Citat:
Ursprungligen postat av
90510
Mamma Busch (H*lena Busch-Christensen) läste jag är kallad som vittne.
Att hon är ord. Ledamot at Regionala Etikprövningsnämnden i Uppsala är intressant med tanke på den bristande etik dottern visar prov på då hon begår brott, ljuger och megakränker den gamla mannen.
Kommer gammel-Ebba vittna om hur rekordelig och fin Ebba är i sitt uppsåt att norpa åt sig Esbjörn Bolins släktgård?
https://se.linkedin.com/in/helena-busch-christensen-24b03728
Anser det tillägnats alldeles för lite intresse på den miljö ur vilken den husbesatta är sprungen och verkar i.
Ebba-town med Ebbas fd man Niklas hans båda föräldrar plus Ebba mamma och pappa kan misstänkas har starka skäl i att Ebba slänger ut gubbjäveln. Frågan är om skälen är så angelägna att det livsförstörande lidandet Ebba utsätter Esb för är försvarbart?
Vad kan mamma Busch ha för vilktigt att tillföra. Gissar den gamla tanten anser sig känna Esbjörn Bolin och ska vittna om ungdomlig och skärp han är..
Jag hoppas att Ebbas mamma svarar ärligt (och utförligt) på de frågor hon kommer få. Det är klart att hon som mamma kommer vara partisk, men rena lögner tror jag inte att det kommer komma därifrån. Hon kan trots allt bara vittna trovärdigt om det hon själv upplevt i affären. Det är nog inte så mycket mer än att visa att Esbjörn inte verkade ha ångrat sig runt månadsskiftet då de träffades. Andrahandsuppgifter behöver hon inte komma med, för de som sitter på förstahandsuppgifterna kommer också höras.
Jag har väldigt svårt att se vad Ebbas ex har med själva husaffären att göra. Han verkar inte det minsta inblandad. Var han en av de som röjde sly?
Om Esbjörn just nu har ett livsförstörande lidande, så är han i allra högsta grad skyldig till att förlängt sitt lidande med ett år eller mer. Hade han satt sig ner med en advokat som haft koll på avtalsrätt och fastighetsrätt, så hade det varit löst på en eftermiddag. Kanske inte löst till Esbjörns fördel, men samma lösning som det kommer bli i rättegången, till en mindre kostnad och framförallt ett konkret besked om sakernas tillstånd. Förmodligen hade han haft stor chans till att återta ägarskapet om hans kunniga ombud hade fört diskussioner med Ebbas ombud. Att ta saken till Expressen var det absolut sämsta de kunnat göra och hade platsat mer som en sista desperat åtgärd när allt annat hade fallerat och man inte kan acceptera utfallet.