Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Ren Bullshit. Höjden av trivialisering kring den skeva människans beteende som återkommer gång efter annan i samband med skilsmässan.
.
Du försvarar urdåliga eftersök, HDs psyke beror på gluten, att SDs fabler är normala hjältedrömmar, sjukhus är välisolerade, ingen risk för jäv via PW, SD var normal helgen innan mord, det är inte planerat and on and on.
Förutom när du får gnälla på data.
Ständigt motvalls in absurdum. Gnälllsjuk.
Så min slutfråga till dig är varför du mimimerar vad HD gör.
PW tog du parti för, men några selektivt utvalda får en skopa som data-M*öörk.
Din motivation att gå in i tråden var ju inledningsvis för att reta gallfeber på SD via avancerat datasnack.
Du projicerar. Det är du som är i tråden får att reta gallfeber på HD.
Mitt syfte var ett annat. Det fanns risk för att han skulle gå fri även i hovrätten och det fanns möjligheter att kika på det tekniska som polisen hade missat. Och det var en del som vi vet.
Och ja det har funnits anledning att kika närmare på polis TM då han använt sin polismejl på Facebook som jag upptäckte och sen har han varit chef över det på sina håll halvdana jobb som gjorts av IT-forensiker och kriminaltekniker.
Han har helt enkelt ”förtjänat” mer ”skit” än PW som blivit nån fixstjärna i ditt kikarsikte.
Han höll alla informerade om läget i sin relation och det är cheferna som har personalansvaret även inom polisen som du kanske vet.
Du vill inte ta till dig av hans förhör och andra underlag för att se det från den synvinkeln alls. Enligt dig har han äventyrat hela utredningen när han i själva verket var den som räddade röven på dem med SD:s mobil så de inte stekte hela minnet på den vid tömning.
Sen har jag fiskat fram en del om An St:s relation till SD och HD med familj. Är du ens i närheten av såna fynd eller observationer i tråden? Icke.
Du lajvar Familjeliv.se upphöjt till hundra vad gäller HD:s skilsmässa. Du är fasen den tredje kvinnan i det dramat som det utvecklat sig. I Örebro och annanstans så går människor vidare. Men du gnetar på där lika arg som han matadoren i Ferdinand som liksom inte får fajtas på riktigt och få utlopp för ditten och datten.
Vad gäller SD:s planering så lyser den med sin frånvaro.
Ja han beter sig men det har han gjort hela livet.
Minst två gånger tidigare hade det blivit spontant handgemäng mellan SD och LW.
I bilen och inomhus när hon ville hålla kvar kramen och han slita sig ur hennes grepp. De slogs vittnar hon om i SMS. Han fick antagligen väldigt ont i ryggen.
Så jag menar att han mentala tillstånd ihop med ännu ett sånt gräl gick överstyr big tajm.
Han gjorde ett spontanbesök likt så många ggr förut som LW:s väninna bl.a vittnar om. Han brukade komma och bråka.
Så han tar väl hojen till LW och gör sin vanliga grej.
Det ska resas med HD och hon i sig själv ihop med resan är hot topic. GC-turerna lurar minst sagt i bakgrunden.
I det sammanhanget tänker jag att de kommer ihop sig och han misshandlar henne till döds med vad nu tillhygge som fanns tillgängligt. Jag har även vädrar tanken om att han får henne medvetslös men går sen hem och hämtar domkraftskaftet för att ”dölja” sitt brott misshandel så slår han helt sonika ihjäl henne?
Ja jag har kritiserat eftersöket likt alla andra som fått nys om fallet. Men jag har kritiserat de/den inom polisen som utför eftersöket/närsöket. Alltså poliserna på plats och vvakthavande befäl eller motsvarande. Du vill klandra PS för att han inte sprang i buskarna eller typ bad poliserna kolla extra gång nånstans. Det var ju redan två närsök gjorda om jag fattat det rätt och sen sprang de runt i området och knackade dörr. PS själv oavsett vad man tycker om honom har ju uttalat sig i stil med att ”man tror ju att de börjar vid brevlådan och letar därifrån”.
Vad gäller HD:s psykiska hälsa och gluten så var det ju så att du stack ut hakan ochmenade att man inte kunde koppla gluten till depression. Vilket man kunde visade jag med ett antal forskningsrapporter.
Inte första gången du har fel. Du menade att man sedan 9/11 inte kommer in i cockpitdörrar vilket man kan fick jag åter igen visa.
Sen vad gäller SD:s dagdröm om att bli hjälte vid tillfälle då båda piloterna slås ut av hjärtattck eller motsvarande som du raljerat över så var jag tvungen att igen visa underlag från Psykologguiden att den vanligaste dagdrömmen människor har är just hjältedrömmen. Att få bli hjälte i en liknande situation som SD målade upp.
Det köpte du inte utan muppade vidare om att SD önskat livet ur piloter för att kunna bli hjälte. Infantilt så det förslår av dig.
Sjukhus är välisolerade enligt klass A, B och C. Enligt svensk byggstandard och utrymmen för patienters sömn och vila. Du har inte varit på HD:s strokeavdelnibg och inte heller jag men inga patienter är förhörda i fupen vad gäller att ha hört HD uttala sig om LW ute i korridoren.
SD var normal helgen innan mord. Om man nu med normal menar att han cyklade runt och fixade, tränade, trånade efter HD resp LW, skickade sms och bilder hit och dit.
Så såg hans dagar och nätter ut.
Han planerar nattligt möte med LW för tusende gången i ordningen.
Han får nån idé om att han ska ringa in polisen till den plats han tänker mörda på och om det känns som en bra idé eller inte får andra avgöra men på polisens radar var han ju från och med det.
Min tanke där är att han behövde få lite uppmärksamhet efter att LW varit iväg och myst med killar i Sthlm helgen innan och HD planerade att vara ”otrogen” med JS helgen därpå. För att bli lite sedd så drar han igång träningen 11/5 och ringer in snuten och småhärjar lite.
Som sagt konstiga saker har han gjort hela livet så vitt vi vet. Alla de dagarna riskerade inte LW att dö menar jag.
Som du ser så finns det skäl att vara motvals. Speciellt när du är i farten.
Och ja det har funnits goda skäl att ”gnälla på data”. Kanske inte lika goda att gnälla på HD i nio månader?