Citat:
Ursprungligen postat av Wilnat
Nu när staten gjort det omöjligt att fortsätta snusa efter nyår har jag försökt sluta i ett par dagar, men jag klarar fan inte av mer än 16-17h innan jag faller ner i skiten igen.
Det beror på att jag har 1/2 stock portion i kylen o 9 dosor lössnus kvar.
O även fast jag vill sluta pga den höjda skatten och dom mindre dosorna som kommer efter nyår så lyckas jag bara inte.
Jag har en liten bebis här hemma som kräver rätt mycket uppmärksamhet och det tär på tålamodet väldigt lätt när man börjar känna abstinens.
Jag har snusat i ca 12-13 år, med ett uppehåll på ca 1 år under 2004!
Jag funderar på nikotintuggummi eller andra hjälpmedel eller kanske köra nikotinfritt snus, men jag tror inte på det, funkar det verkligen??
Hur ska man lägga upp det på bästa sätt? Sluta tvärt med allt, eller trappa ner med tuggummi t.ex.?
Och vad ska man tänka på när det känns som värst? Varken ekonomi eller hälsa har hjälpt mig de senaste dagarna!
Jag hade en period där det fanns en viss "tycka synd om" känsla där man kunde stoppa upp en prilla extra ofta. Se till att bli av med den känslan först, om du har någon sådan. Träning är riktigt bra också, 15 armhävningar på momangen om du kommer på dig själv med att sukta efter snus!
Sedan hade jag tyckt att det vore sjukt svårt att sluta om jag hade en halv stock i kylenn...