation... Hur som helst så känns en så liten tomt inte riktigt lämplig.
Men om de lagt igen en brunn så är det i sig en utmärkt grav!
Kanske har du bättre möjligheter än andra att luska i detta. Jag har ju noterat att du är en av de mest frekventa skribenterna i tråden "Mordet på Eva Söderström, Kramfors 25 september 1987". Av dina inlägg där verkar det som om känner Kramfors som din egen ficka. Om du fortfarande besöker den orten eller rent av bor där så har du ju inte långt vare sig till Skäggsta eller PeLe:s nuvarande bostad. Du kanske rent av har vänner som känner någon i familjen?
Samtidigt förvånar det mig att du går på familjen. Hela polisens upplägg har ju varit att mannen är misstänkt för att han hade för vana att köra runt med bil och ragga. Polisen har även klart sagt att han är ensam misstänkt. Om man bara har tillgång till det polisen sagt så framstår din idé om PeLe inblandning som så oerhört osannolik att jag tycker att du själv borde förstå vilken skör tråd den hänger i. Eller kan det vara så att du faktiskt har andra källor som ger dig insikt i ClLe familj, de enda som du säger kan veta om PeLe vad i Mariestad aktuell kväll. Är det dessa källor som är de efterforskningar som du inte vill avslöja?