2021-09-08, 08:37
Medlem
Nu har jag lyssnat på förhöret med IT An****S. TR.
Det ser ut så att Telia har lagt en hel del tid på att undersöka master och deras område. Hon verkar vara påläst och diskuterat frågorna med Telias experter innan förhöret.
Det framgår tydligt att BOs mobil telefon beinner sig i ett helt annat område relativ SDs bostad.
Vidare framgår att telefonen är på och har kontakt med masten 00:47 tills den stängs av 1:40 tor jag det var.
SD öppnar en pdf fil vid midnatt och svarar ett mejl ca halv ett. Det är tydligt att han inte kan vara på två platser samtidigt. Vara hemma och samtidigt hålla i BOs mibil i annat område.
Jag har för mig att åkl tar tillbaka den delen av bevisningen hos HR och samtidgt försvararen vill utnyttja den.
Citera
2021-09-08, 08:39
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Nej, sin egen skull. Men HD bemödar sig inte ens svara..

Vad skulle han ha att vara orolig för? När gjordes husrannsakan hos honom?
Citera
2021-09-08, 08:48
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det ser ut så att Telia har lagt en hel del tid på att undersöka master och deras område. Hon verkar vara påläst och diskuterat frågorna med Telias experter innan förhöret.
Det framgår tydligt att BOs mobil telefon beinner sig i ett helt annat område relativ SDs bostad.
Vidare framgår att telefonen är på och har kontakt med masten 00:47 tills den stängs av 1:40 tor jag det var.
SD öppnar en pdf fil vid midnatt och svarar ett mejl ca halv ett. Det är tydligt att han inte kan vara på två platser samtidigt. Vara hemma och samtidigt hålla i BOs mibil i annat område.
Jag har för mig att åkl tar tillbaka den delen av bevisningen hos HR och samtidgt försvararen vill utnyttja den.

Utan att bemöta något annat i ditt inlägg så är det utan tvivel möjligt för SD att svara på ett mail hemma på Betesvägen kl 00.30 för att 17 minuter senare befinna sej någonstans vid masten Hjalmar Bergmans väg 54 och förstöra en mobil.
Det tar inte många minuter att flytta sej däremellan!
Citera
2021-09-08, 08:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Hon är jävig
Citera
2021-09-08, 08:49
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Syster Ego är så förbannad att LW även förstört resan så hon hoppas hon är död.

Yay..

Ord som ingen normalt funtad sköterska skulle yppa på sitt arbetspass menar du väl?

" Hanna var bestört och irriterad på att Lenas försvinnande skulle ta Stefan fokus och att han skulle oroa sig över Lena under resan."

"Mot slutet av samtalet tittade Hanna på M och sa, "jag hoppas att hon är död". Då hon sa det var hennes ansiktsuttryck inte särskilt allvarligt. Ofta då Hanna pratar om även allvarliga och svåra saker har hon ett leende i mungipan."

Vi har fattat det nu.
Citat:
Ord som ingen normalt funtad sköterska skulle yppa på sitt arbetspass menar du väl?

Och hur tycker du att en normalt funtad pastor ska uppträda?
Citera
2021-09-08, 08:57
Medlem
Citat:

Sååå, det gjordes alltså husis hos sillen den 16/5 2018?
Citera
2021-09-08, 09:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Sååå, det gjordes alltså husis hos sillen den 16/5 2018?

Det var i samband med HDs gripande 2019, då de beslagtog en mobil i en låda under sängen.

A 155/170
Citera
2021-09-08, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Utan att bemöta något annat i ditt inlägg så är det utan tvivel möjligt för SD att svara på ett mail hemma på Betesvägen kl 00.30 för att 17 minuter senare befinna sej någonstans vid masten Hjalmar Bergmans väg 54 och förstöra en mobil.
Det tar inte många minuter att flytta sej däremellan!

Jag minns inte helt säkert, men vad jag förstod så spelade de olika mastuppkopplingarna mindre roll: mobilen kopplar upp mot den mast som är starkast av områdets alla master vilket gör att det ser ut som att den är på olika ställen. Den studsar liksom runt. Vill minnas att man uttryckte nånting i stil med det i FUP. Om det var så vågar jag inte lova för jag är inte insatt i just det ämnet, men det är nåt som poppar upp i mitt huvud.. Tror det går att finna där mastuppkopplingarna är markerade med cirklar i FUP, men som sagt så kan jag minnas fel.

Vart är AVEL??
Citera
2021-09-08, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Varför släpptes hon inte in?

Rimlig fråga, för hon var ju inte misstänkt förrän senare..? I alla fall på pappret.
Har faktiskt inte tänkt på det.
Citera
2021-09-08, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det var i samband med HDs gripande 2019, då de beslagtog en mobil i en låda under sängen.

A 155/170
Hade HD en mobil som låg i en låda under en säng i Enköping?
Citera
2021-09-08, 09:26
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

A 155/170

Och det var han orolig för 16/5 2018?

Citat:
Citera
2021-09-08, 09:28
Medlem
Citat:

A 155/170

Tack för att Du redde ut detta med svart/vitt, det är ordning på Dig (även om vi inte tycker/tänker lika alltid).

Tyckte det skulle ha varit märkligt med husis hos sillen redan den 16/5 2018. (Jag borde ha kommit ihåg det).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in