2021-09-06, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Om det är något jag INTE gör så är det att hata Sverige. Däremot hatar jag folk som hatar Sverige. Dvs så kallade Svärjevenner.

Nej då, de behöver inte alls vara 50-150 år efter. Du kan ta valfri fotbollsmatch mellan några topplag i allsvenskan. Deras supportrar skulle gladeligen slå ihjäl varandra för en liten boll som man sparkar på en gräsmatta. Om det inte vore för att polisen satsar mångmiljonbelopp med hästar och piketer för att hålla isär dem.

Det är pursvenska grabbar av idag, 2021.

Visst är det så,,, men samhället har ändå en viss acceptans när det kommer till fotbollshuliganer..
Citera
2021-09-06, 19:30
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Varför är det så mycket storbråk i Sverige nuförtiden? Det är som huligangäng bråkar varje dag känns det som.

Klanbråk, men antar att du var ironisk.
Citera
2021-09-06, 19:30
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrflink
I vissa fall ännu mer. Beror på var i Afrika invandrarna kommer ifrån.

Jo, det ligger nog något efter tror jag...
https://www.friatider.se/invandrare-...re-iq-svenskar
Citera
2021-09-06, 19:31
Moderator
Maviels avatar
Jag vet inget om det aktuella, men dessa falangerna har ju bråkat förr. Har en förkärlek att skjuta varandra och åka runt i skottsäker väst... det har varit lugnt ett tag nu, de har väl tröttnat på att inte bråka. Lite ovanligt att det är i Lund bara.
Citera
2021-09-06, 19:32
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Om det är något jag INTE gör så är det att hata Sverige. Däremot hatar jag folk som hatar Sverige. Dvs så kallade Svärjevenner.

Nej då, de behöver inte alls vara 50-150 år efter. Du kan ta valfri fotbollsmatch mellan några topplag i allsvenskan. Deras supportrar skulle gladeligen slå ihjäl varandra för en liten boll som man sparkar på en gräsmatta. Om det inte vore för att polisen satsar mångmiljonbelopp med hästar och piketer för att hålla isär dem.

Det är pursvenska grabbar av idag, 2021.

Då borde du rimligtvis hata de flesta babbar. De hatar ofta dig, mig och Sverige.

Det är ytterst sällan det blir ett supporterbråk likt det här kaosandet.
Citera
2021-09-06, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detta.var.namnet
Fakhro-klanen äger jättemycket I Lund så inte direkt arbetarklass....

Finns det någon kartläggning av vilka klaner som äger vad i våra städer?
Citera
2021-09-06, 19:33
Bannlyst
Man kanske ska göra skillnad på utlänningar och utlänningar. Detta beteende är nästan exklusivt för araber. Ingen annan ras håller på så i samma utsträckning. Polacker becknar stöldgods, balkans fifflar lite här och där och chilenska spaggar bidragsfifflar på löpande band men ingen har mindervärdeskomplex likt araberna som måste visa upp sig likt detta slagsmålet. Antagligen bråkade de över vem som skulle betala för kebaberna hös Döner Kebab samt någon kvinna.
Citera
2021-09-06, 19:34
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5344
Har du varit på någon fotbolls match de senaste 10 åren? Känner inte igen mig i din beskrivning.

Tråden där vi förminskar fotbollshuliganism, allt för att försöka få det att framstå som "de hemska invandrarna är de enda som slåss".

https://www.sportal.se/blog/huligane...liganism/#gref
https://fotbollsthlm.se/nyhet/hammar...det-racker-nu/
https://fotbollsthlm.se/hammarby/hul...och-tandskydd/

Jag råkade bara se Bajensupportrarna när de tågade genom stan för någon månad sedan. De fick gå en speciell väg med ridande polis som en "alle" runt hela vägen. Måste ha kostat multum. Samtidigt skanderade de i grupp könsord och annat nedsättande om polisen.
Citera
2021-09-06, 19:34
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Blev det här ett slagsmål?

länsman fick på huve, så ja tror att han dör.
å kniva di flög, å prisis mella ögo
så fick ja ett knogjärn, å näsa flög åv.
Alfred har di slagi så han ligger å blör,

https://www.flashlyrics.com/lyrics/c...-vid-pumpen-94

Om du försöker hävda att det inte fanns dessa mycket stora slagsmål mellan olika gäng och klaner i Sverige för 50-150 år sedan så får du tänka om och försöka tänka rätt. För det var mycket vanligt.

Hela Sverige har vaknat förutom dig, så det är snarare du som får tänka om.

Byt nice try nigga
Citera
2021-09-06, 19:35
Medlem
SwizzerNöts avatar
Precis vad vi behöver just nu, 50-60 vuxna till som inte arbetar utan bara belastar samhället.
Citera
2021-09-06, 19:35
Medlem
En sorts familjegympa.
Det är bra att få upp pulsen ute i friska luften.
Citera
2021-09-06, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matte.blatte
I vilken tidsålder är NMR och SD stora i vänsterdrivna lund??

Nästeledaren D*niel G*rdås för näste 3 jobbar för det lokala energibolaget Kraftringen. Så nog finns det kopplingar. Med det sagt så är väl de väl stora på så sätt NMR kan vara stora dvs typ 10-20 pajasar som knappt vet vilken hand man heilar med.
*=a och e
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in