2021-09-06, 19:23
Medlem
Hoodietotters avatar
Det finns bara två möjligheter till denna händelse.

Antingen har anmälningsbenägenheten ökat eller så såg jag det inte komma.

Detta hade väl varit ett utmärkt träningstillfälle för språkkunniga dialogpoliser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Era neandertalare. Komigen o kommentera likadant när allsvenskan startar med fulla läktare

Att jämföra medelåldersmän som slåss en måndag FM med ungdomar/unga män som slåss som en hobby är för fan inte samma sak.
Citera
Medlem
Hur i He kunde så många Barbarer komma in samtidigt? . TOM råttor beter sig bättre .. riktiga grisar e dom.

Dom är Smuts . Dom är som ett Virus på denna jord
Citera
2021-09-06, 19:24
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Era neandertalare. Komigen o kommentera likadant när allsvenskan startar med fulla läktare

Lovar att jag ska starta en tråd om det också om firmorna sätter igång och ställer till kaos både inne i stan och på akuten en måndag förmiddag.
Citera
2021-09-06, 19:24
Medlem
Mrflinks avatar
Det här är bara början på den här familjefejden. Tror ni att någon av dessa stridande familjer kommer att ge sig, knappast troligt. Det hela kommer eskalera med fler släktingar som ansluter från hela Europa.
Citera
2021-09-06, 19:25
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
En helt normal dag i sverige.. 50-60 sandnegrer förstör stämningen på våra gator och nya is-kvinnor har landat på vår mark.. Handhjärta!

Struntprat. Det som hände idag var en uppgörelse mellan Malmö och Göteborgs nationer.
Citera
2021-09-06, 19:26
Citat:
Ursprungligen postat av The-Zombie-Host
De drängar som eventuellt slogs på 1800-talet var definitivt arbetare, d.v.s. de utförde "arbete", och hårt sådant dessutom. Sextio personer som kan ägna en måndagsförmiddag till att slåss på gator och torg är uppenbart INTE "arbetare".

Som jag skrev innan så är det definitivt arbetarklass som slåss på gator och torg, för inte är det väl akademikerklass, eller?
Citera
2021-09-06, 19:27
Medlem
Klappasäftens avatar
Varför är det så mycket storbråk i Sverige nuförtiden? Det är som huligangäng bråkar varje dag känns det som.
Citera
2021-09-06, 19:27
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Titta! Regeringens lilla historielärare är här och försöker släta över händelsen med något som hänt på 1800-talet.

Den spelades in 1942, och lär ha handlat om en samtida händelse. Tunabergsborna blev inte alls glada över hur de beskrevs, sägs det.

Visan lär handla om ett slagsmål på dansbanan Pumpen, mellan Tunebergsborna och Buskhyttan.

Citat:
Ursprungligen postat av Mrflink
Det här är bara början på den här familjefejden. Tror ni att någon av dessa stridande familjer kommer att ge sig, knappast troligt. Det hela kommer eskalera med fler släktingar som ansluter från hela Europa.

Visst, det låter bra, och du hoppas säkert på det. Men du lär bli besviken. Det kommer inte "ansluta släktingar från hela Europa"
Citera
2021-09-06, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Om det är något jag INTE gör så är det att hata Sverige. Däremot hatar jag folk som hatar Sverige. Dvs så kallade Svärjevenner.

Nej då, de behöver inte alls vara 50-150 år efter. Du kan ta valfri fotbollsmatch mellan några topplag i allsvenskan. Deras supportrar skulle gladeligen slå ihjäl varandra för en liten boll som man sparkar på en gräsmatta. Om det inte vore för att polisen satsar mångmiljonbelopp med hästar och piketer för att hålla isär dem.

Det är pursvenska grabbar av idag, 2021.

Har du varit på någon fotbolls match de senaste 10 åren? Känner inte igen mig i din beskrivning.
Citera
2021-09-06, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Om det är något jag INTE gör så är det att hata Sverige. Däremot hatar jag folk som hatar Sverige. Dvs så kallade Svärjevenner.

Nej då, de behöver inte alls vara 50-150 år efter. Du kan ta valfri fotbollsmatch mellan några topplag i allsvenskan. Deras supportrar skulle gladeligen slå ihjäl varandra för en liten boll som man sparkar på en gräsmatta. Om det inte vore för att polisen satsar mångmiljonbelopp med hästar och piketer för att hålla isär dem.

Det är pursvenska grabbar av idag, 2021.
Nu kör du med ditt hat igen . Hur många har "pursvenska grabbar" som varit huliganer mördat ? Hur många har invandrare klanmedlemmar mördat?
Senast redigerad av -2 2021-09-06 kl. 19:31.
Citera
2021-09-06, 19:29
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Fö kan det jämföras med en vardagsmatch aik-djurgården

Nej, det kan det inte. Då är det inget kaos vid akuten. Det är bara vid svartmuskiga kulturyttringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in