2021-09-05, 17:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon reagerar knappast som vilken försmådd kvinna som helst via att bete sig identiskt likt den otrogne maken (vara otrogen, fortsätta dölja ny partner efter skilsmässa, köra dubbelt m två män, fresta, inge hopp och ljuga) och samtidigt framstå som om hon vore renhårig.

Jag tycker "på nåt jävla tvistat sätt" att det är sjukt att försvara det som är uppenbart negativa tillstånd hos en person - och med detta aldrig sagt att hon för den skull ska acceptera otrohet.

Oavsett om du trivialiserar å det grövsta om att det är helt rätt att önska att LW dött.
Gentemot LWs barn är det förfärligt.

Det är tamejfan inte normalt, även hat har sina gränser på vad man gör och vräker ut sig.

HD är garanterat kränkt men att fastna i bitterhet, hat och ältande är ett inte tecken på framsteg, nåt sunt eller friskhet , snarare tvärtom. Det finns en risk att det kulminerar i nåt värre eller vänder sig mot personen själv.

Tar man ut skilsmässa och själv ligger med en ny partner, döljer och ljuger om detta, så kan man knappast ha krav på exet.

Det är extremt oansvarigt att stå som sjuksköterska i en korridor och hoppas att nån människa är död, pga risken att nån patient överhör.

Du tycker inte att du lika mycket som andra "trivialiserar å det grövsta" eller "har behov av att "försköna", överdriver något?

Vissa saker som HD gör kanske inte hör till vanligheterna som försmådda människor gör, men man får väl ändå säga att det säkerligen inte är ovanligt att en person som blivit bedragen i så många år, blivit ljugen till och att älskarinnan är för dig både känd, granne och i någon grad lite mer än bekant. Din rival är inte heller beredd att i första hand släppa din make, utan som du upplever det finns där och skvalpar i bakgrunden hela tiden.

T ex känns ditt sätt att se på HDs ältande , hat och bitterhet överdrivet. Jag kan verkligen förstå at man kan fastna i sådana tankar. Det är väl inte så konstigt?

Lite tjatigt har det blivit med dina argument som återkommer i inlägg efter inlägg, varvat med svordomar för att poängtera hur rätt du har.
Citera
2021-09-05, 17:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du tycker inte att du lika mycket som andra "trivialiserar å det grövsta" eller "har behov av att "försköna", överdriver något?

Vissa saker som HD gör kanske inte hör till vanligheterna som försmådda människor gör, men man får väl ändå säga att det säkerligen inte är ovanligt att en person som blivit bedragen i så många år, blivit ljugen till och att älskarinnan är för dig både känd, granne och i någon grad lite mer än bekant. Din rival är inte heller beredd att i första hand släppa din make, utan som du upplever det finns där och skvalpar i bakgrunden hela tiden.

T ex känns ditt sätt att se på HDs ältande , hat och bitterhet överdrivet. Jag kan verkligen förstå at man kan fastna i sådana tankar. Det är väl inte så konstigt?

Fetat.
1.Nej, det hör inte till vanligheterna att bete sig som HD.

2. Varav jag skrev att det inte är ett tecken på positiv progress som om vården gjort framsteg.
Citat:
Lite tjatigt har det blivit med dina argument som återkommer i inlägg efter inlägg, varvat med svordomar för att poängtera hur rätt du har.
Lite tjatigt har det blivit att du låter som en papegoja och ständigt försvarar HD eller de som kör samma stuk.
Om jag skriver tamejfan som markering ska du strunta i.
Citera
2021-09-05, 18:05
Medlem
Citat:
Hon reagerar knappast som vilken försmådd kvinna som helst via att bete sig identiskt likt den otrogne maken (vara otrogen, fortsätta dölja ny partner efter skilsmässa, köra dubbelt m två män, fresta, inge hopp och ljuga) och samtidigt framstå som om hon vore renhårig.

Jag tycker "på nåt jävla tvistat sätt" att det är sjukt att försvara det som är uppenbart negativa tillstånd hos en person - och med detta aldrig sagt att hon för den skull ska acceptera otrohet.

Oavsett om du trivialiserar å det grövsta om att det är helt rätt att önska att LW dött.
Gentemot LWs barn är det förfärligt.

Det är tamejfan inte normalt, även hat har sina gränser på vad man gör och vräker ut sig.

HD är garanterat kränkt men att fastna i bitterhet, hat och ältande är ett inte tecken på framsteg, nåt sunt eller friskhet , snarare tvärtom. Det finns en risk att det kulminerar i nåt värre eller vänder sig mot personen själv.

Tar man ut skilsmässa och själv ligger med en ny partner, döljer och ljuger om detta, så kan man knappast ha krav på exet.

Det är extremt oansvarigt att stå som sjuksköterska i en korridor och hoppas att nån människa är död, pga risken att nån patient överhör.

En teknisk detalj bara. Nu har jag inte legat på nån Stroke-avdelningen eller var HD nu jobbade den dagen men är det normalt så lyhört menar du att det hörs när två personer pratar ute i korridoren? Tänker att några patienter även sov vid tillfället. Och HD lät väl knappast ha ”gapat” och högljutt uttalat detta minst sagt onödiga om LW.

HD visade väl viss ånger i förhör över uttalandet men oavsett motiv så bör det väl knappast varit ”risk” som du skriver att någon patient hört. Tänker vidare att sjuksköterskor behöver prata om många saker som patienter inte ska höra (inne på rummen bakom stängda dörrar) och då kanske utvecklat en färdighet i att ha lite koll runt sig innan man öppnar munnen?

Sen att hon kanske inte är nån Florence Nightingale är en annan sak men är det dessutom hennes chef hon uttalar detta inför så borde hon väl ha fått en reprimand om det nu är så känsligt uttalande i tjänstemiljön som sjuksköterska som du ofta återkommer till?

Mig veterligen så har chefen synpunktet på det hon säger men det är ju inte direkt så att HD har en jargong på jobbet där hon går runt och önskar livet ur folk dag ut och dag in. Chefen har dessutom fått hela bakgrunden till varför HD kan tycka illa om LW.

Sen så är ju sjukhus en arbetsplats där det faktiskt förekommer både galghumor och ”skitsnack” kors och tvärs.

Mot bakgrund av det så menar jag ”tamejfan” att den här ”risken” som HD utsätter ”stroke-patienterna” för, alltså att de skulle höra hennes uttalande om LW,är något överdrivet med tanke på att patienterna knappast stod i klungor i korridoren den morgonen där HD och chefen rörde sig.
Citera
2021-09-05, 18:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
En teknisk detalj bara. Nu har jag inte legat på nån Stroke-avdelningen eller var HD nu jobbade den dagen men är det normalt så lyhört menar du att det hörs när två personer pratar ute i korridoren? Tänker att några patienter även sov vid tillfället. Och HD lät väl knappast ha ”gapat” och högljutt uttalat detta minst sagt onödiga om LW.

HD visade väl viss ånger i förhör över uttalandet men oavsett motiv så bör det väl knappast varit ”risk” som du skriver att någon patient hört. Tänker vidare att sjuksköterskor behöver prata om många saker som patienter inte ska höra (inne på rummen bakom stängda dörrar) och då kanske utvecklat en färdighet i att ha lite koll runt sig innan man öppnar munnen?

Sen att hon kanske inte är nån Florence Nightingale är en annan sak men är det dessutom hennes chef hon uttalar detta inför så borde hon väl ha fått en reprimand om det nu är så känsligt uttalande i tjänstemiljön som sjuksköterska som du ofta återkommer till?

Mig veterligen så har chefen synpunktet på det hon säger men det är ju inte direkt så att HD har en jargong på jobbet där hon går runt och önskar livet ur folk dag ut och dag in. Chefen har dessutom fått hela bakgrunden till varför HD kan tycka illa om LW.

Sen så är ju sjukhus en arbetsplats där det faktiskt förekommer både galghumor och ”skitsnack” kors och tvärs.

Mot bakgrund av det så menar jag ”tamejfan” att den här ”risken” som HD utsätter ”stroke-patienterna” för, alltså att de skulle höra hennes uttalande om LW,är något överdrivet med tanke på att patienterna knappast stod i klungor i korridoren den morgonen där HD och chefen rörde sig.
Det är lyhört.
Citera
2021-09-05, 18:38
Medlem
SloppySecondss avatar
Vad blir DET när man introducerar Stefan Davidsson med samhället ?
Informera mig gärna ang. sjukdomen, som nu samhället gärna får behandla med "medicin" som ska kompensera.
Ett gott Anti(Stefan Davidsson) så blir det bra ?
Citera
2021-09-05, 18:46
Medlem
Citat:
Det är lyhört.

Oj vad jobbigt för patienterna som måste lyssna på sköterskorna i korridoren hela dagarna. Så du har varit på den avdelningen och vet med säkerhet att stroke-patienter inne i rummen bör ha kunnat höra HD prata illa om LW? Kanske är olika från sjukhus till sjukhus tänker jag. Och som sagt det är ju avhängigt ljudnivån på samtalet.

Menar bara att man kan nyansera bilden du lägger fram lite här.
Citera
2021-09-05, 19:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Oj vad jobbigt för patienterna som måste lyssna på sköterskorna i korridoren hela dagarna. Så du har varit på den avdelningen och vet med säkerhet att stroke-patienter inne i rummen bör ha kunnat höra HD prata illa om LW? Kanske är olika från sjukhus till sjukhus tänker jag. Och som sagt det är ju avhängigt ljudnivån på samtalet.

Menar bara att man kan nyansera bilden du lägger fram lite här.
Finns ingen anledning att "nyansera" nåt så sjukt uttalat av en sköterska i tjänst vars roll enligt HSL är att rädda liv och bete sig etiskt där patienter befinner sig.
Det säger sig självt att enbart risken gör att hon ska ha ett annat språkbruk.
För övrigt nöjer hon sig inte med att bara hoppas hon är död, hon spekulerar över vad det ska innebära för hennes egen del.

Normalt är sjuksköterskor vaksamma på vad som sägs, dels relaterat till sekretess men även inom ramen av vad som är etiskt lämpligt.

Varenda vårdavdelning ser i stort sett lika ut som planlösningen på den avd hon jobbar på.
Om du stått på sal hade du insett hur lyhört det är och det är en oacceptabel mening hon uttalar.
Senast redigerad av develi 2021-09-05 kl. 19:47.
Citera
2021-09-05, 19:09
Medlem
■ Jag tycker faktiskt, att bortförklaringarna börjat hagla som spön i backen så fort Yodinnan [ HD ] kommer på tal i L*na Wesstr*m-tråden.

■ Trots att det mycket klart och tydligt har visat sig, att Yodinnan [ HD ] är en mycket märklig och säregen individ, så rinner bortförklaringarna fram likt lavan ur sitt berg så fort som Yodinnan [ HD ] framförs i L*na Wesstr*m-tråden.

■ Den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD, tycks ha blivit en mycket känslig punk för vissa av trådens medlemmar och skribenter.

■ L*na Wesstr*m är död.

■ Svar St*fan Davidss*n samt citat:
"Mot min vilja" ❗... slut citat/

Och så har vi ett litet citat från den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD:
"Hoppas att hon är död" ❗... slut citat/

■ Yodinnan [ HD:s ] önskningar och det hon hoppats på samt hennes vilja att få bort sin rival L*na Wesstr*m från jordens yta och sålunda röjd ur sin väg, det blev till sist en verklighet, något som tycks ha gått emot St*fan Davidss*n:s egen vilja

Mvh/JM.
Citera
2021-09-05, 19:30
Medlem
Citat:
Finns ingen anledning att "nyansera" nåt så sjukt uttalat av en sköterska i tjänst vars roll enligt HSV är att rädda liv och bete sig etiskt där patienter befinner sig.
Det säger sig självt att enbart risken gör att hon ska ha ett annat språkbruk.
För övrigt nöjer hon sig inte med att bara hoppas hon är död, hon spekulerar över vad det ska innebära för hennes egen del.

Normalt är sjuksköterskor vaksamma på vad som sägs, dels relaterat till sekretess men även inom ramen av vad som är etiskt lämpligt.

Varenda vårdavdelning ser i stort sett lika ut som planlösningen på den avd hon jobbar på.
Om du stått på sal hade du insett hur lyhört det är och det är en oacceptabel mening hon uttalar.

Är det HSL (Hälso- och sjukvårdslagen) du syftar på eller vad menar du egentligen med HSV? Hemsjukvård?

Tänker att ICN:s etiska råd för sjuksköterskor även är relevant att referera till vad gäller ditt tema där.
Citera
2021-09-05, 19:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Är det HSL (Hälso- och sjukvårdslagen) du syftar på eller vad menar du egentligen med HSV? Hemsjukvård?

Tänker att ICN:s etiska råd för sjuksköterskor även är relevant att referera till vad gäller ditt tema där.
HSL, slarvfel.
Ja, etiska ramar och professionellt förhållningssätt.
Citera
2021-09-05, 20:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Som jag skrev så stalkar SD när han står i trädgården. Skrämseltaktik. Går knappast att missa och det förekommer även i den farliga men ovanliga subgruppen inom ast.
Fixering, kontrollbehov, ett rigid tänk och reaktionsmönster. Noll koll på om uppvaktning uppskattas om det rör sig erotomani.
Självklart sker även stalking i en relation, det är väl inte breaking news.

Men det är inte ett mord inom kategorin stalking.
Det är mångårig otrohet och han blir farlig när han tappar kontrollen och vill ha HD tillbaka.
LW blir ett större hot för honom när han når fryspunkten relaterat till HDs brist på tillit.

Mars 2017 gav han löften och förläts, han håller inte det livslånga kontaktförbud som HD utfärdat och läckage om intensiv sexuell relation 2018 vore förödande.

Missade du inte poängen med Tries inlägg lite?

Du skriver:
"Att SD stalkar kan väl ingen ha missat. Han har även varit svartsjuk." och sedan övergår du till triangeldrama och diverse om att Lena inte ens fattat vad skilsmässan berott på därför själv hotar sig själv mm.

Jag tror inte att varken Trie eller någon annan tror att det är ett sk stalkingmord, och inte heller att någon missat att SD stalkat. Det har skrivits om i åratal, långt innan du kom in i bilden här.

Däremot finns det flera typiska beteenden som SD har som överenstämmer med de beteenden som stalkare har.

Utöver stalkingbeteendet som är en riskfaktor finns ju andrar riskfaktorer.

Trie skriver ju:

"Det finns också fler exempel i den här tråden på andra liknande riskfaktorer."

Så om jag tolkar henne rätt tar hon upp flera andra situationer som vi inte pratat så väldigt mycket om, men som också kan tolkas som stalker beteende:

"Från Tries lista, där hon skrivit om listan lite efter SDs beteende:

https://www.flashback.org/p77140802#p77140802
Citera
2021-09-05, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
HE HE HE HE !!

Kära @Jokermannen.

Jag har varit väldigt tydlig med vad jag är övertygad om, så därför är jag förundrad över din fråga.

■ 1: ) Hanna är den som har absolut starkast motiv.

■ 2: ) Hanna hade ett otroligt stort hat mot Lena.

■ 3: ) Hanna har inget bärande alibi för tiden vid mordet.

■ 4: ) Och Hanna var den som hoppades att Lena var död.

■ 5: ) Jag är övertygad om att Hanna har deltagit i mordet på Lena.

Det grundar jag dels på ovan nämnda men även hur mordet har utförts.

■ 6: ) Vanligtvis när en man mördar så brukar det inte användas mer våld än nödvändigt.

Exempelvis när en man skjuter nån så stannar det vid ett par skott sen räcker det.
När en man stryper någon så slutar mannen oftast när personen är död.
När dom slår ihjäl någon så slutar dom oftast efter efter 5, 6, 7, 8 slag i huvudet med tillhygge och när personen inte visar nåt livstecken så slutar dom.
Det räcker oftast med att personen dör och sen är det stopp.

■ 7: ) När en kvinna dödar så ligger det oftast ett stort hat bakom, så när dom börjar döda så kan dom inte sluta, utan det övergår ofta till övervåld och nästan lemlästning av personen. Dom skär lite extra, petar ut ögon skär av kuken mm mm.
Det räcker ofta inte med att bara slå ihjäl eller skjuta eller hugga, för hugger dom så är det 40 hugg och skärningar, slår dom så räcker det inte med 5, 6, 7, eller 8 slag tills personen dör utan dom skall mosa personens ansikte.
En kvinnas hat & hämndkänslor gör att det ofta blir väldigt brutalt.
Personen skall inte bara dö utan personen skall förintas.

■ 8: ) En kvinnas hat är en jävla drivkraft när våldet startar, till skillnad från en man som bara får jobbet gjort och sen är det bra.

Om vi då tittar på Lenas död.
Stefan är dubbelt så stor och stark som Lena och hade enkelt kunnat både brotta ner henne, strypt henne eller slagit ihjäl henne med 5, 6, 7, 8 slag med tillhygge.
En adrenalin-stinn Stefan hade ensamt kunna lösa detta själv utan att det hade hörts ett enda ljud.
Två hårda smällar i ansiktet, brottat ner henne och sen strypt henne.
Det hade tagit 30-60 sekunder sen hade hon varit borta.
Detta pågår i flera minuter med höga skrik.
Och kvar ligger Lena död.

■ 9: ) MEN..Hon är inte ihjälslagen av en stor stark man med 5, 6, 7, 8 slag utan hon är totalt söndermosad med minst 17 slag. Hon blev inte bara dödad utan hon blev helt mosad och det tror inte jag att Stefan hade gjort om det var han.

■ 10: ) Någon har inte nöjt sig med att bara slå ihjäl henne, utan någon har burit på det där enorma hatet att Lena skall totalt mosas.
Vem hade det där hatet mot Lena? Vem har fått 17 !! loggar raderade 2ggr ?? 1 slag för varje logg, vilket sammanträffande, va?

■ 11: ) Stefan hade ingen anledning att bruka ett sånt övervåld.
Då finns det bara en kvar i min värld, och jag vet att många andra inte tycker som jag, men i

■ 12: ) min lilla värld så är det uppenbart att Hanna var med bakom planket.
Och det retar mig att hon kommer undan med det.

Hoppas du gillar mitt svar.

■ 1: ) Den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD hatade L*na Wesstr*m till den absolut högsta grad vilket sålunda till sist fick henne att vilja få bort sin rival L*na Wesstr*m från jordens yta och sålunda röjd ur sin väg.

■ 2: ) Yodinnan [ HD ] hade under en mycket lång tid blivit emotionellt imploderad vilket till sist resulterade i en mental explosion, det vill säga, att en människa tål bara en emotionell och psykisk press till en viss gräns, när sedan den yttersta gränsen är nådd eller har nått sin topp, då kommer explosionen.

■ 3: ) Du har absolut rätt i detta fallet, det vill säga, att Yodinnan [ HD ], hade överhuvudtaget inget alibi för den aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ 4: ) Återigen har du helt rätt i detta fallet beträffande den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD, det vill säga, att Yodinnan [ HD ] önskade uttryckligen, att L*na Wesstr*m skulle vara död.

■ Tillägg till ovan skrivet: Citat från den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD:
"Hoppas att hon är död" ❗... slut citat/

■ 5: ) Du påpekade i ditt tidigare skrivna och postade inlägg, att du är övertygad om att den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD varit sin Yodánske Riddare St*fan Davidss*n behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då L*na Wesstr*m blev bragt om livet.

■ Tillägg till ovan skrivet: Jag vet, med säkerhet och utanför själva förundersökningsprotokollet, att någon varit St*fan Davidss*n behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då L*na Wesstr*m dödsmisshandlades bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro

■ Det finns heller inget❗som helst tvivel ifrån min sida att den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD varit sin Yodánske Riddare St*fan Davidss*n behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ 6: ) Avd.9 ... du har även helt rätt i detta fallet, det vill säga, att L*na Wesstr*m dödsmisshandlades med långt utöver det våldet, än vad som egentligen krävdes ... eller, hade krävts.

■ 7: ) Avd.9, du skrev tidigare i ditt inlägg, att när en kvinna dödar, så ligger det oftast ett stort hat bakom, och även där håller jag med dig.

■ Tillägg till ovan skrivet: När det gällde mordet på L*na Wesstr*m 2018 och framför allt sagt, hur❗... och på vilket sätt som brottsoffret L*na Wesstr*m blev misshandlad, så lös det med ett mycket stort och överdrivet personligt hat samt med ett kraftigt då brukat övervåld mot brottsoffret L*na Wesstr*m.

■ 8: ) Avd.9, Jag är helt enig med dig i det som du tidigare har berättat och framfört i L*na Wesstr*m-tråden, det vill säga, att hatet inkluderat våldet från en kvinna har en starkare drivkraft när våldet startar till skillnad från den manliga personen som bara får jobbet gjort och sedan är det bra.

■ 9: ) Avd.9, Jag kommer att tänka över detta på ett mer noggrant sätt än vad jag hitintills har gjort beträffande det mycket grova våldet som L*na Wesstr*m blev utsatt för bakom bullerplanket under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 ... sedan därefter vill jag mer än gärna få diskutera detta vidare med dig.

■ 10: ) Det är helt korrekt att den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD hade ett enormt och kraftfullt hat riktat mot sin rival L*na Wesstr*m vilket absolut sålunda gav henne ett starkt motiv till att få bort L*na Wesstr*m från jordens yta samt röjd ur sin väg, en gång för alla ... och sådan, blev slutligen den sanna verkligheten. Den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD:s enorma tokloggerier en kort tid efter det, att L*na Wesstr*m hade bragts om livet, lyser likt solens strålar.

■ 11: ) Jag kommer att fundera en hel del över just detta ett tag till framöver.

■ 12: ) Jag är ganska så säker på min sak när jag låter mig påpeka, att Yodinnan [ HD ] har med mycket stor sannolikhet varit med bakom bullerplanket under den aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018, men❗enligt mig, endast tillfälligt, det vill säga, att den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD befann sig bakom bullerplanket bara under en mycket kort tid för att strax därefter ha lämnat brottsplatsen.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-09-05 kl. 21:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in