Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Fakta är att vi i Sverige har vaccinerat ungefär 60% av befolkningen. Det har Israel också gjort. Fakta är också att Israel är ungefär 20 gånger mer tätbefolkat jämfört med Sverige. Fakta är också att vi nu har ett betydligt mer smittsam variant (delta) än vad vi hade för ett år sedan. Varför är du så rädd för vaccinet? De allra flesta som hamnar på sjukhus numera är ovaccinerade. Under 60 inte en käft på sjukhus som är vaccinerad, samtidigt som gruppen under 60 upptar hälften av vårdplatserna bland covid-patienter.
Fakta är att du drar för tidiga slutsatser på hur effektivt vaccinet är, men det är du väl inte smart nog att förstå själv.. Fakta är att Israel har problem med vaccinerade som blir smittade av deltavarianten.
Är inte rädd för vaccinet, är rädd för att de som styr och ställer och möjliggör slavarbete samt barnarbete inte har folkets bästa i åtanke, sjukt va? Personligen tycker jag frihet är något att kämpa för, medans folk som du tycker Nazityskland är något att se upp till, som sagt 1938 var året man förbjöd judar från sjukvård, där hade du passat bra som vakt och hindrat dom från att komma in på sjukhuset..
Jag är inte heller rädd för Corona, iom att det är så otroligt få som får allvarliga symptom av det i min ålder.