2021-09-08, 21:14
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Föreslår att du läser inlagorna från Esbjörns advokat som återfinns i trådstarten istället för att begära av mig att jag ska göra ditt jobb. Du ska trots allt vara vuxen med tanke på att du skriver på Flashback. Om du har något att invända mot dessa kan vi diskutera det.

Du har undvikit att svara vad DU avser fem gånger nu. Jag menar specifikt vad DU har avsett.

"Du kan väl nu ange vilka dessa är som du avser och från från vilken källa det är samt hur dessa "nyanser och aspekter" som du kallat de fråmjar Esbs intresse?"
2021-09-08, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det blir Esbjörn som får betala Ebbas juridiska personal. Om hans ombud påstår något annat så är de ohederliga. Om han vet om det så är det givetvis inte deras fel, då får han stå sitt kast. För strategin att vinna målet genom medial utpressning lyckades inte eftersom Ebba Busch vägrade vika ner sig.
Jag noterar att du slaviskt fortsätter att upprepa Ebbas sagor.
2021-09-08, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Du har undvikit att svara vad DU avser fem gånger nu. Jag menar specifikt vad DU har avsett.

"Du kan väl nu ange vilka dessa är som du avser och från från vilken källa det är samt hur dessa "nyanser och aspekter" som du kallat de fråmjar Esbs intresse?"
Jag avser Esbjörns advokaters invändningar. Hur svårt ska det va?
2021-09-08, 21:18
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Faktum är att knattefotbollslaget var det pedofilen som anlitade. Esbjörn var sannolikt inte inblandad alls, han fick nog inget veta för långt senare. Detta framgår bland annat av transportfullmakten som pedofilen lämnade in vid bytet.

Det håller jag med om som allra mest troligt.

Dock är det ju intressant att veta vem som ansvarar för att Esb fick sitt första ombud och hur, och om det så här i efterhand har visat sig främja Esbs intresse (och om det kan finnas ett ansvar för detta anlitande).
2021-09-08, 21:23
Medlem
Citat:
Jag noterar att du slaviskt fortsätter att upprepa Ebbas sagor.
Nej, jag har läst Pernroth Lüllmaas Facebook och läst lögnerna som Johann Binninge framfört via Expressen. Det tror jag att du också har.
2021-09-08, 21:27
Medlem
Citat:

Dock är det ju intressant att veta vem som ansvarar för att Esb fick sitt första ombud och hur, och om det så här i efterhand har visat sig främja Esbs intresse (och om det kan finnas ett ansvar för detta anlitande).
Det framgår i facebooktråden... MPL försöker där stoppa affären - och frågar om det finns någon som kan hjälpa henna. Där kommer binninge in i bilden.
2021-09-08, 21:28
Medlem
Citat:
För en rätt ointressanta rykten och spekulationer.
Jag tyckte att Oisin Cantwell lyckades bra med sina intervjuer av folk i Marielund. De om några bör veta. Sen bekräftade ju Majkgård att hon ärvt fastigheter av gamla gubbar vid tidigare tillfällen. För henne var det något fullt normalt och självklart att de testamenterade sina ägodelar till henne för att hon var så himla snäll. Det har hon säkert varit även mot Esbjörn så länge han hade något att testamentera till henne.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Ky3dxM/hela-sanningen-om-ebba-buschs-huskop-ar-inte-berattad
2021-09-08, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Nej, jag har läst Pernroth Lüllmaas Facebook och läst lögnerna som Johann Binninge framfört via Expressen. Det tror jag att du också har.
Fullständigt ointressant ur ett rättsligt perspektiv. Inte konstigt att man går till media när man har en mäktig motståndare som kör fulspel. Är man Ebbabist kan jag dock förstå irritationen över att man försöker jämna ut oddsen.
2021-09-08, 21:31
Medlem
Citat:
Fullständigt ointressant ur ett rättsligt perspektiv. Inte konstigt att man går till media när man har en mäktig motståndare som kör fulspel. Är man Ebbabist kan jag dock förstå irritationen över att man försöker jämna ut oddsen.
Tvärt om - det är ju grunden till hela debaclet. Esbjörn har aldrig ångrat sig utan det är andra som ångrat sig i hans namn.
Brutalt klantigt att inte smida ränkor mellan skål och vägg...
2021-09-08, 21:32
Medlem
Citat:
Du har en knut på din tidslinje, Johann Binninge och Esbjörn Bolin fick till media när Ebba Busch skrev ett brev att hon ville träffas för att lösa tvisten.
2021-09-08, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Tvärt om - det är ju grunden till hela debaclet. Esbjörn har aldrig ångrat sig utan det är andra som ångrat sig i hans namn.
Brutalt klantigt att inte smida ränkor mellan skål och vägg...
Ja, det är Ebbas planterade narrativ och den hanfull som slukat den med hull och hår.

Själv tar jag mig rätten att tänka själv.
Senast redigerad av Krmkr 2021-09-08 kl. 21:42.
2021-09-08, 21:38
Medlem
Citat:

Det avslöjades i tråden här att kopplingen till pedofilen går via Monika Pernrot Lullmaa som är kompis med Majkgård som är Esbjörns "närstående", Lullmaa är också kompis med pedofilen då de bägge sitter i styrelsen i den suspekta rättssäkerhetsorganisationen. Det är utan tvekan Majkgård som ligger bakom allting i Esbjörns "ånger" och "försvar". Det var också hon som var på banken och försökte återbetala handpenningen. Det är hon som syns i periferin i Expressens artiklar och video-intervjuer, och det är också hon som har incitamentet att stoppa affären, då hon lär vara testamentstagaren av huset. Det har framgått av inlagor till domstolen att det finns ett testamente.
Senast redigerad av StorstBastVackrast 2021-09-08 kl. 21:47.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in