Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
"Vaccinfascister"? Anser du att jag är en vaccinfascist? Vad krävs för att räknas som en vaccinfascist enligt dig?
Citat:
Ursprungligen postat av
kentuckyfry
När man springer regimens ärende i frågan, hetsar mot ovaccinerade, argumenterar för begränsningar för ovaccinerade, osv. Hör du inte till den gruppen så ber jag om ursäkt. Alla ska ha rätt att välja i en fri nation utan förtryck och förföljelse. Vi har nog med sånt skit i vårt samhälle idag. Polariseringen är absurd. Det rådet rena vaccinhetsen, till synes vanligt folk har blivit knäppa.
Jag vet inte vad du räknar in i att springa regimens ärenden. Jag ser gärna att man bekämpar viruset kraftfullt, vilket kan inkludera tvång. Jag vill i synnerhet begränsa resor mellan olika delar av Världen, så att vi inte släpper in ännu fler besvärliga varianter av viruset.
För att bekämpa sjukdomen, ser jag gärna att en stor andel av befolkningen vaccinerar sig. Beträffande vaccin, så anser jag att tvång är olämpligt. Jag tänker att det finns vissa speciella situationer där vaccinationskrav kan vara befogat, såsom vårdavdelningar för patienter med nedsatt immunförsvar. Däremot vill jag inte se vaccinationskrav för att kunna leva ett normalt liv, för att besöka shoppingcentra eller gå på konserter. Jag anser att privata föreningar ska ha rätt att själva bestämma vilka krav dom ska ha på sina medlemmar, och på deltagare i deras aktiviteter. Exempelvis en patientförening för infektionskänsliga personer kanske vill ställa krav på vaccination för att delta på evenemang som dom anordnar.
Anser du det vara vaccinfascistiskt?