2021-09-07, 16:34
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guti
Jag känner sådär för att det ska vara fulla kontor runt om i landet. Man kunde kanske ha lite is i magen för se hur hösten ter sig utifrån ett smittspridningssyfte och kanske haft januari 2022 som mål.

Det kanske bara är jag som trivs att jobba hemifrån 😎
Jag tror också det kan bli en intressant höst.
Speciellt med för låg andel fullvaccinerade och de hinner inte bli klara med de med 1 dos nu samt 3 veckor efter dos 2 för att räknas som fullvaccinerade.
Dessutom kommer detta ses som sista steget och "kriget" är över.
Räkna med fest på krogen den 29:e och framåt. Nyligen lön så det kommer bli brutalt party.

29:e en onsdag så festen börjar där.

Nuläge enligt FHM
Andel fullvaccinerade 18-29 är 35,5% och 30-39 är 52,4%
Vilka är de som till störst del kommer vara ute på krogen och fest loss
Samt givetvis en hel del under 18 år
Citera
2021-09-07, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tror jag med. Ska till totalt kaos innan de drar tillbaks lättnaderna. Prestigen kommer vara total

Vet inte om de vill att folket ska få leva loppan medan vaccinet är färsktaget och Mu(my) inte har hunnit ta fart? Vi lär ju se som i Israel efter jul, fortfarande vintertid också då virus sprids som löpeld, om de inte börjar ge boosterdoser då.
Tycker man borde ha tagit det försiktigare, eller vad tycker du?
Hade jag velat testa något nu så hade jag kanske gått till 50/50 på arbetsplatsen att hälften roterar att vara där varannan vecka, och haft mindre deltagare i folksamlingar och vaccinpass samt munskydd på offentliga platser. Hade det gått bra hade jag stegvis öppnat lite till.
Hur hade du gjort?
Citera
2021-09-07, 16:36
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Vaccinet är inte 100%igt och snart kommer folk behöva påfyllning av det. Har inget med antivaxxare att göra.

Du har så snurriga resonemang att jag inte förstår ett dyft av vad du försöker få fram..

Jag svarar på dina frågor, och då börjar du direkt prata om något helt annat
Citera
2021-09-07, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jag tror också det kan bli en intressant höst.
Speciellt med för låg andel fullvaccinerade och de hinner inte bli klara med de med 1 dos nu samt 3 veckor efter dos 2 för att räknas som fullvaccinerade.
Dessutom kommer detta ses som sista steget och "kriget" är över.
Räkna med fest på krogen den 29:e och framåt. Nyligen lön så det kommer bli brutalt party.

29:e en onsdag så festen börjar där.

Nuläge enligt FHM
Andel fullvaccinerade 18-29 är 35,5% och 30-39 är 52,4%
Vilka är de som till störst del kommer vara ute på krogen och fest loss

Samt givetvis en hel del under 18 år

Fast att någon i den åldersgruppen skulle bli allvarligt sjuk eller till och med dö av covid, är osannolikt. På sin höjd får de lite feber och hosta men de allra flesta kommer inte att märka nånting om de smittas. Det är bara bra om ungdomarna sprider smittan mellan sig och utvecklar naturlig immunitet. Istället för att tvinga på dem ett, för dem, onödigt och dessutom nödgodkänt vaccin.
Citera
2021-09-07, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guti
Jag känner sådär för att det ska vara fulla kontor runt om i landet. Man kunde kanske ha lite is i magen för se hur hösten ter sig utifrån ett smittspridningssyfte och kanske haft januari 2022 som mål.

Det kanske bara är jag som trivs att jobba hemifrån 😎

Jag trivs med att jobba hemma med. Om man ska göra något nu för att testa hade man kunnat stega in det med hälften på arbetsplatsen och man pendlar varannan vecka. Det hade varit ett bättre och mer försiktighetsprincipalternativ.
Fast personligen hade jag väntat tills de man väntar på har vaccinerat sig och de som behöver boosterdos fått det och provat öppna upp till våren då virusen sprider sig mindre. Att öppna upp allt just innan högsäsong för virusspridning känns ju sisådär.
Citera
2021-09-07, 16:39
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Allvarligt?

Så varje gång du får en kraftig förkylning eller lunginflammation tillex så måste du åka till sjukhuset?

Hur jävla svag är du?
En frisk människa blir inte "utslagen i veckor" av kraftig förkylning, ej heller Covid
Citera
2021-09-07, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Du har så snurriga resonemang att jag inte förstår ett dyft av vad du försöker få fram..

Jag svarar på dina frågor, och då börjar du direkt prata om något helt annat

Glöm inte ta din winter-boost till julen.
Citera
2021-09-07, 16:41
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Det kommer bli fler dödsfall ifall restriktionerna slopas.

Vi måste upp i 90%.

Jag blev en smula förvånad över att de tordes släppa på alla restriktioner, (förutom några allmänna råd till allmänheten).

Jag hade nog valt att bara lätta lite på de återstående restriktionerna och vänta till 90 procent av den vuxna befolkningen blivit vaccinerad.

Alternativt, när rapporten om immuniteten hos befolkningen kommit, och den visade på en extrem immuniteten, typ 95 procent.

Men vi får hoppas att allt går bra!

Ps. Jag skulle inte bli förvånad om fler kommer att välja att vaccinera sig de närmaste veckorna. Speciellt de äldre, men även unga som inte haft, konstaterad, covid-19 tidigare. Ds.
Senast redigerad av Ola Schubert 2021-09-07 kl. 16:45.
Citera
2021-09-07, 16:42
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Du menar att du tror att de som valt att vägra vaccinet är de som är ansvarsfulla och följer övriga restriktioner gällande avstånd, jobba hemma, tvätta händerna med mera?
Jag tror inte att så många "vägrar vaccinet" tror snarare att de avvaktar och ser hur allt utspelar sig.
I övrigt tror jag de är minst lika duktiga på sakerna du radar upp men framförallt så tror jag (vet) att de generellt blir mer sjuka om de får smittan och således håller sig hemma och inte smittar andra.
Citera
2021-09-07, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Och vissa har ganska nyligen gått ut med att det fattas??
Sorry, har missat. Var saknas det?
Citera
2021-09-07, 16:46
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Företag vill tjäna pengar. Punkt slut. De har inte råd att förlora alla ovaxade.

Känner många i musikbranschen, det kommer bli vaccin intyg. Även på mindre/mellan klubbar inne i stan. Sen kommer det garanterat finnas ställen som har öppet för alla. Men det kommer bli så att många kräver intyg. Detta gäller inte bara i Sverige
Citera
2021-09-07, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag blev en smula förvånad över att de tordes släppa på alla restriktioner, (förutom några allmänna råd till allmänheten).

Jag hade nog valt att bara lätta lite på de återstående restriktionerna och vänta till 90 procent av den vuxna befolkningen blivit vaccinerad.

Alternativt, när rapporten om immuniteten hos befolkningen kommit, och den visade på en extrem immuniteten, typ 95 procent.

Men vi får hoppas att allt går bra!

Jag hade helst väntat med återöppnandet, avvakta fler vaccinerade och se hur våg 4 blir.
Om det verkligen hade varit krav att lätta restriktioner nu så hade jag stegat in jobb på kontor, att ha hälften åt gången och pendla varannan vecka. Hade infört vaccinpass på arrangemang och kanske fortfarande begränsat mängden. Samt munskydd på offentliga platser inomhus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in