Citat:
Ursprungligen postat av
Briascca
Man har ju otur att hamna bakom någon som ska berätta om sina sjukdomar men värst är nog de som ska fråga om sina mediciner som de ätit hur länge sedan som helst, och som de redan kan allt om.
En del receptarier är också fruktansvärt långsamma och en på ett apotek jag använder, var alltid så omständlig och långsam att jag var tvungen att byta apotek för det var olidligt att följa hennes arbete när det var ett par tre i kö.
Orsaken till problemet är dock ett annat. Det stavas kölappssystem där personalen klickar fram varje ny kund när de tycker. Det var mycket bättre förr när man stod i kö efter varandra för då hörde den förre hur kön trampade bakom den.
Minns när salig postverket införde kölappsystem och tog bort postkön. Plötsligt gick det oändligt långsamt eftersom kassapersonalen nu kunde snika åt sig en liten extrapaus mellan varje kund. De passade på att städa sin arbetsplats, dra ut lite lådor, gå och hämta papper av något slag, innan de kom tillbaka till sin plats två tre minuter senare, och en del gjorde det mellan varje kund.
Smitaryrken är det här.
Nja, jag vet inte om kunderna är problemet, själv är jag som kund alltid snabb, jag vet vad jag ska ha och är beredd med legg och betalkort men ändå tar processen en himla tid med att hämta medicinen och knappa en massa på datorn samt vika ihop och klistra fast etiketten på burken eller paketet.
Edit: Personalen verkar ha goda nerver, de jobbar i samma lugna tempo oavsett längd på kön.