2021-09-03, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalen.
Inte varit inne i tråden sedan Juni då jag slutade. Är inne på 3 månader snusfri om ca 4 dagar och det känns ju grymt! Men nu på senaste har jag nästan börjat romantisera om snuset som många pratat om. Jag saknar mest kicken och jag försöker påminna mig själv om hur jävla onödigt beroendet är, men det börjar bli lite kämpigt nu

Kämpa på! Suget brukar komma i perioder men det blir lättare och lättare för varje gång.
Citera
2021-09-03, 14:00
Medlem
Inte snusat på några dar nu. Fortfarande känner man suget i munnen, man känner sig lite obekväm och dum i huvet. Men jag har tröttnat på snuset, det ger inget ju.
Citera
2021-09-03, 23:28
Medlem
torskentorskenssons avatar
Kära snustorskar, jag fick ett återfall. Jag börjar sluta imorgon igen.
Citera
2021-09-06, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torskentorskensson
Kära snustorskar, jag fick ett återfall. Jag börjar sluta imorgon igen.

Så ska de låta!
Själv sitter man med en oöppnad i fickan. Ska snart fira ett år snusfri. Valet och kvalet. RöV
Citera
2021-09-06, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan
Så ska de låta!
Själv sitter man med en oöppnad i fickan. Ska snart fira ett år snusfri. Valet och kvalet. RöV

Släng skiten fort som fan. Det är brutalt ovärt och inte trevligt på något sätt.

Jag åkte ännu en gång på ett återfall, hade vart snusfri i 2 veckor ungefär. Extremt ovärt.. Motivationen går ner till noll igen, ingen ork, ingen "GRIT", riktigt vidrigt...

de 3 första dagarna är värst för mig när jag ska sluta så ser inte fram emot dem. Idag är jag grumlig i ansiktet som jag brukar vara första dagen efter 1 återfall..
Citera
2021-09-06, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slutarsnusa
Släng skiten fort som fan. Det är brutalt ovärt och inte trevligt på något sätt.

Jag åkte ännu en gång på ett återfall, hade vart snusfri i 2 veckor ungefär. Extremt ovärt.. Motivationen går ner till noll igen, ingen ork, ingen "GRIT", riktigt vidrigt...

de 3 första dagarna är värst för mig när jag ska sluta så ser inte fram emot dem. Idag är jag grumlig i ansiktet som jag brukar vara första dagen efter 1 återfall..

Tack för omtanken, jag kastade dosan. Inte värt att plocka upp snuset igen, nej. Vi gör det tillsammans jag önskar dig lycka till
Citera
2021-09-06, 19:42
Medlem
Hej, har festsnusat i 10 år ungefär. Tänkte sluta men vet inte riktigt varför. Kostar max 50kr i månaden och har inga problem med tandkött osv. Har ni några argument som kan få mig att sluta?
Citera
2021-09-07, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenVit
Hej, har festsnusat i 10 år ungefär. Tänkte sluta men vet inte riktigt varför. Kostar max 50kr i månaden och har inga problem med tandkött osv. Har ni några argument som kan få mig att sluta?

Du kan ju fortsätta att snusa, verkar inte vara något problem för dig.
Själv är jag på inne på tredje dagen som snusfri. Har snusat tungt i över 30 år så är ju inte helt lätt att sluta.
Citera
2021-09-09, 16:21
Medlem
Hur mår ni när ni väl klarat av o snusa känner ni av något som känns bättre? I skallen o kropp
Citera
2021-09-10, 06:52
Medlem
Danlos avatar
Som vanligt gick det i ca tre månader för mig i vintras.. Kan bara inte låta bli socker och dåliga substitut när jag slutar, går upp i vikt så snabbt av all skit jag äter så jag får bristningar i huden.. Tillslut ger jag upp för det värsta jag vet är att vara ett fetto 😔.

Om jag ska klara att sluta så måste jag nog bo i en stuga på landet utan transportmöjligheter och flera mil till närmaste godisaffär/matbutik med någon som handlar all mat LCHF-mat åt mig och kör hem det på veckobasis. Jag håller min pre-diabetes i chack med LCHF därav kostvalet.
Citera
2021-09-10, 06:54
Medlem
Danlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abouttogetcrazy
Hur mår ni när ni väl klarat av o snusa känner ni av något som känns bättre? I skallen o kropp

Slutar vara iskall om händerna och frusen på vår höst och vinter. Vita tänder är najs istället för gula, skönt att slippa bajs-andedräkt. Men framförallt skönt att slippa vara tvungen att ha tillgång till snus hela tiden, dvs själva beroendet.
Citera
2021-09-11, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abouttogetcrazy

En brutal skillnad känner jag. För mig är det som natt och dag.

- Jag känner mig motiverad och tar tag i saker som annars blir liggandes. Lägger ner tid på rejäl frukost istället för att ta kaffe och snus. Lagar cykeln som istället bara hade stått med punktering. Går till gymmet och tränar istället för att ta en till snus och kolla netflix. Listan kan göras brutalt lång....

- Energi som bara den. Jag orkar jobba och koncentrera mig säkert 2-3 timmar mer än när jag snusar, ibland ännu mer.

- Genuint mer glad.

Finns massa mer..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in