Det är 7 av 10 av allmänheten som vill börja vaccinera våra barn under 16. Våra experter/sakkunniga vill avvakta till vi har mer data gällande nytta/risk faktorn för den målgruppen. Sedan har olika länder gjort olika bedömningar. Finland Norge har väl redan börjat vaccinera yngre tror jag jag läste. Personligen tycker jag det är klokt att avvakta lite som FHM gör
Du vill inte vaccinera barnen. Då återstår frågorna som du valde att inte svara på?
Nej, vi diskuterade inte populationen. Du gjorde det, du tog med barnen i din beräkning och kom fram till att runt 50% var fullvaccinerade. Inte så smart. Om du då inte är av åsikten att barn ska vaccineras från 0 ålder?
Du skrev att 80% i Sverige är vaccinerade, men du kanske inte räknar barnen till befolkningen.
Antagligen kommer det fortsättas spridas bland skolungdomar och icke vaccinerade vuxna. Barnen klarar sig utan sjukvård, de vaccinerade klarar sig utan sjukvård. De som är ovaccinerade blir inlagda och kanske dör. Men enligt dom så dör vi vaccinerade redan i drivor, samt 90% av oss kommer att dö om 3 år. Så det blir kanske plus minus noll
Lyssna du på dagens pressträff.
De kommer lätta på restriktionerna för de med vaccinbevis.
Så du får väl fortsätta stanna hemma.
Jag bad om källa för ditt påstående att regeringen inte släpper restriktionerna på grund av de ovaccinerades ovilja att vaccinera sig. Men det faktum att de nu gör det, bevisar ju att du inte hade någon källa. Du hittade på.