2021-09-08, 00:14
Bannlyst
Vad är det här:

https://mobile.twitter.com/Badidosloveshe1/status/941380832773771269
Citera
2021-09-08, 00:15
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
PU och KM är det 100% bevisat att dessa två har varit misstänkta för detta ? Har någon polis gått ut med dessa namn eller detta någon som Fb skribenterna själv har lyckats hitta tillförlitliga bevis på ? Pilot är det också fastslaget och bevisat att denna person är just pilot ? Eller är det samma här att fb har hittat bevis på detta . Är de oskyldiga så är det lika illa minst som om det pratas om C bror . Blod droppen är bara en av flera saker som de skickat för DNA och även där har såklart polisen saker som inte ska nå allmänheten ännu . Det är nog förundersöknings sekretess på detta och ännu viktigare med tanke på att C är släppt men fortfarande aktuell som gärningsman.Tror inte heller på att blodsdroppen kommer lösa detta utan det andra de tagit i beslag och förhör på C .

Inte PU det är den största bluffen i tråden! KM är också tveksamt, båda förmodligen "planterade".
Citera
2021-09-08, 00:17
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Vad är det här:

Ytterligare en vilaeledning, planterad av någon.
Citera
2021-09-08, 00:19
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
PU och KM är det 100% bevisat att dessa två har varit misstänkta för detta ? Har någon polis gått ut med dessa namn eller detta någon som Fb skribenterna själv har lyckats hitta tillförlitliga bevis på ? Pilot är det också fastslaget och bevisat att denna person är just pilot ? Eller är det samma här att fb har hittat bevis på detta . Är de oskyldiga så är det lika illa minst som om det pratas om C bror . Blod droppen är bara en av flera saker som de skickat för DNA och även där har såklart polisen saker som inte ska nå allmänheten ännu . Det är nog förundersöknings sekretess på detta och ännu viktigare med tanke på att C är släppt men fortfarande aktuell som gärningsman.Tror inte heller på att blodsdroppen kommer lösa detta utan det andra de tagit i beslag och förhör på C .
Vad gäller dessa två så gick jag helt på trådsammanfattningen av HincRobur ( (FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992). Poängen var sedan inte om dessa var ”rätt” MGM, utan snarare tvärtom: om det faktiskt är CL som är GM så är ju alla andra MGM fel och fått lida oskyldigt för detta i decennier. Just därför är det riktiga att hålla sig till initialer om möjligt och ungefärliga adresser m.m., i synnerhet om det är en person som inte är bunden till platsen eller gärningen på något sätt.

Vad gäller teknisk bevisning så vet vi mycket lite, men att något graverande mot CL (smycke, klädesplagg, mordvapen...) skulle hittats i t.ex. hans hem kan vi utesluta, för då hade han blivit häktad. Och efter 29 år är det knappast troligt att han har sina egna kläder med spår kvar om han skulle vara GM. Kanske har han sagt något graverande i förhör, med det har normalt inget bevisvärde i rätten. Om det är CL så tänker jag därför att man behöver hitta kroppen, för med hand psykiska tillstånd räcker knappast ens ett erkännande för fällande dom.
Senast redigerad av farbror_barbro 2021-09-08 kl. 00:30.
Citera
2021-09-08, 00:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Vad är det här:

Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ytterligare en vilaeledning, planterad av någon.

Det står om honom i det här inlägget:

(FB) Läkemedelsverket godkänner studie av läkemedelsbehandling vid pedofili
Citera
2021-09-08, 00:32
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Sakupplysning: Det går att lista de inlägg som en skribent gjort tidigare i tråden, liksom att läsa bakåt. Man behöver inte ha varit inne i tråden tidigare. Inte alls.

I det här fallet gick jag tillbaka till den starten på den infekterade ’pilot’-diskussionen mellan bl.a. Ugglan och Pudeln för att förstå vad det handlade om. Då blev det uppenbart att Pudeln ändrat uppfattning om just ’piloten’ (inget fel med det) och nu låtsas om som att han inte är av intresse alls (ganska konstig ide med tanke på att han faktiskt blev anhållen på så vitt vi vet samma utredningsmaterial som finns idag). Notera att jag inte har någon uppfattning om vilken av ’pilot’ eller CL som är mer trolig GM. Däremot tror jag det är osannolikt att endera kommer att åtalas. Men osvuret är bäst.

Pilot är avskriven och inte intressant i dagsläget, det är ett faktum. Det är inte jag som "låtsas det".
Och varför drar du upp det nu? Det är ju just det här som Ugglan är på mig om hela tiden. Har ni kontakt eller?

Sen drog du nyss up PU och KM, Ugglans "favorit-misstänkta" och lögnhalsade om dom kontra CL.

Sen är du överkänslig för PL och gnäller över att uppgifter om honom kommer ut i tråden, precis som det gör med alla misstänkta personer här. Men du för endast PL's talan, varför?
Citera
2021-09-08, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Vad gäller dessa två så gick jag helt på trådsammanfattningen av HincRobur ( (FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992). Poängen var sedan inte om dessa var ”rätt” MGM, utan snarare tvärtom: om det faktiskt är CL som är GM så är ju alla andra MGM fel och fått lida oskyldigt för detta i decennier. Just därför är det riktiga att hålla sig till initialer om möjligt och ungefärliga adresser m.m., i synnerhet om det är en person som inte är bunden till platsen eller gärningen på något sätt.

Vad gäller teknisk bevisning så vet vi mycket lite, men att något graverande mot CL (smycke, klädesplagg, mordvapen...) skulle hittats i t.ex. hans hem kan vi utesluta, för då hade han blivit häktad. Och efter 29 år är det knappast troligt att han har kläder kvar. Kanske har han sagt något graverande i förhör, med det har normalt inget bevisvärde i rätten. Om det är CL så tänker jag därför att man behöver hitta kroppen, för med hand psykiska tillstånd räcker knappast ens ett erkännande för fällande dom.

Tyvärr så är inte en häktning självklar om de har hittat något ? En man och kvinna här där jag bor blev avslöjad som pedofiler och utnyttjande av kvinnas barn . Det uppdagades när en person hittade ett tappat /kvar glömt på en badplats USB minne . Båda blev anhållna och efter det häktade . Bevisen fanns rakt framför polisen men de två släpptes under utredningens gång ! Efter drygt 6 månader drog polisen detta till åtal och de blev fällda med drygt 2,5 år var till fängelse . Mannen skrev på fb att alla ni som tror jag är skyldig borde fatta att vi blev släppta för vi var oskyldiga . C kan ha släpps för att de ansåg att i dagsläget så kan han inte försvåra eller dölja något och inte heller med sitt mående försvinna ” Häkten är mer än överfulla och anstalter så t.o.m. de som dömts till anstalt kan få vänta ibland upp till ett halvår innan de åker in . En ung kille här i stan var dömd för ett brott och efter 7 månaders väntan på sitt straff tog han självmord … stressen att gå och vänta blev för tuff . Gällande C så kan han nog inte förstöra något nu eftersom brottet är 30 år gammalt ! Han kan haft saker hemma som tillhört Helena men de måste ju vara säker att det är hennes genom tex DNA och släktens utpekande .
Citera
2021-09-08, 00:44
Bannlyst
Citat:
Inte PU det är den största bluffen i tråden! KM är också tveksamt, båda förmodligen "planterade".

Menar du att den användare i tråden som har utgett sig för att vara PU, inte är det?
Borde inte den riktiga PU då ha sagt något om det?
Citera
2021-09-08, 00:56
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Pilot är avskriven och inte intressant i dagsläget, det är ett faktum. Det är inte jag som "låtsas det".
Och varför drar du upp det nu? Det är ju just det här som Ugglan är på mig om hela tiden. Har ni kontakt eller?

Sen drog du nyss up PU och KM, Ugglans "favorit-misstänkta" och lögnhalsade om dom kontra CL.

Sen är du överkänslig för PL och gnäller över att uppgifter om honom kommer ut i tråden, precis som det gör med alla misstänkta personer här. Men du för endast PL's talan, varför?
Jag föreslår att du släpper din besatthet vid Ugglan, eller skickar honom ett PM, och i stället läser mina inlägg.

Poängen med PU och ’pilot’ är inte att de skulle vara mer troliga som GM än CL, utan precis tvärtom: om CL faktiskt är rätt person så har dessa oskyldigt pekats ut som MGM i åratal, ja decennier. Just därför gjorde du fel som hängde ut PL som mördare och skrev ut hans arbetsplats och tjänst i samma inlägg. Om ärendet mot CL läggs ner, eller man hittar ett nytt/gammalt spår, då har PL också blivit oskyldigt uthängd. Av bl.a. dig.

Sedan kan du försöka trolla bort de tidigare misstänkta men en hypotetisk försvarare för CL kommer garanterat inte att ha glömt någon av dem. Och det är helt självklart så att dessa gör det svårare för polis/åklagare att väcka åtal och få en fällande dom.
Senast redigerad av farbror_barbro 2021-09-08 kl. 01:04.
Citera
2021-09-08, 01:02
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Tyvärr så är inte en häktning självklar om de har hittat något ? En man och kvinna här där jag bor blev avslöjad som pedofiler och utnyttjande av kvinnas barn . Det uppdagades när en person hittade ett tappat /kvar glömt på en badplats USB minne . Båda blev anhållna och efter det häktade . Bevisen fanns rakt framför polisen men de två släpptes under utredningens gång ! Efter drygt 6 månader drog polisen detta till åtal och de blev fällda med drygt 2,5 år var till fängelse . Mannen skrev på fb att alla ni som tror jag är skyldig borde fatta att vi blev släppta för vi var oskyldiga . C kan ha släpps för att de ansåg att i dagsläget så kan han inte försvåra eller dölja något och inte heller med sitt mående försvinna ” Häkten är mer än överfulla och anstalter så t.o.m. de som dömts till anstalt kan få vänta ibland upp till ett halvår innan de åker in . En ung kille här i stan var dömd för ett brott och efter 7 månaders väntan på sitt straff tog han självmord … stressen att gå och vänta blev för tuff . Gällande C så kan han nog inte förstöra något nu eftersom brottet är 30 år gammalt ! Han kan haft saker hemma som tillhört Helena men de måste ju vara säker att det är hennes genom tex DNA och släktens utpekande .
Det fetade är önsketänkande. Man begärde häktning men fick det inte. Det utesluter teknisk bevisning i nuläget.

Man kan tänka sig att NFC skall hitta mer DNA-spår, men om man trodde det, då hade man väl väntat in det innan man anhöll CL? Nu blev han förvarnad och kan i frihet försvåra utredningen om han faktiskt är GM. Min bedömning är att de behöver hitta kroppen, helst på en MGMs ägor, annars dör detta ärende.
Senast redigerad av farbror_barbro 2021-09-08 kl. 01:06.
Citera
2021-09-08, 01:03
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Jag har för mig att jag för ett halvår sedan fick någon fråga. Men hittar den inte nu. Jag har äntligen läst ikapp. Vilket inte varit särskilt roligt.
Ni får väl passa på om ni har något till mig, för jag loggar sällan på. Jag såg ju vad jag tror var PU anlända till taxistationen. Sorry om jag nu byter ämne. Det vill jag inte.
PC & PL kan faktiskt vara något. Värt att luska vidare i! Tyvärr kan jag inte bidra med något. Om det inte dyker upp bilder från den tiden.
Om PL inte är inblandad så har han väl inget att oroa sig för? Bara att säga vart man var o vad man gjorde vid tidpunkten. Som jag fick göra. Lätt som en plätt.
Men det kanske är roligare o sitta här o peka på andra?
Citera
2021-09-08, 01:11
Medlem
[quote=eoku|77179314]Vad är det här:

https://mobile.twitter.com/Badidosloveshe1/status/941380832773771269[/QUOTE

Du, den såg jag med!! Hon (?) skriver även samma sak på sin egen twittersida.
Skitskumt 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in