2021-09-05, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren

■ Nej för du är sinnessjuk

■ och sitter där i din sophög till hem

och går inte att resonera med.

■ Du är helt slut i huvudet människa.

■ Ditt tidigare skrivna och postade inlägg var skrivet till medlemmen @Lars48 och inte till mig @JokerMannen, men, jag har här nedan sett, lämnat ett svar.

■ OffTopic: Att sätta en diagnos på en annan medpostare genom att påstå att trådmedlemmen är sinnessjuk, det är ett rent persiflage.

■ Att påstå att en trådmedlem skulle vara bosatt i en sophög, är även det, ett persiflage.

■ Att påstå att en trådmedlem är helt slut i sitt huvud, det är endast infantilt och impertinellt.

■ Den, vilken projicerar sina negativiteter på annan medpostare, i detta fallet, medlemmen @Lars48, definierar enbart❗sig själv.

OnTopic: Var vänlig emot mig @JokerMannen och svara på följande fråga nedan.

■ Fråga 1: ) Är det absolut och helt uteslutet ifrån dina tankar, att ingen person varit St*fan Davidss*n behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då L*na Wesstr*m dödsmisshandlades bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro ?

■ Fråga 2: ) Anser du på det bestämdaste, att Yodinnan [HD] var fullständigt, och totalt söndermanipulerad av sin make St*fan Davidss*n och sålunda till sist, inte ens visste vad hon hette i förnamn ?

■ Fråga 3: ) Anser du att Yodinnan [ HD ] endast var ett rent offer för den Yodánske Riddaren St*fan Davidss*n ?

■ Fråga 4: ) Anser du, att St*fan Davidss*n:s kamrat JG, inte❗på något sätt har haft sina fingrar med i spelet i konnektion med att L*na Wesstr*m under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 blev bragt om livet ?

■ Frågan 5: ) Anser du, att den storstädningen vilken ägde rum i St*fan Davidss*n:s hus vid Bet*svägen 14 Bertil under Fredagen den 25 Maj 2018, var en helt normal storstädning ?

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-09-05 kl. 14:58.
Citera
2021-09-05, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren

■ Jo jag kan tänka mig att du tar åt dig, du lider av samma problem.

■ @massa-upp-fittaren, om det nu skulle vara på ett sådant sätt, att du verkligen❗har ett seriöst intresse, för att tillsammans med dina medpostare diskutera om det tidigare mordet på L*na Wesstr*m 2018, inkluderat omständigheter samt de personer vilka stod St*fan Davidss*n mycket nära, och då, tänker jag i fösta hand på den Yodánske Riddaren St*fan Davidss*n, följt av den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD, därefter St*fan Davidss*n:s kamrat JG så och även sotarmästaren SOA ... så försök❗åtminstone fortsättningsvis att hålla konvenans mot dina medpostare i L*na Wesstr*m-tråden.

■ Låt du medlemmen @Lars48 få vädra sina åsikter, tankar och antaganden i L*na Wesstr*m-tråden beträffande St*fan Davidss*n, utan att du nödvändigtvis måste använda dig ut av infantila och impertinella persiflage mot medlemmen @Lars48, det är inte alls nödvändigt, det går betydligt bättre genom att använda tråd-konvenans.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-09-05 kl. 15:22.
Citera
2021-09-05, 15:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Ja.
Återigen håller jag med, denna gång med djupt sorgset hjärta.

Sällan skriver jag något utifrån deras perspektiv.
Eftersom orden inte kan täcka upp....

Eftersom det mörker de kastades in i pga S
antagligen var så stort att orden här
bara blir illaluktande och skämda...
Och det vill jag ej.

Hans reaktion var mycket logisk mitt i allt, tycker jag.
Han ska absolut inte ursäkta sig.
Inte för en hundradels sekund.
Han ska vara mycket mycket stolt!

En sann vän, utöver kärleksfull son...

På allt det så tvingades de möta gm i deras grannskap....
Leendes. Vinkandes.

Och vara med om friande i tingsrätten.
Ingen upprättelse. Inget rättsligt stöd.
Ingen trygghet i att bli sedda/hörda.

Jag antar, och hoppas, att de kände sig oerhört lättade
när GM/S väl satte sitt smile/leende i halsen
då han fick HR:s Dom, 18 år fängelse....

Den som borde skämmas är ju SD och inte N*oa.

N

Samtidigt är det inte så att man kan ställa dom emot varandra
Citera
2021-09-05, 15:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Ja.
Återigen håller jag med, denna gång med djupt sorgset hjärta.

Sällan skriver jag något utifrån deras perspektiv.
Eftersom orden inte kan täcka upp....

Eftersom det mörker de kastades in i pga S
antagligen var så stort att orden här
bara blir illaluktande och skämda...
Och det vill jag ej.

Hans reaktion var mycket logisk mitt i allt, tycker jag.
Han ska absolut inte ursäkta sig.
Inte för en hundradels sekund.
Han ska vara mycket mycket stolt!

En sann vän, utöver kärleksfull son...

På allt det så tvingades de möta gm i deras grannskap....
Leendes. Vinkandes.

Och vara med om friande i tingsrätten.
Ingen upprättelse. Inget rättsligt stöd.
Ingen trygghet i att bli sedda/hörda.

Jag antar, och hoppas, att de kände sig oerhört lättade
när GM/S väl satte sitt smile/leende i halsen
då han fick HR:s Dom, 18 år fängelse....

Den som borde skämmas är ju SD och inte N*oa.

Att N*oa känner som han gör, är både försåeligt och förlåtet. Han har som väldigt ung och även hans syskon har fått uppleva det mest hemska man kan vara med om, och det inte pga av en hemsk olycka eller en oundviklig sjukdom, utan pga en människa som de kände som en familjevän med berått mod har valt att helt enkelt göra det, allt för sin egen skull.

Inte för att rädda ett liv, eller göra en hjälteinsats. Inte för att det inte fanns något annat att göra. Bara för en sketen anledning...trots att han visste att det var barnets födelsedag som stundade och trots att barnet fick ligga hela natten med öppen dörr, trots att han måste ha förstå att detta skulle ge livlångt trauma för dom alla...

Men det hde han inte en enda tanke på, utan det enda som fanns i hans huvud var vad han kände att han måste göra.

Samtidigt är det inte så att man kan ställa dom emot varandra
Citera
2021-09-05, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Kan du inte sluta med ditt tramsande?
Både din posthistorik i andra trådar och dina tidigare inlägg i den här tråden visar att du är en stor mytoman som alltid vänder kappan efter vinden. Ditt svar till Betongbaletten:
Det är rätt uppenbart att det är du, JM som har både läs- och skrivsvårigheter.
Du verkar inte ens förstå vad du själv har skrivit tidigare.

Det är uppenbart att du inte var på brottsplatsen vid den tid när LW:s kvarlevor hittades.

■ OffTopic: Jag har tidigare lämnat en förklaring vilken du ignorerat, kanske inte på grund av att du har lässvårigheter utan mera troligen beroende på att du missförstått vad du tidigare har läst, men till största delen drivs du av ett kraftfullt agg mot just mig @JokerMannen vilket länge har varit mycket flagrant. Du har även tidigare visat agg mot andra medpostare utöver mig @JokerMannen.

■ OnTopic: Jag kommer att gräva vidare i det gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018, detta, oavsett vad tycker.

■ Jag har ett mycket djupt intresse som vilar i detta tidigare mordfallet L*na Wesstr*m 2018, detta, vilket bottnar sig i att jag kände L*na Wesstr*m samt att hon var en mycket god vän till mig.

■ Svar ja ... jag var på brottsplatsen och fick se den avlidna människokroppen bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro.

Mvh/JM.
Citera
2021-09-05, 15:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Varför skulle det vara det?? Hon reagerar precis som vilken som helst som har blivit bedragen i sex år, Självklart så hatar hon Lena, fel vore annars. Självklar så ältar hon, hon har för i helvete blivit röv knullad i sex långa år av sin älskade make och väninnan som vigde dom, självklart så önskar hon LW död allt annat vore absurt eller tycker du på något jävla tvistat sätt att HD skulle vara nöjd med situationen. Vadå ansvarslöst som sjuksköterska, hon är väl i första hand människa och reagerar som en människa. Och det primära inom vården är väl att patienten gör framsteg och blir frisk för annars kan vi nog skrota sjukvården och gå över till självmedicinering på olika plan.
Hon reagerar knappast som vilken försmådd kvinna som helst via att bete sig identiskt likt den otrogne maken (vara otrogen, fortsätta dölja ny partner efter skilsmässa, köra dubbelt m två män, fresta, inge hopp och ljuga) och samtidigt framstå som om hon vore renhårig.

Jag tycker "på nåt jävla tvistat sätt" att det är sjukt att försvara det som är uppenbart negativa tillstånd hos en person - och med detta aldrig sagt att hon för den skull ska acceptera otrohet.

Oavsett om du trivialiserar å det grövsta om att det är helt rätt att önska att LW dött.
Gentemot LWs barn är det förfärligt.

Det är tamejfan inte normalt, även hat har sina gränser på vad man gör och vräker ut sig.

HD är garanterat kränkt men att fastna i bitterhet, hat och ältande är ett inte tecken på framsteg, nåt sunt eller friskhet , snarare tvärtom. Det finns en risk att det kulminerar i nåt värre eller vänder sig mot personen själv.

Tar man ut skilsmässa och själv ligger med en ny partner, döljer och ljuger om detta, så kan man knappast ha krav på exet.

Det är extremt oansvarigt att stå som sjuksköterska i en korridor och hoppas att nån människa är död, pga risken att nån patient överhör.
Citera
2021-09-05, 15:59
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Eftersom du av någon obegriplig anledning sågar hovrättsdomen jäms med fotknölarna och verkar tycka att SD dömdes som oskyldig, så undrar jag vad DU tror hände Lena och vem som mördade henne. Har du någon annan teori och hur lyder i så fall den?

Hur andra i tråden än resonerar, vad du än läser i FUP eller vetenskapliga rapporter (om du nu gör det) så verkar det vara helt fel i dina ögon och du letar bara efter fel . Alla här resonerar fel.

Man kan inte döma någon till 18 års fängelse för att "han är den enda med motiv. Det finns ingen annan som kan ha gjort det".
Citera
2021-09-05, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Man kan inte döma någon till 18 års fängelse för att "han är den enda med motiv. Det finns ingen annan som kan ha gjort det".

Till skillnad mot det åklagarna hade på fötterna
I TR, så hade de i HR täppt till de luckor och svaga länkar i indiciekedjan som sedan i HR var starka nog för att kedjan skulle hålla för en fällande dom.
Citera
2021-09-05, 16:22
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Till skillnad mot det åklagarna hade på fötterna
I TR, så hade de i HR täppt till de luckor och svaga länkar i indiciekedjan som sedan i HR var starka nog för att kedjan skulle hålla för en fällande dom.

Och det har man rätt att ha åsikter om. De har inte lyckats visa att han var på brottsplatsen när LW mördades. Man kan inte kräva att en ensamstående människa ska kunna bevisa vad de gjorde 23.30. en söndagskväll. Man borde inte kunna döma någon för mord för att man inte lyckas hitta någon annan. Uteslutningsmetoden? Någon måste dömas så då tar vi den som verkar vara mest möjlig?
Citera
2021-09-05, 16:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Om det stämmer som skribenten @Medinsyn hävdar, att S hjälpte L inför Norge-resan, kan han samtidigt ha bett L låta H:s fuskloggar vara ifred inför USA? Knappast, med tanke på det infekterade läget fruarna emellan. L kan själv ha luskat ut att H jagat många FTF:er senaste tiden. Hon kan också ha tagit reda på vilka krav Giga ställde på obrutna sviter.

21/4 -18 Fick månads FTFsviten spräckt av L..

13/5 -18: Hoppas att kvällen blir toppen! Har tokloggat massor redan nu. Tjejema kom till mig ikväll

14/5: Hinner det jag hinner ... tittar även på Janis nya myst.

JS: Ska du på ftf-jakt

16 febr. -18 och grälet är i full gång. L hånar och pressar S angående fuskloggar och menar att han och tg gör ALLT för sin FTF-statistik. En öm punkt som L inte är sen att använda mot S.

Läses nerifrån och upp:

L har låtit bli att nätlogga den hemliga trippen med S, hon skyddar honom och ser det som något av en uppoffring. Mellan raderna förväntas han att i gengäld ge henne en stund av sin tid innan avresan.

Hot fungerar alltid vid vägran, något hon också nämner vid ett tillfälle. Remsan ligger på köksbordet, redo att fotas om han visar sig bli på tvären sista kvällen.

H har efterloggat och både L och S vet följderna för H om L i egenskap av CO, väljer att ta bort även denna fusk-FTF.

Brottet sker i affekt; en långvarig och starkt uppdämd ilska tas ut under några minuter. Att blod ska flyta har han fantiserat om långt tidigare, och det hämndlystna rovdjuret inom honom funderar på vem han ska "ta först".
Så tillvägagångssättet är inte direkt förvånande.
Citat:
16 febr. -18 och grälet är i full gång. L hånar och pressar S angående fuskloggar och menar att han och tg gör ALLT för sin FTF-statistik. En öm punkt som L inte är sen att använda mot S.
Intressant spoiler, tack. Det överensstämmer även med att hon försökte få MRSS publicerad när paret inte hade möjlighet för FTF.
Sen trashad.
Remsan utan HDs fysiska logg är en trolig trigger.
Det har hängt i luften sen tidigare, split av konton höjer temperaturen, hon pratar m SD drygt en månad innan HD börjar plocka loggar hon ej närvarat vid.
Den som hjälpte till med haxkontot förhördes väl inte? Hade varit intressant att höra om paret sa nåt, hur tongångarna gick. Detta med GC och intriger föll utanför ramen på åtalet.
Citera
2021-09-05, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Och det har man rätt att ha åsikter om. De har inte lyckats visa att han var på brottsplatsen när LW mördades. Man kan inte kräva att en ensamstående människa ska kunna bevisa vad de gjorde 23.30. en söndagskväll. Man borde inte kunna döma någon för mord för att man inte lyckas hitta någon annan. Uteslutningsmetoden? Någon måste dömas så då tar vi den som verkar vara mest möjlig?

Det är väl rimligt att tro att den som går omkring med offrets blod i skorna är mördaren? Osv, osv, så tar vi en vända till bland bevis och indicier.
Citera
2021-09-05, 17:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
KV betyder? Kriminalvården?

SD har absolut stalker beteende, flera av dessa visade Trie på. Stalker kan du vara fast du har/haft en intim relaton med någon. Det handlar inte bara om att fota genom fönstret.
Som jag skrev så stalkar SD när han står i trädgården. Skrämseltaktik. Går knappast att missa och det förekommer även i den farliga men ovanliga subgruppen inom ast.
Fixering, kontrollbehov, ett rigid tänk och reaktionsmönster. Noll koll på om uppvaktning uppskattas om det rör sig erotomani.
Självklart sker även stalking i en relation, det är väl inte breaking news.

Men det är inte ett mord inom kategorin stalking.
Det är mångårig otrohet och han blir farlig när han tappar kontrollen och vill ha HD tillbaka.
LW blir ett större hot för honom när han når fryspunkten relaterat till HDs brist på tillit.

Mars 2017 gav han löften och förläts, han håller inte det livslånga kontaktförbud som HD utfärdat och läckage om intensiv sexuell relation 2018 vore förödande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in