2021-09-07, 17:43
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Verkar inte genomtänkt. Misstänker nästan att valkampanjandet börjat.
Försiktig öppning hade varit att föredra. För många osäkra parametrar: vaccinets (långtids-)verkan, virusvänligt klimat (parat med att utomhussäsongen går mot sitt slut) och nya mutationer som verkar vara på gång. Sett till allt jublande här på FB över lättnaderna så riskerar vi att få uppleva ett fotbollsvinstfirande i kubik den 29:e …

Bra idé! Ja, helt klart kommer skumpan läggas på kylning i god tid för firandet
Citera
2021-09-07, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Absolut, men alla anti-vaxers är ju inte sopgubbar eller foodora smugglare. Vissa har ju jobb som kräver att man reser utomlands på möten och konferenser.

Vem vill ha kvar en mupp som inte ställer upp eller kan utföra sitt jobb till 100%.

Restriktioner utomlands börjar också släppa nu. Under en kort övergångsperiod kan man kanske fortsätta att kräva vaccinintyg men det är inte hållbart i längden. Redan nu kan man resa obehindrat i Europa t.ex. Ingen jävel kollar några vaccinpass.
Citera
2021-09-07, 17:56
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Så vad menar du hände med att vaccinerade skulle ha ett "starkt skydd" mot smittan och ett ännu starkare skydd mot svår sjukdom? Fungerar inte vaccinet som ni har påstått här i tråden och som även myndigheterna påstår?
Vaccinet fungera bra men är som alla andra vaccin inte ett 100% skydd.

Men detta har vi dragit så jäkla många gånger här så du måste vara helt blind ett annat fel på dig om du inte fattat det.

Dessutom har vi en hel del ovaccinerade stackare som kommer bli sjuka. En del kommer få prova på den sköna sängarna på IVA.

Hade du någon som du bryr dig om eller är du helt ensam?
Citera
2021-09-07, 17:56
Medlem
Citat:
Så med andra ord har vi vaccinerade både immunitet naturligt och en boost via vaccinet samtidigt som smittan i samhället var som lägst? Allt medan icke vaccinerade satt hemma och var ute med munskydd och inte fick varken viruset eller vaccinet?

Fan jag vill också leva i muminland, allt känns så mycket och enklare där.

Jag har inte påstått att vaccinerade har naturlig immunitet. Ni har inte ens den konstgjorda varianten. För att få naturlig immunitet behöver man få smittan och det får ju inte de som är vaccinerade? Eller har ni ändrat er nu?
Citera
2021-09-07, 17:57
Medlem
AnnaDeas avatar
Det var på tiden att det öppnas upp lite mer.

Men regeringen verkar helt strunta i att vaccinens verkningseffekter störtdyker efter 6 månader.

Låter som man har gett upp med att stoppa smittan och det får gå som det går, men lite hot om vaccinpass
Citera
2021-09-07, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
"Vaccinfascister"? Anser du att jag är en vaccinfascist? Vad krävs för att räknas som en vaccinfascist enligt dig?

När man springer regimens ärende i frågan, hetsar mot ovaccinerade, argumenterar för begränsningar för ovaccinerade, osv. Hör du inte till den gruppen så ber jag om ursäkt. Alla ska ha rätt att välja i en fri nation utan förtryck och förföljelse. Vi har nog med sånt skit i vårt samhälle idag. Polariseringen är absurd. Det rådet rena vaccinhetsen, till synes vanligt folk har blivit knäppa.
Citera
2021-09-07, 17:59
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Det var på tiden att det öppnas upp lite mer.

Men regeringen verkar helt strunta i att vaccinens verkningseffekter störtdyker efter 6 månader.

Låter som man har gett upp med att stoppa smittan och det får gå som det går, men lite hot om vaccinpass

Därför är det ju bäst att bli exponerad för lite delta inom 6 månader efter vaccineringarna. Naturlig booster
Citera
2021-09-07, 18:00
Medlem
Citat:
Jag återkommer till att jag tror att många okritiskt sprang iväg och vaccinerade sig för att de inte stod ut med restriktionerna längre. Panikslaget och icke-rationellt men ändå fullt förståeligt.
Tittar vi tillbaka på historien så har väl svenska myndigheter varit rätt okej men nu lyder vi under EU/USA så atte.... om vi däremot tittar tillbaka på Vietnamkriget, Förintelsen osv så bör man ha lärt sig att stater kan göra nästan vad som helst mot folk.

Ja, alltså jag känner folk som vaccinerat sig bara för att kunna resa! En axelryckning liksom. Äh fan, jag vill hinka bira i Grekland 🙄 Ok, är det samma personlighetstyp som knullar utan kondom också eftersom man verkar skita i vad det är man får i sig.
Citera
2021-09-07, 18:00
Medlem
Citat:
Känner många i musikbranschen, det kommer bli vaccin intyg. Även på mindre/mellan klubbar inne i stan. Sen kommer det garanterat finnas ställen som har öppet för alla. Men det kommer bli så att många kräver intyg. Detta gäller inte bara i Sverige

Känner också en del i branschen och instämmer. Det är inget som hindrar att privata aktörer inför krav på covidpass. Det finns redan nu en mindre festival i Sverige som använt sig av det.
Citera
2021-09-07, 18:01
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Jag har inte påstått att vaccinerade har naturlig immunitet. Ni har inte ens den konstgjorda varianten. För att få naturlig immunitet behöver man få smittan och det får ju inte de som är vaccinerade? Eller har ni ändrat er nu?

Men vad fan.

Ni påstår ju att vaccinerade tror de är odödliga och är ute och skiter i restriktionerna. Men vaccinet fungerar inte.

Menade de som är emot vaccin håller sig till restriktionerna och är duktigare.

Jag får inte ihop det.

Om vi som är vaccinerade inte har skydd men har varit ute och inte brytt oss om restriktionerna så borde vi ha blivit smittade medans folk som följt restriktionerna och inte vaccinerat sig borde vara utan antikroppar eftersom de suttit hemma.

Nej ni slår knut på er själva. Jag bryr mig verkligen inte längre. Dör ni dör ni, dör vi dör vi. Skit samma
Citera
2021-09-07, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Vi får se om något eller några år hur det ser ut då.

Är det senaste rönen att vaccinerade dör om 1 år? Trodde det var 3 månader som gällde
Citera
2021-09-07, 18:04
Medlem
Citat:
Restriktioner utomlands börjar också släppa nu. Under en kort övergångsperiod kan man kanske fortsätta att kräva vaccinintyg men det är inte hållbart i längden. Redan nu kan man resa obehindrat i Europa t.ex. Ingen jävel kollar några vaccinpass.

Visst kollas covidpass fortfarande. Jag har varit i både Danmark och Polen och i bägge länderna fick jag visa upp passet ett flertal gånger per dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in