2021-09-06, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
En anledning kan ju vara att vården av covidpatienten kräver en massa skyddsutrustning. En annan att all covidvård slukar resurser så personalen blir utarbetad. Sedan kan jag tänka på att det frestar på att veta att den relativt unga dödssjuka personen sannolikt inte behövt ligga för döden om denne bara tagit vaccinet.
Så med andra ord så är det som ligger till grund om man ska få vård för egna val man gjort om personalen som ska vårda behöver skyddsutrustning? Iom att vården redan var hårt belastad innan Corona kom så bidrar ju även rökning till upptagning av resurser och utarbetad personal. Även folk som röker och får lungcancer blir dödssjuka och hade inte behövt ligga för döden om denne bara skitit i att röka.

Så då vet vi, Skyddsutrustning är en extremt stor grej i din värld.
Citera
2021-09-06, 10:37
Medlem
Citat:
Nej, överviktiga personer smittar inte mer än normalviktiga. På vilken foliehattssite har du läst det? 2😄
Överviktigas immunförsvar arbetar inte lika effektivt som en normalviktig, självklart bidrar det till att man har enklare att dra på sig sjukdomar och att man blir sjuk under en längre tid. Trodde det var allmänbildning men om du inte vet att fetma påverkar immunförsvaret rekommenderar jag att du läser på.

Citat:
Om alla var vaccinerade hade vi högst sannolikt uppnått flockimmunitet. Coronaviruset hade utgjort lika stort problem som böldpest, kolera eller TBC inom svensk sjukvård. Dit har vi dock långt kvar. Tack vare en massa foliehattar som sprider en massa villfarelser kring vaccinet får vi nog leva med covid19 och vissa begränsningar ett bra tag framåt. Covidpasset är nog här för att stanna.
Ja det har verkligen sett mer och mer lovande ut desto fler som blivit vaccinerade i olika länder? Eller nejk juste, desto mer vaccinerade, desto mer rekord på smittspridningen.
Citera
2021-09-06, 10:38
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
99.9% av alla barn märker inte ens av sjukdomen.

Dårskap att vaccinera dessa.

Då tycker du det är dårskap att vaccinera barn mot röda hund också, eller?
Påssjuka?
Mässlingen?

Jag har haft dem alla som barn.
Märkte inte så mycket av dem heller.
Smittade säkert några andra.
Citera
2021-09-06, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Oj, oj!
Jag har tydligen uttryckt mig slarvigt och du får kalla mig vad du vill oavsett varför.
Tycker inte du har uttryckt dig speciellt slarvigt. Du gör det många gör när dom inte kan backa upp sina lögner, börjar prata om något helt annat. Men då antar jag att vi var klara där om du vägrar förtydliga dina påståenden här under?

Källa?
Citat:
Om alla gjorde allt för att undvika att behöva vård så skulle belastningen på de vårdanställda varit likvärdig med hur den ser ut normalt i Sverige, dvs. före 2020

Sen fastnade vi även på vad du menar specifikt med "i stort sett all vaken tid" så jag kan svara på din fråga, hur många timmar/dygn är det i snitt senaste 1,5 åren?:

Citat:
har arbetat i stort sett all vaken tid det senaste 1,5 året

Det blir inte så givande om du bara ska lämna när man börjar prata specifikt, ljuga kan alla göra, nu har du chansen att backa upp dina lögner.
Citera
2021-09-06, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Vad menar du med gamla och sjuka?

I Augusti månad hamnade 120 personer på IVA i Sverige.

Av dessa var 75 personer UNDER 60 år.

Av dessa 75 personer var ingen fullvaccinerad.

Det låter otroligt att alla dessa 75 personer skulle vara så sjuka men samtidigt inte vaccinerat sig.

Det troliga är ju att de allra flesta i riskgrupperna är vaccinerade - även de under 60 år.

Edit:

Gick även ner på de utan några riskgrupper.

Av 120 personer som blev inlagda på IVA i Augusti så var 30 personer UNDER 60 år OCH dessutom inte i NÅGON riskgrupp.

Det är en ganska stor grupp - större än t ex gruppen med fetma som bara består av 8 personer.

Det lades alltså in nästan 4 gånger fler personer som inte tillhörde någon riskgrupp jämfört med de med fetma.
Det är ju ändå ganska liten del, 30 av 120. Sen är man väl bara riskgrupp för fetma om man har extrem fetma enligt sjukvården (BMI över 40), så någon med 38 i BMI är inte i riskgrupp, vilket såklart man kan diskutera...
Citera
2021-09-06, 10:53
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Tycker inte du har uttryckt dig speciellt slarvigt. Du gör det många gör när dom inte kan backa upp sina lögner, börjar prata om något helt annat. Men då antar jag att vi var klara där om du vägrar förtydliga dina påståenden här under?

Källa?

Sen fastnade vi även på vad du menar specifikt med "i stort sett all vaken tid" så jag kan svara på din fråga, hur många timmar/dygn är det i snitt senaste 1,5 åren?:

Det blir inte så givande om du bara ska lämna när man börjar prata specifikt, ljuga kan alla göra, nu har du chansen att backa upp dina lögner.
GRATTIS!
Du har vunnit ännu en diskussion på FB.

Du vet ju redan hur det ligger till med vårdpersonalens arbetstider så det finns ju faktiskt inget att diskutera.
Citera
2021-09-06, 10:53
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Så med andra ord så är det som ligger till grund om man ska få vård för egna val man gjort om personalen som ska vårda behöver skyddsutrustning? Iom att vården redan var hårt belastad innan Corona kom så bidrar ju även rökning till upptagning av resurser och utarbetad personal. Även folk som röker och får lungcancer blir dödssjuka och hade inte behövt ligga för döden om denne bara skitit i att röka.

Så då vet vi, Skyddsutrustning är en extremt stor grej i din värld.

Att ta en spruta eller två är extremt enkelt. Det klarar de flesta av. Att göra sig av med ett beroende är garanterat svårare. Likaså för en person med BMI på över 40 att nå BMI på max 25.
Förstår inte varifrån din avoghet mot vaccinet kommer ifrån. Det är ju bevisligen mycket effektivt mot svår sjukdom.
Citera
2021-09-06, 10:54
Medlem
Citat:
GRATTIS!
Du har vunnit ännu en diskussion på FB.

Du vet ju redan hur det ligger till med vårdpersonalens arbetstider så det finns ju faktiskt inget att diskutera.
Stort att du vågar erkänna att du ljög rakt av. Försök bättra på nivån så slipper du slösa folks tid i framtiden.
Citera
2021-09-06, 10:56
Medlem
Citat:
Att ta en spruta eller två är extremt enkelt. Det klarar de flesta av. Att göra sig av med ett beroende är garanterat svårare. Likaså för en person med BMI på över 40 att nå BMI på max 25.
Förstår inte varifrån din avoghet mot vaccinet kommer ifrån. Det är ju bevisligen mycket effektivt mot svår sjukdom.
Personligen tycker jag det är enkelt att inte röka och äta sunt. Men då vet vi, du är gud och bestämmer vad som är enkelt och inte enkelt. En annan sak jag tycker är enkel är att vara skeptiskt mot ledarna i världen med tanke på att 99% av folket i sverige äger kläder och enheter som är tillverkade på slavkontrakt/barnarbete. Tycker man det är positivt så förstår jag såklart att man tycker det är sjukt att folk kan vara skeptiska.

Å andra sidan, om man tror att folk som inte vaccinerat sig inte gjort det pga att det är så svårt har man nog visat sin intelligensnivå redan där...
Citera
2021-09-06, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Det är ju ändå ganska liten del, 30 av 120. Sen är man väl bara riskgrupp för fetma om man har extrem fetma enligt sjukvården (BMI över 40), så någon med 38 i BMI är inte i riskgrupp, vilket såklart man kan diskutera...

Så liten är den väl inte?

Var fjärde som hamnar på IVA är under 60 år OCH är inte i någon riskgrupp.

Hur stor andel av befolkningen är under 60 år (men över t ex 30 år - då de under 30 år inte hamnar på IVA oavsett)?

Det är helt enkelt för högt för att kunna viftas bort med "Det är bara äldre och de i riskgrupper som hamnar på IVA".
Citera
2021-09-06, 10:59
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Överviktigas immunförsvar arbetar inte lika effektivt som en normalviktig, självklart bidrar det till att man har enklare att dra på sig sjukdomar och att man blir sjuk under en längre tid. Trodde det var allmänbildning men om du inte vet att fetma påverkar immunförsvaret rekommenderar jag att du läser på.

Ja det har verkligen sett mer och mer lovande ut desto fler som blivit vaccinerade i olika länder? Eller nejk juste, desto mer vaccinerade, desto mer rekord på smittspridningen.

Fetma orsakar större påfrestning på inre organ, vilket gör att extremt överviktiga personer löper högre risk att drabbas svårt.

Så du menar att den låga smittspridningen i Sverige inte alls förklaras av vaccinering och att vaccinet är helt värdelöst. Tycker du borde kontakta FHM och alla vaccintionscentra och tala om för dem att de vaccinerar helt i onödan. De kommer säkert lyssna intresserat till vad du har att säga. Eller inte....
Citera
2021-09-06, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Då tycker du det är dårskap att vaccinera barn mot röda hund också, eller?
Påssjuka?
Mässlingen?

Jag har haft dem alla som barn.
Märkte inte så mycket av dem heller.
Smittade säkert några andra.
Påssjuka och mässlingen brukar man känna av rejält. Däremot röda hund brukar inte kännas av så mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in