2021-09-06, 11:01
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Att ta en spruta eller två är extremt enkelt. Det klarar de flesta av. Att göra sig av med ett beroende är garanterat svårare. Likaså för en person med BMI på över 40 att nå BMI på max 25.
Förstår inte varifrån din avoghet mot vaccinet kommer ifrån. Det är ju bevisligen mycket effektivt mot svår sjukdom.

En spruta eller två används i vissa stater i USA för avrättning av dödsdömda. Det är en extrem liknelse, men avsedd att få dig att inse att det är skillnad på innehållet i olika sprutor.
Citera
2021-09-06, 11:04
Medlem
Citat:
Fetma orsakar större påfrestning på inre organ, vilket gör att extremt överviktiga personer löper högre risk att drabbas svårt.

Så du menar att den låga smittspridningen i Sverige inte alls förklaras av vaccinering och att vaccinet är helt värdelöst. Tycker du borde kontakta FHM och alla vaccintionscentra och tala om för dem att de vaccinerar helt i onödan. De kommer säkert lyssna intresserat till vad du har att säga. Eller inte....
Jag har förstått att du inte fattat att fetma påverkar ditt immunförsvars möjligheter att ta hand om sjukdomar. Du är helt enkelt inte den vassaste kniven i lådan.

Låg smittspridning hade vi i början av September 2020 också, det var alltså pga vaccin även då, har jag förstått dig rätt?

Du kan väl ringa Israel och berätta att dom har vart så pass duktiga med vaccinering att dom inte alls har problem med smittspridning. De kommer säkert lyssna intresserat till vad du har att säga. Eller inte....
Citera
2021-09-06, 11:06
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Personligen tycker jag det är enkelt att inte röka och äta sunt. Men då vet vi, du är gud och bestämmer vad som är enkelt och inte enkelt. En annan sak jag tycker är enkel är att vara skeptiskt mot ledarna i världen med tanke på att 99% av folket i sverige äger kläder och enheter som är tillverkade på slavkontrakt/barnarbete. Tycker man det är positivt så förstår jag såklart att man tycker det är sjukt att folk kan vara skeptiska.

Å andra sidan, om man tror att folk som inte vaccinerat sig inte gjort det pga att det är så svårt har man nog visat sin intelligensnivå redan där...

Har aldrig rökt eller varit smällfet, men jag är tillräckligt intelligent och påläst för att inse att många har svårt att bryta ett beroende, samt att ämnesomsättning skiljer sig mellan olika individer. Något du inte tycks förstå.

Så varför väljer du bort vaccinet? Du tror att vaccinet är farligare än sjukdomen? Något man med mycket goda belägg kan fastslå är helt fel. Ett tips i all välmening: Läs på!
Citera
2021-09-06, 11:07
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
En spruta eller två används i vissa stater i USA för avrättning av dödsdömda. Det är en extrem liknelse, men avsedd att få dig att inse att det är skillnad på innehållet i olika sprutor.

Har jag påstått något annat?
Citera
2021-09-06, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Så liten är den väl inte?

Var fjärde som hamnar på IVA är under 60 år OCH är inte i någon riskgrupp.

Hur stor andel av befolkningen är under 60 år (men över t ex 30 år - då de under 30 år inte hamnar på IVA oavsett)?

Det är helt enkelt för högt för att kunna viftas bort med "Det är bara äldre och de i riskgrupper som hamnar på IVA".
Som sagt, jag betvivlar att dessa 30 är helt friska individer med normal vikt. Gränsen går vid bmi 40 enligt intensivvårdsregistret, vad vi vet kan alla 30 vara smällfeta för en person med bmi på 35 är knappast frisk och sund.. Majoriteten är säkert utlandsfödda med vilket i sig borde vara en riskgrupp.
Citera
2021-09-06, 11:14
Medlem
Citat:
Har aldrig rökt eller varit smällfet, men jag är tillräckligt intelligent och påläst för att inse att många har svårt att bryta ett beroende, samt att ämnesomsättning skiljer sig mellan olika individer. Något du inte tycks förstå.

Så varför väljer du bort vaccinet? Du tror att vaccinet är farligare än sjukdomen? Något man med mycket goda belägg kan fastslå är helt fel. Ett tips i all välmening: Läs på!
Det lustiga är att det kommer till egna val. Jag är konsekvent i mitt tänkande och tycker att alla har rätt till vård. Gör man val för att man är skeptisk mot ledarna i världen som möjliggör slavarbete och barnarbete så anser du att man inte har rätt till vård, du är bra lustig du.

1938 var året man slutade ta emot judar på sjukhusen i Tyskland, det gick bra där. Nazisterna saknar dig.
Citera
2021-09-06, 11:15
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Jag har förstått att du inte fattat att fetma påverkar ditt immunförsvars möjligheter att ta hand om sjukdomar. Du är helt enkelt inte den vassaste kniven i lådan.

Låg smittspridning hade vi i början av September 2020 också, det var alltså pga vaccin även då, har jag förstått dig rätt?

Du kan väl ringa Israel och berätta att dom har vart så pass duktiga med vaccinering att dom inte alls har problem med smittspridning. De kommer säkert lyssna intresserat till vad du har att säga. Eller inte....

Fakta är att vi i Sverige har vaccinerat ungefär 60% av befolkningen. Det har Israel också gjort. Fakta är också att Israel är ungefär 20 gånger mer tätbefolkat jämfört med Sverige. Fakta är också att vi nu har ett betydligt mer smittsam variant (delta) än vad vi hade för ett år sedan. Varför är du så rädd för vaccinet? De allra flesta som hamnar på sjukhus numera är ovaccinerade. Under 60 inte en käft på sjukhus som är vaccinerad, samtidigt som gruppen under 60 upptar hälften av vårdplatserna bland covid-patienter.
Citera
2021-09-06, 11:16
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Det lustiga är att det kommer till egna val. Jag är konsekvent i mitt tänkande och tycker att alla har rätt till vård. Gör man val för att man är skeptisk mot ledarna i världen som möjliggör slavarbete och barnarbete så anser du att man inte har rätt till vård, du är bra lustig du.

1938 var året man slutade ta emot judar på sjukhusen i Tyskland, det gick bra där. Nazisterna saknar dig.

Du är inte konsekvent alls. Varför vaccinerar du dig inte?
Citera
2021-09-06, 11:20
Medlem
Citat:
Fakta är att vi i Sverige har vaccinerat ungefär 60% av befolkningen. Det har Israel också gjort. Fakta är också att Israel är ungefär 20 gånger mer tätbefolkat jämfört med Sverige. Fakta är också att vi nu har ett betydligt mer smittsam variant (delta) än vad vi hade för ett år sedan. Varför är du så rädd för vaccinet? De allra flesta som hamnar på sjukhus numera är ovaccinerade. Under 60 inte en käft på sjukhus som är vaccinerad, samtidigt som gruppen under 60 upptar hälften av vårdplatserna bland covid-patienter.
Fakta är att du drar för tidiga slutsatser på hur effektivt vaccinet är, men det är du väl inte smart nog att förstå själv.. Fakta är att Israel har problem med vaccinerade som blir smittade av deltavarianten.

Är inte rädd för vaccinet, är rädd för att de som styr och ställer och möjliggör slavarbete samt barnarbete inte har folkets bästa i åtanke, sjukt va? Personligen tycker jag frihet är något att kämpa för, medans folk som du tycker Nazityskland är något att se upp till, som sagt 1938 var året man förbjöd judar från sjukvård, där hade du passat bra som vakt och hindrat dom från att komma in på sjukhuset..

Jag är inte heller rädd för Corona, iom att det är så otroligt få som får allvarliga symptom av det i min ålder.
Citera
2021-09-06, 11:20
Medlem
korrektamund0s avatar
Patienter som vårdas på intensivvårdsavdelning i Israel just nu:

Kod:
Ålder	Vacc.	Ovacc.
12-15	0	4
16-19	0	2
20-29	0	10
30-39	6	30
40-49	14	58

https://datadashboard.health.gov.il/COVID-19/general?tileName=VaccinationStatusAgg
Citera
2021-09-06, 11:24
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Då tycker du det är dårskap att vaccinera barn mot röda hund också, eller?
Påssjuka?
Mässlingen?

Jag har haft dem alla som barn.
Märkte inte så mycket av dem heller.
Smittade säkert några andra.

De flesta barn behöver inte vaccinera sig mot dessa sjukdomar, nej. Det finns gener som gör att vaccinen blir värdelösa. Jag har exempelvis en gen som ger mig noll skydd mot mässlingen. Det var alltså fullständigt meningslöst att vaccinera mig mot mässlingen.
Citera
2021-09-06, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Patienter som vårdas på intensivvårdsavdelning i Israel just nu:

Kod:
Ålder	Vacc.	Ovacc.
12-15	0	4
16-19	0	2
20-29	0	10
30-39	6	30
40-49	14	58

https://datadashboard.health.gov.il/COVID-19/general?tileName=VaccinationStatusAgg
Totalt 16 personer under 30? Wow vad några. Skönt att ovaccinerade inte har någon större risk för allvarlig sjukdom då. Hur många får vård för fetmarelaterade sjukdomar i samma ålder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in