2021-09-06, 22:53
Medlem
teddy.lucics avatar
Är väl ganska stor chans att Svanberg startar med Olsson med tanke på att han blev utbytt igår. Gissar på att Janne visste om att Ekdal var tveksam till start redan då.
Citera
2021-09-07, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teddy.lucic
Är väl ganska stor chans att Svanberg startar med Olsson med tanke på att han blev utbytt igår. Gissar på att Janne visste om att Ekdal var tveksam till start redan då.

Tycker Svanberg och Olsson känns som ett farligt par personligen, två spelare som kan vara väldigt kreativa och göra bra saker, men båda slarvar mycket också av min erfarenhet.
Citera
2021-09-07, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Spanien 5 matcher 10 p + 6

Sverige 3 matcher 9 p + 5

Matchen på onsdag är avgörande för hur chans Sverige har att gå till VM direkt.

Spanien kommer kryssa borta mot Kosovo eller Grekland. Jag tror inte att de går fullt.
Citera
2021-09-07, 14:10
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Kan Ekdal ha något internationellt inofficiellt rekord som den mest skadebenägna någorlunda fasta spelaren i ett landslag?

Känns som 2/3 av rubrikerna om honom handlar om nya skador och sista tredjedelen om att han är duktig typ.
Var väl även han som kom tillbaka efter en skada, gjorde ett inhopp och lämnade skadad tre minuter senare?

Nog för att han är duktig även om jag ser honom och Olsson slussas ut på sikt pga konkurrensen, men för tillfället är han väl bland de bättre att starta med.
Men är det ens idé att ta ut honom längre? Han är uppenbarligen gjord av glas och hans backup är i princip garanterad speltid numera. Om det faktist är genuina skador kan det påverka hans förmåga på planen. Tycker det börjar bli parodiskt.
Min känsla är densamma, men varje gång han inte startar är mittfältet väldigt vilset. Hm bidrar med en stabilitet som är svår att se med blotta ögat.
Citera
2021-09-07, 19:00
Avslutad
Tror ni på några ändringar i startelvan i morgon eller något speciellt inhopp? Förra startelvan mot Spanien var ju ändå väldigt stabil.
Citera
2021-09-07, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Tror ni på några ändringar i startelvan i morgon eller något speciellt inhopp? Förra startelvan mot Spanien var ju ändå väldigt stabil.

Till att börja med fick Ekdal lämna återbud på grund av skada och det känns 50/50 vilken av Cajuste eller Svanberg som får kliva in jämte Olsson på mitten.

Läget kring Krafth är osäkert så det blir nog Johansson om Krafth inte hinner ansluta till truppen.
Janne förespråka tidigare Danielson som högerback vilket jag är skeptisk till eftersom 2 viktiga egenskaper hos en ytterback är bra passningsspel och hyfsad snabbhet, Danielson har varken eller.

I övrigt blir det samma goda elva från Spanien-matchen
Citera
2021-09-07, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero

Ja, Caroline Seger ersätter skadade Ekdal på innermittfältet, viktigt med ledaregenskaper på planen.. Sedan kommer "comebackande" Nilla Fischer bilda mittbackspar med VNL, då Janne inte kan välja mellan Helander/Danielson..

Slutligen togs Rubensson ut som högerback i damlandslaget, vilket lär betyda att Hanna Glas ersätter Krafth.. Bayern står för stabilitet, vilket behövs i en sådan här match..

By the way, Seger tar över lagkaptensbindeln och laget kommer knäböja innan matchstart..

Edit: Skämt åsido, blir intressant att se vem som får förtroendet bredvid VNL respektive Olsson, det är ändå rätt viktiga positioner, tufft att ersätta Ekdal..

Krafth lär spela om han är tillgänglig, men "barnafödande" stör..
Senast redigerad av sportnorden12345 2021-09-07 kl. 21:38.
Citera
2021-09-07, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VM-tipset
50/50 läge till gruppseger om vi vinner mot Grekland

Tar vi Grekland borta, så är det betydligt bättre läge än 50/50, enligt mig..

Hemmamatcherna mot Kosovo & Grekland ska vara ✌ vinster, allt annat är för dåligt..

Då är det bara mötet mot Georgien kvar, lurigare med bortamatch, men väldigt stora möjligheter till vinst..

Spanien borta spelar i sådana fall ingen roll, dessutom måste spanjorerna vinna i princip allt som är kvar, vilket inte är helt givet heller..
Citera
2021-09-07, 21:34
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Tar vi Grekland borta, så är det betydligt bättre läge än 50/50, enligt mig..

Hemmamatcherna mot Kosovo & Grekland ska vara ✌ vinster, allt annat är för dåligt..

Då är det bara mötet mot Georgien kvar, lurigare med bortamatch, men väldigt stora möjligheter till vinst..

Spanien borta spelar i sådana fall ingen roll, dessutom måste spanjorerna vinna i princip allt som är kvar, vilket inte är helt givet heller..

Spanien har Kosovo hemma imorgon. Grekland borta 11.11 sedan mot Sverige 14.11.

Sverige har dubbelmöte mot Grekland. Kosovo hemma och Georgien borta innan Spanien.

Spanien kan nå 19 p, inkl. vinst mot Sverige, som max. Sverige kan nå 21 p innan Spanien mötet. Oavgjort i någon av de närmaste matcherna så kan det bli målskillnadsaffär. Just nu har Spanien 1 piusmål.
Citera
2021-09-07, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Spanien har Kosovo hemma imorgon. Grekland borta 11.11 sedan mot Sverige 14.11.

Sverige har dubbelmöte mot Grekland. Kosovo hemma och Georgien borta innan Spanien.

Spanien kan nå 19 p, inkl. vinst mot Sverige, som max. Sverige kan nå 21 p innan Spanien mötet. Oavgjort i någon av de närmaste matcherna så kan det bli målskillnadsaffär. Just nu har Spanien 1 piusmål.

Ja, Grekland borta och Sverige hemma är inga givna segrar för Spanien..

Sveriges nyckelmatch är imorgon, räcker med 4 vinster av de 5 återstående matcherna, så är gruppsegern klar.. Vinst i Aten, så tror jag vi grejar det, då blir sista matchen mot Spanien betydelselös för oss..
Citera
2021-09-08, 07:06
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Ja, Grekland borta och Sverige hemma är inga givna segrar för Spanien..

Sveriges nyckelmatch är imorgon, räcker med 4 vinster av de 5 återstående matcherna, så är gruppsegern klar.. Vinst i Aten, så tror jag vi grejar det, då blir sista matchen mot Spanien betydelselös för oss..
Greklands chanser är mer eller mindre redan körda, grekerna känns inte som ett lag som går in och krigar när det inte finns något att vinna.
Citera
2021-09-08, 07:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Greklands chanser är mer eller mindre redan körda, grekerna känns inte som ett lag som går in och krigar när det inte finns något att vinna.
Säg inte det, bara se årets em. Sverige brukar vara sämst när vi är favoriter och vi har chans att säkra avancemanget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in