2021-09-08, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BusyGuy
Hur dum i huvet låtsas du vara???
SD är persona non grata i alla slags politiska lokaler. Innerligt hatade av samtliga borgare, och ännu mer av övriga väljare.
https://www.svd.se/jag-saljer-inte-min-sjal-for-regeringsmakten

Jo, ALLA borgerliga väljare hatar innerligt SD. Det bevisar var och en av dem personligen vid valurnan. Hur många ytterligare årtionden tar det för dig att fatta detta uppenbara öppet uttalade? Hur lång livstid tror du att du har, har du verkligen 33 år till av katastrofalt misslyckande?

När Nigel Farage lyckades få igenom BREXIT. Just det tillfälle när en all out attack mot EU var som mest gynnsam. Vips blev PKs fejkade utbrända låtsasopposition EU-globalister. Helt utan någon parti-intern debatt. Alla SD:are är omeriterade fega viljelösa tysta får vars enda gärning i livet är att berika sig själva till politiska miljonärer i det samhälle de aktivt lagstiftar om skall permanent totalförstöras.

SD är ett enfrågeparti. SDs enda fråga är att totalt motarbeta varenda form av kritik mot regimen. Det är det som dessa hundratals politiska miljonärer får betalt för att göra.

Det är ju det de lovar sina väljare!!!
Samtidigt som Gustav Kasselstrand odlar nära relationer med politiska ledare i massor av EU-medlemsländer. Samma personer som PKs fejkade teater-opposition utesluter och bojkottar, med sitt fetto i lastbilens båda förarsäten.

Varför vet du ingenting? Varför klarar du inte av att ta reda på någonting själv, som jag gör? Det kanske förklarar varför du kastar bort din röst på SD hela detta årtionde också helt utan något resultat.
(Förmodligen för att du blint lyder din spelmissbrukande SD-führers order att aldrig ta del av någon s.k. alternativ media, utan bara av SDs nära samarbetsmedia Expo, Expressen och SVT.)
Så bara för att Ulf Kristersson inte säljer sin själ för regeringsmakten som Stefan Löfven gör så menar du att SD inte kommer få inflytande överhuvudtaget? Precis som i alla förhandlingar får man ge och ta om man inte har 51 procent. Något ni AFSugare inte kan förstå. Ni tror väl att ni kommer kunna få igenom allting när ni kommer in med era 4 procent år 2034.

Känner du alla borgerliga väljare? Att 90 procent i M och KD vill fördjupa samarbetet med SD, tolkar du det som hat?

Du kan inte jämföra Nigel Farage och Storbritannien med Sverige. Det är två helt olika länder med helt olika förutsättningar. Hade SD kunnat göra som Nigel Farage och Brexit så hade man satt igång en Swexit i rullning. Men idioter som du tror att svenska väljare funkar som brittiska väljare.

Om du på riktigt tror att Gustav Kasselstrand med sina vänner ska kunna överrumpla EU-eliten bara för att man samarbetar så får jag säga att du är extremt naiv. Liberaler och socialdemokrater har för mycket mandat i EU för att man ska kunna tackla det. Polen, Slovakien, Tjeckien och Ungern kommer vara kvar i EU trots deras EU-skepticism eftersom de tjänar ekonomiskt av att vara med i EU. Och EU-eliten kommer inte vilja göra sig av med dessa 4 länder eftersom det skulle försvaga EU. Förstår du det nu din lilla fjant? Vad än visegradländerna och EU-eliten tjafsar med varandra om så kommer ingenting dramatiskt att ske eftersom det vore döden för respektive sidor.

Vad är det jag ska ta reda på? Är det mitt fel att SD inte har majoritet i riksdagen eller har möjlighet att forma en majoritet för att få igenom sin politik? Tror du AfS hade lyckats bättre om de satt i samma situation? Tvärtom skulle ni bli totaltisolerade. Vänligen håll käften nu om att SD aldrig får någonting igenom din lilla kuksugare. Beträffande hur SD dömer i domstolar så antar jag att du menar nämndemän av SD-kulör som dömer i migrationsmål på ett icke-bra sätt. Men det är inte SD-nämndemännens fel att lagarna ser ut som de gör. Eller vill du att domare och nämndemän i våra domstolar ska utgå från egna påhittade lagar?
Citera
2021-09-08, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hormods
Så bara för att Ulf Kristersson inte säljer sin själ för regeringsmakten som Stefan Löfven gör så menar du att SD inte kommer få inflytande överhuvudtaget? Precis som i alla förhandlingar får man ge och ta om man inte har 51 procent. Något ni AFSugare inte kan förstå.
Borgarna+SD har redan 50%+!!!

Fattar du min poäng om SDs katastrofala och totala misslyckade årtionde efter årtionde nu, när du fått chansen att räkna efter possenterna lite närmare? Eller väljer du att fortsätta vara avsiktligen dum i huvet, grundlurad, ha fel och misslyckas resten av ditt liv också???

Citat:
Tror du AfS hade lyckats bättre om de satt i samma situation? Tvärtom skulle ni bli totaltisolerade.

Ja. Precis som oppositionella politiker och partier har triumferat i andra länder. Se t.ex. Donald Trump som din omeriterade utbrände fege spel,missbrukare kallar "oseriös". SD står i vägen för opposition, det är därför PK avlönar hundratals SD-drängar som sina politiska miljonärer, för att precis som du gå regimens ärenden och HATA all form av opposition mot regimen. Vi vet det nu med årtionden av facit i hand. Varje röst på SD har varit extremt samhällsförstörande.

Citat:
Vänligen håll käften nu om att SD aldrig får någonting igenom din lilla kuksugare.
Där fick du en liten varning, så att när du snart är avstängd, vi andra kan börja prata politik istället för allting hela tiden ska handla om din obehandlade psykiska sjukdom.
Citera
2021-09-08, 23:10
Bannlyst
Citat:
Borgarna+SD har redan 50%+!!!

Fattar du min poäng om SDs katastrofala och totala misslyckade årtionde efter årtionde nu, när du fått chansen att räkna efter possenterna lite närmare? Eller väljer du att fortsätta vara avsiktligen dum i huvet, grundlurad, ha fel och misslyckas resten av ditt liv också???

Ja. Precis som oppositionella politiker och partier har triumferat i andra länder. Se t.ex. Donald Trump som din omeriterade utbrände fege spel,missbrukare kallar "oseriös". SD står i vägen för opposition, det är därför PK avlönar hundratals SD-drängar som sina politiska miljonärer, för att precis som du gå regimens ärenden och HATA all form av opposition mot regimen. Vi vet det nu med årtionden av facit i hand. Varje röst på SD har varit extremt samhällsförstörande.

Där fick du en liten varning, så att när du snart är avstängd, vi andra kan börja prata politik istället för allting hela tiden ska handla om din obehandlade psykiska sjukdom.
Är det SD:s fel att Centerpartiet och halva liberalerna inte vill ha med SD att göra? De som vill samarbeta med SD är M och KD. Dessa två partier + SD har 44 procent, inte 50+ din dumma åsna.

Du kan inte jämföra Donald Trump med Sverige din lilla horunge. Till att börja med har USA ett helt annat politiskt system och politiskt klimat. Och ett helt annat system när det kommer till att välja ledare för ett parti. Att det dessutom endast är ett tvåpartisystem gör det enklare för sådana som Donald Trump att vinna, i ett land som är starkt konservativt över många håll. Så här är det i andra länder också. Det politiska klimatet och politiska systemet samt det parlamentariska läget ser helt olikt ut i andra länder jämfört med Sverige. Vänligen sluta jämföra Sverige med andra. Du måste utgå från svenska förhållanden om du ska göra en rättvis analys. Om du nu sansar dig lite och lägger ner med dina konspirationer och tar av dig foliehatten så tycker jag att du ska svara utförligt på frågan hur AfS i Sverige skulle få igenom mer än SD med samma förutsättningar. Och förenkla inte ditt svar med "MENN KoollAAA andraAA läääNNDEER dåÅÅÅÅ". Svara nu på frågan hur AfS hade fått igenom mer i riksdagen om de hade precis som SD börjat med 5,7 procent och blivit isolerade av alla andra partier, sedan 12,9 och fortsatt isolerade. Sedan 17,5 och halvt isolerade och utan majoritetsunderlag. Kan du ge mig ett bra svar detaljerat och realistiskt svar så lovar jag att jag lägger mig platt och röstar AfS i nästa val.
Senast redigerad av hormods 2021-09-08 kl. 23:13.
Citera
2021-09-09, 09:20
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Aha, är du imponerad över tillskottet på 96 medlemmar på 1 år?
Nej, jag tycker inte att det är någon stor medlemsökning. Men det är ett tecken på ökat intresse.

Det normala är annars, att partierna tappar medlemmar.

Wikipedia har en artikel om medlemsantalen i de olika riksdagspartierna. Hur bra den stämmer, har jag ingen aning om. Men tendensen är tydlig. Medlemsantalen sjunker.
Den 31:e december 2019 var 268 135 personer medlem i något av riksdagspartierna.
Den 31:e december 2020 var 243 729 personer medlem i något av riksdagspartierna.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Riksdagspartiernas_medlemsutveckling
Citera
2021-09-09, 09:48
Medlem
Sanctuss avatar
Gillade AfS initialt men allt tjat om gud och religion senaste tiden lämnar en besk eftersmak. Låt oss hålla ett avstånd till alla ökenreligioner.
Citera
2021-09-09, 11:17
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Gillade AfS initialt men allt tjat om gud och religion senaste tiden lämnar en besk eftersmak. Låt oss hålla ett avstånd till alla ökenreligioner.
Det är ju kyrkoval, trots allt. Då får man ha överseende med sådant. Personligen är jag inte medlem i svenska kyrkan, kommer aldrig att bli, och bryr mig inte om dess framtid. Jag hoppas ändå att det går bra för AfS, inte för kyrkans skull, utan för partiets.
Citera
2021-09-09, 14:43
Medlem
Lumbagos avatar
I samband med torgmötet på Norrmalmstorg, gjorde Exakt24 en intervju med Gustav:

https://exakt24.se/torgmote-med-alternativ-for-sverige-infor-kyrkovalet/
Citera
2021-09-09, 18:27
Medlem
Kommer afs att ställa upp i kommunalvalet eller fokuserar de bara på riksdag som senast? Man tycker ju att de åtminstone kunde satsa på Stockholm och några andra kommuner.
Citera
2021-09-09, 19:08
Medlem
Citat:
Är det SD:s fel att Centerpartiet och halva liberalerna inte vill ha med SD att göra? De som vill samarbeta med SD är M och KD. Dessa två partier + SD har 44 procent, inte 50+ din dumma åsna.
Ja, Det r SDs fel att de har bettat precis allt under årtionde efter årtionde på att få fika och Uffe att gilla dem. Det gick inte. Har det gått bra tycker du? Vilka resultat har SD att presentera? Vad föreslår du att de bör göra nu givet denna ovedersägliga fakta?

Jag föreslår et helt nytt parti. Det parti som SD har uteslutit. Det parti som samarbetar med samtliga internationella partiet som SD PK-bojkottar. Alter alternativet till det i särklass mest PK och uteslutningsbenägna partiet i svensk politisk historia. Vad föreslår du? 33 år till av mer av samma pajasfiasko under din utbrände otrogne Führers sängliggande sjukskrivning? Är det verkligen det du inbillar dig skulle kunna vara lösningen på Sveriges många katastrofalt eskalerande samhällsproblem?

Citat:
Du kan inte jämföra Donald Trump med Sverige din lilla horunge.
Nu blev du anmäld till moderatorn igen!
Citera
2021-09-09, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Om du inte har lärt dig uppskatta Jesus budskap och den enorma revolution som det medförde, så borde du läsa på. Läser man antik historia, t.ex. det Peloponnesiska kriget för 2500 år sedan som är relativt väldokumenterat. Så finner man att alla politiker talar om hur att profitera mest på att döda flest. Det där med att tänka på sin näste, det förekom inte. Jesus har förändrat världen mycket mer och djupare än vad du kanske har insett. Du har bristfällig sosseskola och sossemedia att skylla på, så du är förlåten.
https://youtu.be/g8uFwwGvfBM?list=PLwhhu-Fs9WBrkX57_o8NgGtnqCoMMpUbi&t=47
Citera
2021-09-09, 20:50
Bannlyst
Citat:
Ja, Det r SDs fel att de har bettat precis allt under årtionde efter årtionde på att få fika och Uffe att gilla dem. Det gick inte. Har det gått bra tycker du? Vilka resultat har SD att presentera? Vad föreslår du att de bör göra nu givet denna ovedersägliga fakta?

Jag föreslår et helt nytt parti. Det parti som SD har uteslutit. Det parti som samarbetar med samtliga internationella partiet som SD PK-bojkottar. Alter alternativet till det i särklass mest PK och uteslutningsbenägna partiet i svensk politisk historia. Vad föreslår du? 33 år till av mer av samma pajasfiasko under din utbrände otrogne Führers sängliggande sjukskrivning? Är det verkligen det du inbillar dig skulle kunna vara lösningen på Sveriges många katastrofalt eskalerande samhällsproblem?

Nu blev du anmäld till moderatorn igen!
Fast nu är Uffe beredd att förhandla och samarbeta med SD. Så visst fan har SD nått i mål i det avseendet. Att få med sig två partier (M, KD) kan vara tillräckligt för att nå en majoritet och påverka politiken. Det tog bara tid, speciellt eftersom Reinfeldt styrde så pass länge och beröringsskräcken till SD levde kvar även efter. Berätta vad AfS hade gjort bättre i samma situation? Ni hade varit totalisolerade idag om ni satt i riksdagen. Sluta låtsas som något annat. Du verkar också vara emot att samarbeta med sådana som Ulf Kristersson. Berätta då hur ni ska få igenom er politik om ni inte är beredda att samarbeta? Tror du att AfS kommer få 51 procent i ett riksdagsval att de kan bestämma allting själva?

Då ställer jag återigen samma frågor som jag aldrig någonsin kan få svar på: Berätta hur AfS ska kunna få med sig andra partier att samarbeta med dem, för att kunna få igenom sin politik? Berätta hur AfS ska få Sverige ur EU givet att 7 partier vill vara kvar till varenda pris samtidigt som mer än 2/3 av svenska folket är positiva till EU?
Senast redigerad av hormods 2021-09-09 kl. 20:53.
Citera
2021-09-10, 01:03
Medlem
Citat:
Fast nu är Uffe beredd att förhandla och samarbeta med SD. Så visst fan har SD nått i mål i det avseendet. Att få med sig två partier (M, KD) kan vara tillräckligt för att nå en majoritet och påverka politiken. Det tog bara tid, speciellt eftersom Reinfeldt styrde så pass länge och beröringsskräcken till SD levde kvar även efter. Berätta vad AfS hade gjort bättre i samma situation? Ni hade varit totalisolerade idag om ni satt i riksdagen. Sluta låtsas som något annat. Du verkar också vara emot att samarbeta med sådana som Ulf Kristersson. Berätta då hur ni ska få igenom er politik om ni inte är beredda att samarbeta? Tror du att AfS kommer få 51 procent i ett riksdagsval att de kan bestämma allting själva?

Då ställer jag återigen samma frågor som jag aldrig någonsin kan få svar på: Berätta hur AfS ska kunna få med sig andra partier att samarbeta med dem, för att kunna få igenom sin politik? Berätta hur AfS ska få Sverige ur EU givet att 7 partier vill vara kvar till varenda pris samtidigt som mer än 2/3 av svenska folket är positiva till EU?
Varför ljuger ni SD:are så patetiskt för er själva? Är ni så dumma i huvet att ni går på era egna lögner hemma inuti kraniet? Har ingen av er någon förmåga till korrigering alls ens när ni årtionde efter årtionde har misslyckats? Det är ett imponerande självbedrägeri ni utsätter er själva för. "Rösta på SD i hopp om att borgarna blir bra!" Hahaha! Har du hört talas om google:
https://www.google.com/search?q=ulf+kristersson+sd+aldrig+regera&oq=ulf+k ristersson+sd+aldrig+regera&aqs=chrome..69i57j33i1 60.11684j0j7&client=ubuntu&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Om det hade existerat en politiker i Sverige som vore EU-kritisk så hade nog fler varit kritiska till EU och din älskade Ylva Johansson som migrations-kommissionär över svensk lag. Håll-käften-och-uteslut-SD har ju aldrig gjort någonting och kommer aldrig att göra någonting och kommer därför aldrig att få något inflytande över någonting överhuvudtaget. Så kasta bort din röst på dem du, det är nog säkrast att såna som du aldrig påverkar någonting i vårt samhälle.
Senast redigerad av BusyGuy 2021-09-10 kl. 01:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in