2021-09-05, 18:00
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Se där. Ytterligare än som delar min uppfattning om att fakta ska övertrumfa lögner och smutskastning.
Ja han var ett riktigt rövhål som inte kunde ta sin uppgiftt utan att smutskasta och felaktigt skriva om målet innan ens tinget hade fått inlagorna.
Men i dom gamla tiderna hade han dinglat som den fula fisken han visat sig vara i målet om fastigheten
Han verkar inte vara ett dugg bättre innan heller.
2021-09-05, 18:01
Medlem
Citat:
Jag orkar inte utveckla det fler gånger utan svaret finns flera gånger i mina typ 10 senaste inlägg.

Fast det är ju just det det inte gör. Det finns bara en massa smutskastning i dina typ 10 senaste inlägg.

Det var just bara det och inget annat, lögn och smutskastning. Det är du, Esbjörn och pedofilen som håller på med sådant. Inte Ebba.
2021-09-05, 18:14
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Jag tror inte du förstår. Om man påstår att någon är tvingad till något och denna förnekar och inte alls håller med om att den är tvingad utan är positiv till de insatser som företagits, är det den som påstår det som är en lögnare och smutskastare. Man kan liksom inte hitta på att någon är ett offer om det tilltänkta offret gett sitt samtycke till det man tror att offret varit tvingad till.

Ah nu förstår jag!
Det är som med Binninge och hans anmälning av röjningen.
Du har helt rätt, Binninge var lögnaren och smutskastaren i media.
2021-09-05, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Vad är det för kampanj du maler på om...?
Det är ju Esbjörns OMBUD som smutskastat sin klient genom att påskina att han är både det ena och detta andra. Som tvingat iväg honom till psykolog, som försökt tvinga på honom en god man, som tvingat honom att bli livegen genom en fullmakt. Som sagt att han är sinnesslö och inte förstår att han äger något, att han inte förstår att han sålt, att han ångrar att han sålt något han inte vet att han äger (hur fan nu det går till), att han inte vet vad han skriver på (men fullmakten visste han tydligen vad det var)...
Allt detta har han sedan spridit ut via media och därmed planerat uppfattningen att Esbjörn är i princip en grönsak.

Kan du visa var ebba skrivit om detta...?

Hear hear!
Mvh
Tant Ba'loba
som har jobbat med lag och ordning samt vård av sjuka och äldre.
2021-09-05, 19:28
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Det närmast mytomaniska ljugandet om att Ebba inte begått något brott har även fått mig att scrolla krogbusen. Postarens alternativa verklighet är ofruktbar och ointressant att ta del av.
--------------------------------
I sitt inlägg på sociala medier under fredagen, påpekar Busch att de sakuppgifter som hon fört fram och som hon nu fått ett strafföreläggande för, är sanna. Mårten Schultz, professor i civilrätt, menar att det är en farlig utveckling om praxis skulle bli att allt som är sant är tillåtet att sprida.

– Jag är lite oroad för om det börjar kampanjas för om sanna uttalanden i sociala medier alltid skulle vara tillåtna, det skulle innebära fruktansvärda konsekvenser och en negativ utveckling. I Sverige har förtalsrätten använts för att motverka spridning av hämndporr och sexfilmer på unga kvinnor, säger Mårten Schultz.

– Sanningen är inte oväsentlig, det tas hänsyn till det i förtalsprocessen. Det vore en negativ utveckling om det skulle bli tillåtet att sprida allt som är sant, i såna fall måste man ha ett mer precist förslag om hur man ska tillåta vissa handlingar och vissa inte, säger Schultz.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kan-bli-kontraproduktivt-for-busch-att-dra-in-etik-och-moral

Skulle vilja fylla i med att feta att det blir fruktansvärda konsekvenser om Ebba lyckas med sin Trumpifierade toksvans som driver kampanj om att sanningen inte ska rubriseras förtal.

Som lök på laxen ifrågasätts lagen för att den lilla elaka inte har karraktär nog att ge upp Esbs hus. Fy fan.

Håll henne långt borta från makten.

När det gäller hämndporr och sexfilmer, finns det annan lagstiftning som är tillämplig före förtalslagstiftningen.
2021-09-05, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
E*bas ynkliga försök att övertala och manipulera är väl straffbart i Sverige enligt E*ba själv.
Jag ser enbart förluster i hennes framfart. Det bevisar ju att hon faller rättsligt i vad hon försöker/försökt manipulera tidigare.
som sagt fram med bevis eller sluta ljuga.
Ditt inlägg är däremot att se som förtal och straffbart...
Senast redigerad av martinator 2021-09-05 kl. 20:35.
2021-09-05, 20:30
Medlem
Citat:
E*bas ynkliga försök att övertala och manipulera är väl straffbart i Sverige enligt E*ba själv.
Jag ser enbart förluster i hennes framfart. Det bevisar ju att hon faller rättsligt i vad hon försöker/försökt manipulera tidigare.

Ebba blev vald till Årets Kvinna nr 2 och KD fick nästan 8% i senaste opinionsundersökningen från Sentio idag!
Själv ligger hon stadigt högt i förtroendeundersökningarna, skyhögt över övriga småpartiledare.

Jag ser inga förluster i hennes framfart! Det hon tappade på gungan har hon tagit igen på karusellerna med råge. Den enes död den andres bröd. Vad hände med pedofilen förresten, e han död eller? Han rör ju i alla fall inte på sig!

Esbjörn däremot är en ovanligt levande gubbe för sin ålder.

Fatta skillnaden liksom - Esbjörn, tjänsteman på ABB hela livet, äger/ägde två bostadsrätter, en sommarvilla, massvis med gamla bilar och gud vet vad för prylar han hade undanstoppat i de där lagerlokalerna han hyrde. Även om han fått det skralt med likvida medel på kontot på äldre dar (man kan undra varför...) så hade det inte illa ställt med tillgångar, tre olika bostäder ägde han, varav en sommarvilla, eller som det också kallats, släktgård med sjöutsikt. Sjötomt påstår vissa, men det är inte sant, det är ingen sjötomt. Men i alla fall, han var rätt välbesutten, Esbjörn, med alla sina bostäder. Åsså hade han dessutom ett övernattningsrum hos sin nya sambo på Odalgården.

Åsså har vi då Esbjörns ombud, pedofilen. Äger inga lägenheter, inte ens en, äger inga hus, inte ens en sommarstuga, äger inga bilar. Bor, snart 60 år som han är, peddot, hemma hos sin 86-åriga mor och får snylta på hennes pension eftersom han saknar inkomster, inte ens en kvinna har han kunnat skaffa sig, som han kan bo hos. Till och med på den punkten blir han brädad av en tjurig 82-årig gubbe Har knappt haft ett hederligt jobb i hela sitt liv. Har ett gäng företagskonkurser bakom sig. Och är som sagt dömd för flera olika allvarliga brott, som våldtäktsförsök på ett barn, misshandel av barn, rena tortyren, och även skadegörelse har han lagt till på sin meritlista.

Ja jösses, fatta kontrasterna. Inte undra på att den kriminelle charlatanen gör vad som helst för att snärja välbesuttne Esbjörn. Det hade varit väldigt intressant att få ta en titt på Esbjörns bankkonton det senaste året. Jag tvivlar på att de betalningar som Esbjörns "godhjärtade" generalfullmaktsinnehavare inte har gjort mer än en svårförklarad överföring. Man kan undra vems konto de använt. Binninges mammas, kanske? Ja, det är nog det mest troliga.
2021-09-05, 20:50
Medlem
Citat:

Jag röstar inte ens på Ebba och är inte religiös men hon är oförtjänt ute i hetluften pga hon är partiledare och råkade kliva i ett getingbo av folk som trodde dom skulle ärva en ensam barnlös äldre man.
(inget hittepå utan ett mönster sen tidigare)

Hade jag röstat på Ebba så hade hon fortfarane haft min röst pga hennes agerande att följa det hela den lagliga vägen för att utreda situationen.
Dessutom så borde de som snackade skit om att få Ebba mör och gjorde polisanmälan om fällda träd mm stå som ansvariga för att ha agerat orätt och lagt sig i något de inte hade med att göra.
2021-09-06, 11:20
Medlem
braatthas avatar
Denna artikel flaggar för en nedgående trend
Den värderingen som är gjord missvisar iom. det. så hennes blåsning i husaffären alla skriker om blev som bort blåst.
Nu tycker inte alla att det är ett bra pris innan!
2021-09-06, 11:53
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Det är med största vikt att inte använda en enda fullmakt av någon till att försöka överföra eller lura av någon något.
Jag ser vad fullmakten i detta ärende har gjorts fel , för vinnings skull istället för att ta hänsyn till familjen fullmakten gäller. Dessutom har E*ba försökt styra denna av egen intresse.
Då M-gård tydligen har tvättat hans byk i tio år så plötsligt blev det viktigt med en fullmakt så han inte kunde göra sig av med huset
2021-09-06, 11:59
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Det är ju just detta jag talar om , Manipulerad impulskontroll och fiffel utan E*björns familjs vetskap .
Du förstår , Det är en allvarlig situation E*ba gjort sig skyldig till. Det spelar ingen roll om hon är fin och vacker i sina ord.. hon har begått en vidrigt lömskt och hänsynslös handling för att ta huset ifrån E*björn.

Det är bra att E*björn får den hjälp han behövde , nu istället för förut.
Jag ser fortfarand en ravin där E*ba inte kommer att kunna klara sig ur en rättsprocess. Ravinen späds på med hennes stalker attacker , hennes ivriga känslor att flera gånger följa efter E*björn som säger nej .... nej...... nej.. varje gång.

Det ska bli väldigt trevligt att följa denna rättsprocess.

Esbjörns familj och närmaste hade vetskap om försäljningsplanerna.
Brorsonen Matz som av Esbjörn ses som närmast hade full vetskap.
Både Esbjörn och Ebba har haft kontakter med honom under sommaren.
Esbjörn har kontaktar honom efter försäljningen och han hämtade det han ville behålla.
Även jag tycker det ska bli väldigt trevlig att följa rättsprocessen.
Så sanningen kommer fram, synd ingen kallat denne Matz att på heder och samvete vittna.
2021-09-06, 12:09
Medlem
Citat:
Det är med största vikt att inte använda en enda fullmakt av någon till att försöka överföra eller lura av någon något.
Jag ser vad fullmakten i detta ärende har gjorts fel , för vinnings skull istället för att ta hänsyn till familjen fullmakten gäller. Dessutom har E*ba försökt styra denna av egen intresse.
Du är ju dum i hela jävla huvudet. Ebba har ingen fullmakt. Det är ombudet som har en generalfullmakt för att skinna Esbjörn på hans sista slantar.
Var får du all skit ifrån

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in