Citat:
Ursprungligen postat av
Nibiru2011
Jag har aldrig sagt att coronaviruset är helt ofarligt för redan sjuka, du verkar dock vilja påskina att det är livsfarligt för alla både friska och sjuka.
Viruset är inte helt ofarligt för någon. Men jag är helt införstådd med att risken att avlida är väldigt mycket större för vissa grupper än för övriga befolkningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nibiru2011
Inser du inte att det är helt absurt att ge coronaviruset skulden för felbehandlingar och för att folks lungor krossats i respiratorer etc?
Nej. Jag ser det inte som absurt. Ifall det var Coronaviruset som såg till att patienterna hamnade i respirator till att börja med, så har Coronaviruset stor skuld när respiratorbehandlingen går fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nibiru2011
Ditt tankeexperiment ger jag inte mycket för eftersom du bara satt ihop det för att stödja dina förutfattade och illa underbyggda åsikter!
Jag satte upp det för att få besked på vad du betraktar som "med Covid" och "av Covid".
I exemplet finns 2 sjukdomar, som båda är medskyldiga. Cancern gjorde patienterna extra känsliga för infektioner. Corona kom, och tog död på cancerpatienterna. Anser du att dom 10 patienterna ska betraktas som döda "med och inte av" Covid?
Citat:
Ursprungligen postat av
Nibiru2011
Blodförgiftningar och lunginflammationer beror förövrigt ofta på underliggande sjukdomar och på långvariga besvär. Sådant uppstår sällan huxflux.
Det är ingen nyhet att många av dödsoffren för Covid var sköra redan innan viruset kom. Det märkliga är din, och andras, desperation att frikänna viruset genom att skylla allt på dom andra underliggande sjukdomarna.