Citat:
Ursprungligen postat av
lfh
Lägg därmed till att index är ett genomsnitt av de pengarna som är investerade, inte en genomsnittlig portfölj. Folk som försöker slå marknaden brukar ju gilla att hoppa in/ut allt för jämnan. Pengar utanför marknaden förlorar i genomsnitt jämfört med marknaden så för de flesta så hamnar de efter.
Ingen behöver ha pengar utanför marknaden för du kan använda i princip handla med 100% lånade pengar.
Du kan ex ha en portfölj med fastigheter, andra tillgångar / investeringar du kan belåna med i princip nära noll ränta.
Så är bankens pengar du handlar med du tar vinsten endast och liten ränta på det.
Eller kan du handla direkt med hävstång, om man inte pratar aktier kan du trada med upp med 500X leverage men är endast användbart som trader man snabba scalp eller intraday.
Fortfarande aktier kan du handla med 10-20X hävstång och funkar bra för SWING.
Men som icke trader utan mer investerare som vill hålla aktier lite längre perioder är fortfarande inget problem ha en 2-4X hävstång.
Alla mina långsiktiga investeringar är alltid 100% investerade även om majoriteten är i debt inte stocks.
Har jag cash balans på mina Trading konton ja självklart. Men egen Trading och mina robot system 100-1000% per år. Så dom cash som ligger där avkastar.
Skulle inte ens behöva använda egen cash för kan även belåna ex min silver/guld/crypto portfölj om är så.