Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-09-05, 15:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, varför låtsas du att hon är särskilt rasande?

Hon är ju rasande, det är ju du med. Det ser du väll om du läser igenom dina poster?

Att var före i eller efter menstruation orsakar lätt raseri hoss honor av arten homo sapiens, så det är inget dåligt eller farligt, det bara är.
Citera
2021-09-05, 15:27
Medlem
Citat:
Ja, varför låtsas du att hon är särskilt rasande?

slös vanliga debatt-teknik. Att låtsas att folk "hittar på" och att de är "rasande" eller på annat sätt har olika sorts "känslor", fast allt folk gör är att leverera sina åsikter/upplevelser från verkliga livet etc. Märklig debatt-teknik må jag säga.
Citera
2021-09-05, 15:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du påstår att det finns studier som WHO har lutat sig mot. Jag har inte sett en sådan studie. Men du som påstår att sådana finns får ta och langa fram dem.

Ja, du tror väll inte att man har snutit en siffra ur röven, någon sorts modellering och dataunderlag har man ju tillämpat.

Det är ju lättare att samla in de statsstödda aborterna , typ här
https://www.worldometers.info/abortions/
Citera
2021-09-05, 15:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Hon är ju rasande, det är ju du med. Det ser du väll om du läser igenom dina poster?

Att var före i eller efter menstruation orsakar lätt raseri hoss honor av arten homo sapiens, så det är inget dåligt eller farligt, det bara är.
nej hon är inte särskilt rasande och jag behöver inte läsa igenom mina poster för att veta att jag inte heller är det.

Men du vill gärna låtsas det och jag undrar varför?

Eller är du inne på dina känslor nu igen, du KÄNNER att vi är rasande och då ÄR vi rasande?
Citera
2021-09-05, 15:29
Avstängd
Citat:
slös vanliga debatt-teknik. Att låtsas att folk "hittar på" och att de är "rasande" eller på annat sätt har olika sorts "känslor", fast allt folk gör är att leverera sina åsikter/upplevelser från verkliga livet etc. Märklig debatt-teknik må jag säga.

Ja deras känslor, det går ju utmärkt att citera och länka källan om man vill påvisa att det handlar om något annat en sina bizzara fantasier.
Citera
2021-09-05, 15:30
Avslutad
Citat:
Ja, ganska märkligt.
Citera
2021-09-05, 15:31
Medlem
Citat:
Ja, du tror väll inte att man har snutit en siffra ur röven, någon sorts modellering och dataunderlag har man ju tillämpat.

Det är ju lättare att samla in de statsstödda aborterna , typ här
https://www.worldometers.info/abortions/

Ja, självfallet har man kollat upp saken. Noga. Det är ändå WHO vi snackar om.

Men nu var det inte en sådan studie du påstod dig ha läst. Langa nu fram den studie du har läst.
Citera
2021-09-05, 15:34
Medlem
Citat:

Haha! Så du tror dig veta i vilken del av menscykeln Merapi och Ipsi är? Detta börjar likna komik, herr slö. Tack för ett gott skratt. För övrigt tycker jag ingen av dem verkar särskilt rasande. Eller rättare sagt: de verkar inte ens småirriterade.
Citera
2021-09-05, 15:35
Avstängd
Citat:
Du påstår att det finns studier som WHO har lutat sig mot. Jag har inte sett en sådan studie. Men du som påstår att sådana finns får ta och langa fram dem.

Nä det går bra att avfärda din och andras substanslöst åsikter, de är ju substanslösa som sagt, tänke mer att du skulle bli glad över att global mödradödligheten inte beror på tillgång till fritt bebismördande.

Inte mer än några 4-13% lite beroende på vilken modellering man gissar på.

Studierna finns ju citerade hos WHO .så det är ju inte några ”hemliga” insikter.

Om du nu brydde dig om personer som Rebecca och hennes bebis, men det är vi ju redan eniga om du inte gör, eller mödrsdödligheten globalt.
Citera
2021-09-05, 15:36
Avstängd
Citat:
Haha! Så du tror dig veta i vilken del av menscykeln Merapi och Ipsi är? Detta börjar likna komik, herr slö. Tack för ett gott skratt. För övrigt tycker jag ingen av dem verkar särskilt rasande. Eller rättare sagt: de verkar inte ens småirriterade.

Ja, de är före i eller efter. Kan du inte läsa ditt mongo?
Citera
2021-09-05, 15:37
Avstängd
Citat:
nej hon är inte särskilt rasande och jag behöver inte läsa igenom mina poster för att veta att jag inte heller är det.

Men du vill gärna låtsas det och jag undrar varför?

Eller är du inne på dina känslor nu igen, du KÄNNER att vi är rasande och då ÄR vi rasande?

Är du inte rasande?
Citera
2021-09-05, 15:37
Medlem
Citat:
Ja deras känslor, det går ju utmärkt att citera och länka källan om man vill påvisa att det handlar om något annat en sina bizzara fantasier.

När man är på ett anonymt forum, så kan man inte länka vissa saker eftersom man röjer sin anonymitet då. Och det kanske man inte vill. Men man kanske ändå vill delge saker från verkliga livet. Sedan får folk välja själva om de vill tro på det man skriver eller välja att inte tro på det man skriver. Att inte ge info. om källan handlar alltså inte om att det man skriver är "fantasier" utan handlar om att man inte vill röja sin anonymitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in