2021-09-08, 10:47
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Varför förstör han inte mobilen på en gång då ?
Det är ingenting att dröja med. Han vet redan vad som finns i den. Då är det bara att förstöra det strax efter 23:35 när han får tag i den.
Varför vänta i 2 timmar, gömma den nånstans, springa in i huset och svara på jobb mejl och springa ut igen, hita mobilen i mörkret! förstöra den!!
Alltså jag fattar knappast hur HR tänkte över den biten!

Nu vet inte jag hur SD tänkte, men kanske ville han hem så snabbt som möjligt för att ha aktiviteter att visa upp:
Öppna datorlock, sätta igång tvättmaskinen, vattna gräsmattan, ta en ostmacka. Vad vet jag?
Det har ju i så fall till dels lyckats eftersom många tror att SD var hemma och grejade under största delen av eller hela kvällen.
Citera
2021-09-08, 10:55
Medlem
Citat:

Nu har jag lyssnat på förhöret med IT An****S. TR.
Det ser ut så att Telia har lagt en hel del tid på att undersöka master och deras område. Hon verkar vara påläst och diskuterat frågorna med Telias experter innan förhöret.
Det framgår tydligt att BOs mobil telefon beinner sig i ett helt annat område relativ SDs bostad.

■ Vidare framgår att telefonen är på och har kontakt med masten 00:47 tills den stängs av 1:40 tor jag det var.
SD öppnar en pdf fil vid midnatt och svarar ett mejl ca halv ett. Det är tydligt att han inte kan vara på två platser samtidigt. Vara hemma och samtidigt hålla i BOs mibil i annat område.
Jag har för mig att åkl tar tillbaka den delen av bevisningen hos HR och samtidgt försvararen vill utnyttja den.

■ L*na Wesstr*m:s mobila enhet kopplade upp sig mot masten vid Hj*lmar Bergm*n:s väg under Tisdagen den 15 Maj 2018, vilket ägde rum klockan 00:07:54.

■ Återigen, samt vid det aktuella tillfället under Tisdagen den 15 Maj 2018, kopplade L*na Wesstr*m:s mobila enhet upp sig mot masten vid Hj*lmar Bergm*n:s väg, vilket ägde rum klockan 00:47:19.

■ Slutligen sagt och under samma natt, stängdes L*na Wesstr*m:s mobila enhet av någonstans vid Hj*lmar Bergm*n:s väg, vilket ägde rum klockan 01:41:37.

Mvh/JM.
Citera
2021-09-08, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

■Men... var det hos sillen de skulle göra husis den 16:e? Eller är han orolig för HD:s skull?

■ Måste erkänna att jag totalt missat att husus var gjord hemma hos honom (eller glömt).

■ Vill du vara snäll och förklara för mig vad skillnaden är mellan ordet "husis" och "husus" ?

■ Fråga 1: ) Är det helt uteslutet ifrån dina tankar att någon varit St*fan Davidss*n behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 ?

■ Fråga 2: ) Anser du @Tufsankatt, att den storstädningen vilken ägde rum i St*fan Davidss*n:s hus undre Fredagen den 25 Maj 2018, var, en helt normal storstädning ?

■ Tilläggsfråga till det ovan skrivna: Anser du @Tufsankatt, att det, kraftfulla tokskurandet som utfördes av den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD av St*fan Davidss*n:s golvbrunn under Fredagen den 25 Maj 2018, var en helt normal golvbrunns-skurning ?

■ Fråga 3: ) Beträffande den trappinspektionen som ägde rum under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, så undrar jag följande sagt, anser du @Tufsankatt, att den trappinspektionen som St*fan Davidss*n gjorde hos sin kamrat JG
inte❗hade en räv bakom örat ?

■ Fråga 4: ) Vid det aktuella tillfället, då den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD uttryckte sig med orden ... citat: "Hoppas att hon är död" ... slut citat/ ... tycker du @Tufsankatt, att de orden, då komna ur den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD:s mun, var, ett helt normalt beteende ifrån HD:s sida ?

■ Fråga 5: ) När en gång i tiden JG fotograferade sina egna exkrementer och sedan därefter transmitterade bilden till sin kamrat St*fan Davidss*n så undrar jag, tycker du @Tufsankatt att detta var ett helt normalt beteende ifrån JG:s sida ?

■ Fråga 6: ) St*fan Davidss*n lät sig en gång i tiden fotografera sin härlighet, då vilandes på en tårta.

■ Tilläggsfråga till fråga 5: ) samt
fråga 6: ) Tycker du @Tufsankatt, att det är helt fel att använda sig av ordspråket "Lika barn, leka bäst" i just detta fallet ? ... det vill säga, beträffande St*fan Davidss*n:s och hans kamrat JG:s beteenden.

■ Fråga 7: ) Ser du @Tufsankatt, den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD, som en rättskaffens
person ?

■ Fråga 8: ) Tycker du @Tufsankatt att "Mello-Mysten GC-6C-KK-4 är ingenting annat än en petitess när det gäller det gamla mordet på L*na Wesstr*m 2018 ?

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-09-08 kl. 12:03.
Citera
2021-09-08, 12:09
Avslutad
Citat:
Hurså ? varför ska hon vra jävig ?
Har sagts många gånger, det ÄR mycket att gå igenom. Läs igenom och återkom, allt finns i tråden. Det går inte att plocka russinen ur kakan, då ser du inte helheten
Citera
2021-09-08, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ L*na Wesstr*m:s mobila enhet kopplade upp sig mot masten vid Hj*lmar Bergm*n:s väg under Tisdagen den 15 Maj 2018, vilket ägde rum klockan 00:07:54.

■ Återigen, samt vid det aktuella tillfället under Tisdagen den 15 Maj 2018, kopplade L*na Wesstr*m:s mobila enhet upp sig mot masten vid Hj*lmar Bergm*n:s väg, vilket ägde rum klockan 00:47:19.

■ Slutligen sagt och under samma natt, stängdes L*na Wesstr*m:s mobila enhet av någonstans vid Hj*lmar Bergm*n:s väg, vilket ägde rum klockan 01:41:37.

Mvh/JM.
När jag lyssnar på An****S då uppfattar jag det som om att mobilen är hela tiden uppkopplad till masten och det börjar ny uppkopplingsrunda var 180 minuter.
Det ändrar inte faktumet att den misstänkte befinner sig samtidigt i annat område än mobilen.
Därför finns det en stor lucka i bevisningen som inte finns nån förklaring för.
Den är inte enda luckan det finns massa med såna luckor i bevisningen om man tittar efter.
Om bevisningen lika pussel då sakanas en hel del pussel bitar som är försvunna.
Citera
2021-09-08, 12:14
Avslutad
Citat:
När jag lyssnar på An****S då uppfattar jag det som om att mobilen är hela tiden uppkopplad till masten och det börjar ny uppkopplingsrunda var 180 minuter.
Det ändrar inte faktumet att den misstänkte befinner sig samtidigt i annat område än mobilen.
Den är inte enda luckan det finns massa med såna luckor i bevisningen om man tittar efter.
Du kan inte göra en bedömning av fallet genom att endast lyssna på förhören.
Det är massor som redogjorts inne i rättssalen, som inte finns på ljudband, allt som försvaret samt åklagarn lägger fram, det är inte med, men återfinns en del i dokument och sammanfattningar.
Citera
2021-09-08, 13:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jo klart att ett mord sätter viss prägel på skilsmässan men mordet är ju SD:s beslut och inte HD:s.

Så bortsett från inslaget mord så är det de vanliga turerna när en kvinna blivit bedragen.

Hon stannar för att se om det ändå funkar.

Det funkar inte.

Hon träffar någon ny innan skilsmässan.

De träffas och har sex.

Honnär inte sanningsenlig mot den otrogne maken.

Hon är arg på den kvinna maken bedragit henne med.

Kvinnan som mannen bedragit med finns rätt ofta i hustruns närhet eller hon är bekant med vem det är. En kollega eller granne osv.

Det blir lite ”av och på” förhållande efter papprena skrivits på.

Man samarbetar kring barnen, ekonomi, hushåll och aktiviteter.

Man kan vara sams trots skilsmässan.

Så brukar det se ut i deras situation Develi. Helt ”corny” är den inte om man jämför med hur det ser ut i samhället vad gäller skilsmässor när otrohet är en del i den.
Ren Bullshit. Höjden av trivialisering kring den skeva människans beteende som återkommer gång efter annan i samband med skilsmässan.
.

Du försvarar urdåliga eftersök, HDs psyke beror på gluten, att SDs fabler är normala hjältedrömmar, sjukhus är välisolerade, ingen risk för jäv via PW, SD var normal helgen innan mord, det är inte planerat and on and on.
Förutom när du får gnälla på data.

Ständigt motvalls in absurdum. Gnälllsjuk.
Så min slutfråga till dig är varför du mimimerar vad HD gör.
PW tog du parti för, men några selektivt utvalda får en skopa som data-M*öörk.

Din motivation att gå in i tråden var ju inledningsvis för att reta gallfeber på SD via avancerat datasnack.
Citera
2021-09-08, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Självklart gjorde han inte det. Det är ett icke-respektfullt och direkt lågt påstående från JokerMannen. Allt för att försöka hitta på ett sätt att själv fortsätta hävda att han var på plats och såg kroppen.

Med det icke sagt att Jokermannen faktiskt har tagit del av den informationen i sitt alldeles egna imaginära förundersökningsprotokoll, som hen har diktat ihop i sin inbillningssjuka hjärna och som existerar utanför det verkliga protokollet. Det där FUP:et som hen och och Mållgan sitter och diskuterar hela dagarna och nätterna när de tillsammans ”gräver vidare” i det gamla mordfallet.
Citera
2021-09-08, 13:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Vi har fattat det nu.

Och hur tycker du att en normalt funtad pastor ska uppträda?
Hur ska en som påstår sig vara religiös och vill rädda kvinnor uppträda?
Normalt funtad måste jag tyvärr hoppa över helt.

Likt dig som daltar med HD och likt henne skyller på mordoffret?
Hatar så till den milda grad att hon slutligen hoppas hon är död?
Som sjuksköterska. På sjukhuset.

Hon är läskig. Man vet aldrig vad hon kan ta sig till. Hon är helt sjuk.

Lånade HDs ord och gjorde en bumerang för de passar mer på henne än om LW.
Citera
2021-09-08, 13:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Du är inte den enda som har missat det, om det kan vara till någon tröst.
JS har fått utstå en hel del pga sin förälskelse till HD. När jag hör honom vittna tycker jag mig kunna höra en del av både besvikelse och ilska. Nu förstår jag det bättre.
Bara det faktum att hon drog iväg till USA med drummeln SD vore annars skäl nog att bli upprörd.
Hon ljuger indirekt för honom också och talar inte ens om att de ska på giga.
Likt sin väninna som inte ens får veta att de ska till USA och är mäkta förvånad.
Citera
2021-09-08, 13:46
Medlem
Citat:

A.S är vän till familjen, därför jävig.
J.Å är experten från Telia, som anlitades.
Citera
2021-09-08, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

■ Vet vi om HD inte "släpptes in" eller om det var hennes egna val att återvända tillsammans med SD?

■ Jag har några fler frågor till @Tufsankatt beträffande den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD.

■ Fråga 9: ) Är❗du @Tufsankatt en mycket sträng motståndare till, att allting som handlade om den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD:s förehavanden under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, inte❗
skall diskuteras i L*na Wesstr*m-tråden
överhuvudtaget ?

■ Fråga 10: ) St*fan Davidss*n kallades ju som bekant för "Natten:s Vite Riddare" inom bostadsområdet i Nya Hj*rsta Ör*bro.

■ Nu undrar jag över följande sagt och enligt ovan skrivet, i din tufsade lilla kattvärld, finns det hos dig en så kallad tankemöjlighet till att den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD blev, en gräddelin och nattlig riddarinna någon gång under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, det vill säga,

■ Var, och blev❗HD "Natten:s Gräddelina Riddarinna" och sålunda var "Natten:s Vite Riddare" St*fan Davidss*n behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då L*na Wesstr*m (samt som HD:s rival) skulle dödsmisshandlas och sålunda bringas om livet bakom bullerplanket ?

■ Tillägg till ovan skrivet: Citat HD:
"Hoppas att hon är död" ... slut citat/

■ "Den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD:s önskan, hennes hopp, hennes vilja blev till sist en verklighet.

Mvh/JM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in