2021-09-08, 09:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Jag väljer att tro att dom nu berömda orden sas i stundens hetta, Och MT förstod det och därför lät det bero pga situationen, är man som jag en känslomänniska så är det väldigt lätt att det sägs saker som man kanske inte riktigt menar, men munnen pratar innan hjärnan har kommit ikapp.

Ja, även orden EGO- Hanna typ önskar att hon är borta för alltid, skrivs ju till S*illen, så det är ju inte ens en gång. Vilken mördare eller anstiftare skulle "råka" säga sådant flera gånger fast man är inblandad i mordet.

Hon utbrister ju liknande - vad har han gjort? med syftning till SD.

Nä, det här är som du säger ord som flyger ur munnen för att hon inget vet, men är frustrerad över att Lena "alltid" ska göra sig påmind i hennes liv, och nu kommer resan bli förstörd. Så tror jag också.

Sedan börjar väl någon slg pollett trilla ner och kanske sätter hon ihop ett och ett med något som SD har sagt/gjort.

Har han lovat henne att han ska lösa problemet med Lenas ständiga "påminnelser/närvaro.

Att allt kommer att bli så bra nu?
"Min bäste vän, och ditt hatobjekt har gjort fel och gjort dig illa. Påverkar mig och vad jag
"får" göra"
(Mot min vilja är hon död....)

HD anar sedan att SD tar saker bokstavligt och har ett sätt som handlar om "tillrättavisningar" när personer inte "lyder" och de "får inte göra HD illa", och SD lyssnar inte på vad andra kan ha för råd, utan han "får" "göra" som han själv uttrycker det.

Och som jag tänker att orden "död" har använts hemma i Davidssons hus så många gånger att det har bivit en vana att prata på ett sätt som många andra tycker är främmande.

Det är bara att läsa igenom geologgar som SD gjort genom åren, där "ond bråd död" ligger honom nära till hands att associera till.
Citera
2021-09-08, 09:33
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag minns inte helt säkert, men vad jag förstod så spelade de olika mastuppkopplingarna mindre roll: mobilen kopplar upp mot den mast som är starkast av områdets alla master vilket gör att det ser ut som att den är på olika ställen. Den studsar liksom runt. Vill minnas att man uttryckte nånting i stil med det i FUP. Om det var så vågar jag inte lova för jag är inte insatt i just det ämnet, men det är nåt som poppar upp i mitt huvud.. Tror det går att finna där mastuppkopplingarna är markerade med cirklar i FUP, men som sagt så kan jag minnas fel.

Vart är AVEL??
Det är rejält knepigt tycker jag just med dessa mastuppkopplingar, eller ”celler” som jag tror Telia-killen, JÅ, säger i HR. De är inte alldeles självklara.
Det beror på var mobilen befinner sej vid start- respektive slutredovisning av en sån här ”cell-period”.
Den andre experten, AJ, ägnar sej i TR en hel del åt att prata om de här cirklarna som man får fram via take-out.
Jag ska lyssna en gång till.
Minst 😁
Citera
2021-09-08, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Utan att bemöta något annat i ditt inlägg så är det utan tvivel möjligt för SD att svara på ett mail hemma på Betesvägen kl 00.30 för att 17 minuter senare befinna sej någonstans vid masten Hjalmar Bergmans väg 54 och förstöra en mobil.
Det tar inte många minuter att flytta sej däremellan!
Jo, det är möjligt. Frågan är om det är logiskt tänkande ?
Varför ska han springa ut oich in? Vad skulle det vara för syfte med denna handling.
Citera
2021-09-08, 09:40
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Varför ska han springa ut oich in? Vad skulle det vara för syfte med denna handling.

Förstöra LW:s mobil?
Citera
2021-09-08, 09:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Tack för att Du redde ut detta med svart/vitt, det är ordning på Dig (även om vi inte tycker/tänker lika alltid).

Tyckte det skulle ha varit märkligt med husis hos sillen redan den 16/5 2018. (Jag borde ha kommit ihåg det).

Jag har tänkt på det här om hur stor skillnad det är mellan tråden och verkliga livet när det kommer till meningsskiljaktigheter.

Om vi här hemma eller när man är med vänner och har olika åsikter, då är det sällan det går till aggressioner eller att någon blir hånfull, tar till nedsättande epitet osv. Istället försöker man ju att diskutera vidare och accepterar oftast att det är så det är; att man får tycka olika. Det gör ingenting.

Men här är det som att man "blir ovänner", det går inte att acceptera att någon inte hoppar på tåget...

Jag har lite svårt at förstå att det måste vara så om det inte kommer till väldigt grundläggande åsikter som klyver din egen syn på mänskilga värderingar. Och sedan är det klart, att har man blivit djupt kränkt av någon, kan det bli svårt att komma vidare om det inte är någon du håller av (bara en anonym flashbackare).

Jag tycker mycket om att läsa dina (och flera andras) inlägg, som är väldigt kloka, jordnära och fyllda med lite sunt förnuft.

Det är verkligen inte farligt att tycka och tro olika. Inte heller att bli lite arga på varandra. Vi har alla fel och brister, som tur är.
Citera
2021-09-08, 09:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90
Hade HD en mobil som låg i en låda under en säng i Enköping?

Det var inte HDs mobil.
HD och S*illen hade ju kontakt med varandra.
Citera
2021-09-08, 09:43
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Frågan bör hellre ställas: har han möjlighet att springa ut och in?
Om inte, fine. Om möjligheten finns då öppnar det upp för frågan ”varför”.
Och svaret kan då vara, till exempel, för att förstöra LW:s mobil.
Citera
2021-09-08, 09:48
Medlem
Citat:

Logiskt tänkande när det gäller SD...

Tycker du att det var "logiskt tänkande" från SD:s håll när han skickade sitt "trevliga" brev till åklagaren?
Citera
2021-09-08, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Men... var det hos sillen de skulle göra husis den 16:e? Eller är han orolig för HD:s skull?

Måste erkänna att jag totalt missat att husus var gjord hemma hos honom (eller glömt).

Du är inte den enda som har missat det, om det kan vara till någon tröst.
JS har fått utstå en hel del pga sin förälskelse till HD. När jag hör honom vittna tycker jag mig kunna höra en del av både besvikelse och ilska. Nu förstår jag det bättre.
Bara det faktum att hon drog iväg till USA med drummeln SD vore annars skäl nog att bli upprörd.
Senast redigerad av zilvereko 2021-09-08 kl. 09:56.
Citera
2021-09-08, 09:56
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det är rejält knepigt tycker jag just med dessa mastuppkopplingar, eller ”celler” som jag tror Telia-killen, JÅ, säger i HR. De är inte alldeles självklara.
Det beror på var mobilen befinner sej vid start- respektive slutredovisning av en sån här ”cell-period”.
Den andre experten, AJ, ägnar sej i TR en hel del åt att prata om de här cirklarna som man får fram via take-out.
Jag ska lyssna en gång till.
Minst 😁

Ska lyssna på AJ från HR nu, det är där han pratar om take-out tror jag.
Citera
2021-09-08, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
JS har fått utstå en hel del pga sin förälskelse till HD. När jag hör honom vittna tycker jag mig kunna höra en del av både besvikelse och ilska. Nu förstår jag det bättre.

Nu har ju "nötis" visat svart/vitt att det var ingen husis hos sillen vad gäller datumet 16/5-2018, det var i samband med att HD blev inplockad.
Citera
2021-09-08, 09:59
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Bara det faktum att hon drog iväg till USA med drummeln SD vore annars skäl nog att bli upprörd.

Det gjordes ingen husis hos honom 16/5 2018.

Det var bara Mumsbulle som försökte bidra till drevet mot HD

Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Nej, sin egen skull. Men HD bemödar sig inte ens svara..
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-09-08 kl. 10:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in