Det är allt lite roligt att se hur IQ-Daggmask DoraF och hens Ebba-hatar-troll-kompisar i tråden försöker smutskasta Ebbas vittnen, för att de inte varit delaktiga i affären eller var närvarande vid kontraktsskrivningen. Men nu var ju faktiskt flera av Ebbas vittnen närvarande, ett när affären rullades igång, och ett när avtalet skrevs och ett när värderingen gjordes. Så var väl ett närvarande när Esbjörn promenerade till avtalsskrivningen, eller om det var röjningen.
Åsså tar man en titt på Esbjörns vittnen. Ingen av dom, inte en enda, har på något vis varit delaktig eller närvarat i något skede av affären. Ett av vittnena ska tydligen försöka göra gällande att Esbjörn inte kan torka sig själv i röven, och det andra att skall tydligen vittna om att Esbjörn var ledsen några veckor efter affären.
Vi som läst processhandlingarna känner till vad som står I dem. Det enda intressanta är de tre domarnas bedömning av vittnesmålen. Varken du eller jag vet vilket bevisvärde de kommer tillmäta vittnesmålen.
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Detta blir bättre och bättre. Mamma Busch ska alltså höras om hur det gick till när Esbjörn undertecknade köpekontraktet fastän hon själv inte var närvarande. Ebba har inte mycket att komma med när hon vill att mamma ska vittna om hörsägen. Bevisvärdet är ytterst tveksamt.
Du tycker inte att du är motsägelsefull i dina uttalanden som har gjorts med någon timmes mellanrum.
Detta blir bättre och bättre. Mamma Busch ska alltså höras om hur det gick till när Esbjörn undertecknade köpekontraktet fastän hon själv inte var närvarande. Ebba har inte mycket att komma med när hon vill att mamma ska vittna om hörsägen. Bevisvärdet är ytterst tveksamt.
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Det enda intressanta är de tre domarnas bedömning av vittnesmålen. Varken du eller jag vet vilket bevisvärde de kommer tillmäta vittnesmålen.
IQ_Daggmask
Kanske dags att inse att du har skrivit klart i denna tråden?
Samtliga Ebbas vittnen har skyhögt mycket högre bevisvärde såväl som trovärdighet än Esbjörns. Esbjörns vittnen kände ju inte ens till affären förrän flera veckor efteråt. Inget av hans vittnen har något som helst bevisvärde.
Kanske dags att inse att du har skrivit klart i denna tråden?
Samtliga Ebbas vittnen har skyhögt mycket högre bevisvärde såväl som trovärdighet än Esbjörns. Esbjörns vittnen kände ju inte ens till affären förrän flera veckor efteråt. Inget av hans vittnen har något som helst bevisvärde.
Det gör att E*bas "vittnen" håller med att inget vittne på E*sbjörns sida var med när E*ba lurade honom.
Du tycker inte att du är motsägelsefull i dina uttalanden som har gjorts med någon timmes mellanrum.
Nä, det är inte det minsta motsägelsefullt eftersom jag inte är en av domarna I målet. Jag tycker att bevisvärdet är ytterst tveksamt, men jag vet naturligtvis inte vad de tre domarna kommer att anse.
Så Ebbas mammas förehavande är alltså jätteintressanta"...
Men binninges är total ointressanta?
Att vara medlem i en organisation är lagligt.
Att våldta barn är det inte.
Du bör nog fundera på att kalibrera din moraliska kompass...
Vad spelar Binninges tidigare brott för roll i denna fastighetsaffär? Jag aldrig förstått det. Givetvis kan inte Ebbas mamma ses som helt opartiskt. Hon vill stötta sin dotter i husköpet. Ebba är ju inte hemlös, hon är ju skriven på samma adress som sin ex-make. Om hennes ex-make anses bo där, varför anses inte Ebba bo där? För några månader sedan var dessutom allihopa skrivna på samma adress, alltså Ebba, hennes ex och hennes föräldrar.