2021-09-07, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Har du problem med att läsa eller förstå?
Har jag påstått det ?

Och beror minskningen bara på vaccin enligt dig ?
Varför har Israel 10x så hög smitta som oss ?

Minskningen beror på sommaren och det ökar nu i höst, läget är värre än förra hösten.
Citera
2021-09-07, 17:04
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Man borde väntat till våren, bättre att släppa på restriktionerna till våren än nu på hösten.

Högsäsong för SARS-COV2 även då, i alla fall till maj 2022. Kanske ändå smart att "stresstesta" under högsäsongen. Hoppas att det går bra bara, så vi slipper jojo-restriktioner.
Citera
2021-09-07, 17:11
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Hur många gamlingar har inte du och andra smittat, direkt eller indirekt, under alla tider när ni gått ut snuviga?? Snälla, lägg ner skitsnacket. Så larvigt att alla vaccinfascister låtsas ha blivit filantroper plötsligt. Ni är alla egoister och hjärntvättade idioter.

"Vaccinfascister"? Anser du att jag är en vaccinfascist? Vad krävs för att räknas som en vaccinfascist enligt dig?
Citera
2021-09-07, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Du skrev att 80% i Sverige är vaccinerade, men du kanske inte räknar barnen till befolkningen.

Nej, det är nog självklart för de allra flesta, att det är de åldrarna som ingår i vaccinationsprogrammet som avses när man pratar om täckningen.
Citera
2021-09-07, 17:12
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guti
Oja, det är bra, så hoppas jag många tänker framöver. Oavsett covid eller inte. Jobbar du hemifrån nu eller har ni tidigare gått tillbaka till arbetsplatsen?

Max 50 procent på arbetsplatsen nu. Jag jobbar mestadels hemifrån nu ja.
Citera
2021-09-07, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Men ditt löjliga troll. Jag skiter både i bitchute och agendor, försök inte köra det där skitsnacket du hämtat direkt från Aftonbladet i syfte att utmåla dina meningsmotståndare som något de inte är. Det är för fan rationellt att vara kritiskt inställd. Jag har bara en kropp, ett liv, en chans. Historiskt sett har stater och regimet inte varit något att lita på. Det räcker med att gå tillbaka till Svininfluensan för att se vilken katastrof det hade kunnat bli, och blev för många!

Jag återkommer till att jag tror att många okritiskt sprang iväg och vaccinerade sig för att de inte stod ut med restriktionerna längre. Panikslaget och icke-rationellt men ändå fullt förståeligt.
Tittar vi tillbaka på historien så har väl svenska myndigheter varit rätt okej men nu lyder vi under EU/USA så atte.... om vi däremot tittar tillbaka på Vietnamkriget, Förintelsen osv så bör man ha lärt sig att stater kan göra nästan vad som helst mot folk.
Citera
2021-09-07, 17:16
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Tror faktiskt inte alls på att det kommer att bli några vaccinintyg. Möjligen att någon enstaka kommer att försöka införa det under en övergångsperiod men det kommer naturligtvis inte att hålla. Dels så varar inte de nödgodkända vaccinsprutorna i all evighet. Dels sprider vaccinerade också smitta och riskerar att smittas själva. Skulle kunna tänka mig att det skulle kunna falla under diskrimineringslagen också. För övrigt vill alla företag tjäna alla pengar som de kan nu efter pandemin och har inte råd att förlora alla ovaxade (flera miljoner). Utöver det, kommer inte alla företagare vilja/orka lägga tid på alla kontroller och vad det kostar i pengar och extraarbete. Med mera.

Hur mycket extra arbete är det för de som kollar biljetter att be folk scanna sin qr kod?

Men vi får la se, visst kan jag tänka mig att mes landet Sverige kommer backa på intyg. Men andra länder är inte lika mesiga.
Citera
2021-09-07, 17:17
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Vet inte om de vill att folket ska få leva loppan medan vaccinet är färsktaget och Mu(my) inte har hunnit ta fart? Vi lär ju se som i Israel efter jul, fortfarande vintertid också då virus sprids som löpeld, om de inte börjar ge boosterdoser då.
Tycker man borde ha tagit det försiktigare, eller vad tycker du?
Hade jag velat testa något nu så hade jag kanske gått till 50/50 på arbetsplatsen att hälften roterar att vara där varannan vecka, och haft mindre deltagare i folksamlingar och vaccinpass samt munskydd på offentliga platser. Hade det gått bra hade jag stegvis öppnat lite till.
Hur hade du gjort?

Är en försiktig general. Hade avvaktat under hösten.Se hur delta och my utvecklar sig. Hade rekommenderat hemarbete året ut. Hade lagt fokus på att nå ut betydligt mer med vaccinet. Försöka nå 80-90% täckning bland befolkningen. Se till att alla fått sina boosterdoser.
Citera
2021-09-07, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Antagligen kommer det fortsättas spridas bland skolungdomar och icke vaccinerade vuxna. Barnen klarar sig utan sjukvård, de vaccinerade klarar sig utan sjukvård. De som är ovaccinerade blir inlagda och kanske dör. Men enligt dom så dör vi vaccinerade redan i drivor, samt 90% av oss kommer att dö om 3 år. Så det blir kanske plus minus noll

Ja. Utom 99% som klarar sig utan sjukvård. Eller har jag missat något? Har det kommit en super-mutation alldeles här i dagarna?
Citera
2021-09-07, 17:18
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Glöm inte ta din winter-boost till julen.

Erbjuds den så tar jag den.
Ingen av alla jag känner ens ytligt har har några problem med vaccinen.

Märkligt att sådana som dig är rädda för det?
Ni känner ju inte ens någon som är vaccinerad.
Täckningen är ju löjligt låg i tex Södertälje eller andra utanförskapsområden så det förvånar ju egentligen inte..
Citera
2021-09-07, 17:19
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Har du problem med att läsa eller förstå?
Har jag påstått det ?

Och beror minskningen bara på vaccin enligt dig ?
Varför har Israel 10x så hög smitta som oss ?

För att dom generellt bor trängre, går mer i kyrkan, bor på mindre yta, perfekt klimat för smittan och en stor ortodox befolkning som vägrar vaccinera sig.

Nej jag kan läsa, du tror i din muminvärld att de som inte är vaccinerade har följt restriktionerna bättre än vaccinerade men även är mer immuna mot covid.

Trippel kullerbytta med extra ryggdunkning.
Citera
2021-09-07, 17:19
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Nej, det är nog självklart för de allra flesta, att det är de åldrarna som ingår i vaccinationsprogrammet som avses när man pratar om täckningen.

Ofta görs jämförelser mellan länderna och då tittar man förstås på täckningen på den totala populationen. Många länder vaccinerar from 12 års ålder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in