2011-12-21, 20:09
Bannlyst
Varför vill man sluta snusa?
Citera
2011-12-21, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terecl
Varför vill man sluta snusa?

Bättre andedräckt.
Bättre ekonomi
Vitare tänder
Slippa vara slav
Citera
2011-12-22, 09:43
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cumulus
Bättre andedräckt.
Bättre ekonomi
Vitare tänder
Slippa vara slav

+1 på den! Just slaveribiten var nog den största motivationen i mitt senaste sluta-försök.

Har lyckats (ta i trä) efter 17 år. Varit nikotinfri i 4 månader, 3 på Champix och sista månaden utan medusin. Funkar kanon! Dock har jag viss aptit på tuggummin (nikotinfria) men det är mycket billigare och man får en fräsch andedräkt :-)
Citera
2011-12-22, 17:23
Medlem
Bättre hälsa och onödigt!
Vad finns det för bra med att snusa 1 gott 2?.
Citera
2011-12-24, 11:50
Medlem
Nu när staten gjort det omöjligt att fortsätta snusa efter nyår har jag försökt sluta i ett par dagar, men jag klarar fan inte av mer än 16-17h innan jag faller ner i skiten igen.
Det beror på att jag har 1/2 stock portion i kylen o 9 dosor lössnus kvar.
O även fast jag vill sluta pga den höjda skatten och dom mindre dosorna som kommer efter nyår så lyckas jag bara inte.
Jag har en liten bebis här hemma som kräver rätt mycket uppmärksamhet och det tär på tålamodet väldigt lätt när man börjar känna abstinens.
Jag har snusat i ca 12-13 år, med ett uppehåll på ca 1 år under 2004!
Jag funderar på nikotintuggummi eller andra hjälpmedel eller kanske köra nikotinfritt snus, men jag tror inte på det, funkar det verkligen??

Hur ska man lägga upp det på bästa sätt? Sluta tvärt med allt, eller trappa ner med tuggummi t.ex.?
Och vad ska man tänka på när det känns som värst? Varken ekonomi eller hälsa har hjälpt mig de senaste dagarna!
Citera
2011-12-25, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wilnat
Nu när staten gjort det omöjligt att fortsätta snusa efter nyår har jag försökt sluta i ett par dagar, men jag klarar fan inte av mer än 16-17h innan jag faller ner i skiten igen.
O även fast jag vill sluta pga den höjda skatten och dom mindre dosorna som kommer efter nyår så lyckas jag bara inte.
Jag har en liten bebis här hemma som kräver rätt mycket uppmärksamhet och det tär på tålamodet väldigt lätt när man börjar känna abstinens.
Jag funderar på nikotintuggummi eller andra hjälpmedel eller kanske köra nikotinfritt snus, men jag tror inte på det, funkar det verkligen??

Hur ska man lägga upp det på bästa sätt? Sluta tvärt med allt, eller trappa ner med tuggummi t.ex.?
Och vad ska man tänka på när det känns som värst? Varken ekonomi eller hälsa har hjälpt mig de senaste dagarna!
Jag hade en period där det fanns en viss "tycka synd om" känsla där man kunde stoppa upp en prilla extra ofta. Se till att bli av med den känslan först, om du har någon sådan. Träning är riktigt bra också, 15 armhävningar på momangen om du kommer på dig själv med att sukta efter snus!
Sedan hade jag tyckt att det vore sjukt svårt att sluta om jag hade en halv stock i kylenn...
Citera
2011-12-25, 21:07
Bannlyst
jag snusar med gott samvete! hehe
Citera
2011-12-26, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wilnat

Tror nog att det bästa är sluta tvärt eftersom lidandet blir kort.
Och att ladda upp skafferiet med god mat. Nikotinfritt Snus kan nog bli en fälla eftersom det påminner för mycket av snus som man helst vill glöma.Vanligt tuggummi funkade för mig
Citera
2011-12-26, 17:32
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturmgeschutze
Tror nog att det bästa är sluta tvärt eftersom lidandet blir kort.
Dom gånger jag försökt med den metoden har det i bästa fall gått några veckor. Sedan har jag endera börjat tigga snus på jobbet eller röka på min fritid. Det slutar alltid med att jag get upp mins försök att sluta snusa.
Citera
2011-12-26, 18:23
Medlem
Sajgons avatar
av mina erfarenheter är det bästa tipset att köpa det ÄCKLIGASTE snuset ni vet och då kommer det inte vara lika gott att ta en, och sen efter någon vecka börjar ni även med det ÄCKLIGASTE nikotinfria snuset.. fungerade OK för mig iallafall =)

gl
Citera
2011-12-26, 22:50
Medlem
Är uppe i strax över 2v utan snus nu.

Problemet är att jag är beroende av Onico istället nu. Okey, det är betydligt enklare (Hoppas jag) att sluta med Onico, än riktigt snus, men ändå.

Snusar nu lika mycket Onico som när jag snusade vanlig snus. Kör till max nyår med Onico, sen bryter jag det också.
Citera
2011-12-27, 02:19
Medlem
blackdude1845s avatar
Att sluta snusa är som att ta sitt liv.

Ge fan i att sluta snusa, och värna om Sveriges kultur!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in