2021-09-06, 12:52
Medlem
Oldberrys avatar
Gissar på alkisar eller zigenare, hummus bar hade stängt när det hände, de öppnar först 11 så det måste vara några omkringströvare.
Citera
2021-09-06, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Gissar på alkisar eller zigenare, hummus bar hade stängt när det hände, de öppnar först 11 så det måste vara några omkringströvare.

Det hände ca 10 min innan öppning, så personal var nog garanterat på plats redan. Min gissning är att det var riktat mot ägarna av Hummus Bar.
Citera
2021-09-06, 12:57
Medlem
LeXeLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry

Bra upplysning.

Då är det säkert på det viset. Hänger ju mycket alkisar runt station, Bantorget och Knut Den Stores Torg.
Citera
2021-09-06, 12:58
Medlem
Krickerts avatar
Krögarna får väl inte servera alkohol så tidigt?
Citera
2021-09-06, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocacolazee
Det hände ca 10 min innan öppning, så personal var nog garanterat på plats redan. Min gissning är att det var riktat mot ägarna av Hummus Bar.

Citerar mig själv. Kanske inte mot ägarna just, men ser att ägarnas son är förekommande i ett eller flera brottmål.
Citera
2021-09-06, 13:00
Medlem
LeXeLs avatar
Citat:

Ja, det ändrar ju i och för sig en del.

Ja, med tanke på ägarens religion kan det säkert vara så. Hoppas att ingen som arbetar där blivit skadad, mycket trevliga personer som driver/arbetar på stället.
Citera
2021-09-06, 13:02
Medlem
LeXeLs avatar
Citat:
Citerar mig själv. Kanske inte mot ägarna just, men ser att ägarnas son är förekommande i ett eller flera brottmål.

Okej. Det var också nya upplysningar för mig. Som målsägande eller tilltalad?
Citera
2021-09-06, 13:03
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweDem2022
Låter snarare som "kaffe-bråk" mellan olika klaner.

"Ett område utanför järnvägsstationen i Lund har spärrats av efter ett större bråk. Enligt vittnen ska en person ha förts till sjukhus i en privat bil.
Polisen larmades till en uteservering vid Lunds central vid 10:52 på måndagsförmiddagen."

Jag håller med dig. Att det är ett större bråk som jag tolkar det då med många personer inblandade samt att en person förts till sjukhus i privat bil talar för att det är personer från icke skidåkande nationer som varit inblandade. Kan naturligtvis ha fel.
Citera
2021-09-06, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeXeL
Okej. Det var också nya upplysningar för mig. Som målsägande eller tilltalad?

Står såhär, så åtalad:

Citat:
L*on är förekommande i mål. Ett eller flera ärenden avser brottmål där L*on åtalats vid en eller flera domstolsinstanser.
Citera
2021-09-06, 13:16
Medlem
LeXeLs avatar
Citat:
Står såhär, så åtalad:

Okej, alltid tyckt att han verkat som en väldigt skötsam och trevlig kille. Men kanske inte så skötsam. Då kan det såklart också vara en anledning till oväntade besök av diverse kriminella element.

Inte säkert att det rör sig om detta men tills vidare är det ju en lika rimlig anledning som något annat.
Citera
2021-09-06, 13:17
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Var inte de inblandade i målet mot AT som friades från straff i flugsvampshärvan?

Har säkerligen ingenting med det att göra.
Citera
2021-09-06, 13:17
Medlem
pege70s avatar
Citat:
Står såhär, så åtalad:

Enligt MrKoll;

"Han har åtalats vid domstol i ett rättsfall av brottmålkaraktär och en dom har fallit."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in