2021-06-12, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryitwize
Såna här fjantkommentarer borde ge avstängning enligt mig. Snälla vem tror du att du är?
Jag tror ingenting, jag vet vem jag är.
Citera
2021-06-12, 09:14
Medlem
Popetoterors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skalpellen
Det är gamla ensamma gubbar och tanter som ska prata och fråga hela tiden samma sak, och då måste personalen svara eftersom det annars kan bli fel och det ansvaret vill apoteken inte ta.

Inte som att köpa lingonsylt på ICA. Det är bara knarkarna som snabbt vill ha sin medicin och sen dra.
Pundarna brukar handla något annat till så att det ska se bra ut. C-vitmin eller ett paket fluortuggummi
HAHA
Citera
2021-06-12, 11:54
Bannlyst
Du låter som en pundare. Har du provat suga kuk för knarket? Kanske går fortare få de då.
Citera
2021-06-12, 12:51
Medlem
fethorunges avatar
Apotakarier och farmaceuter är väl misslyckade wannabe läkare så att de jobbar långsamt och trögt är inget konstigt, det förklarar också varför de är misslyckade MVHorunge.
Citera
2021-06-12, 16:51
Medlem
MissDecibellas avatar
Idag var det två som expedierade recept och 1 personal i vanliga kassan.
Satt 12 stycken och väntade när jag kom in.

Jag hade gjort en sk expressbeställning (hämta inom 2h) på nätet som hämtas ut av dom som sköter recepten av nån anledning.

Tog mig 52min från jag kom in till jag gick ut..
Citera
2021-09-05, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Idag var det två som expedierade recept och 1 personal i vanliga kassan.
Satt 12 stycken och väntade när jag kom in.

Jag hade gjort en sk expressbeställning (hämta inom 2h) på nätet som hämtas ut av dom som sköter recepten av nån anledning.

Tog mig 52min från jag kom in till jag gick ut..

Inom den kedja där jag jobbar skickas ett automatiskt meddelande (SMS) ut till kunder med express-order när deras order är klar. Vi har alternativet att kunder kan ta nummer-lappar för recept eller för paket-uthämtning. Har man en färdig express-order hos oss ska man ta paket-nummerlapp och därmed går man före i receptkön. Jag vet självklart inte om det alternativet fanns för din del på den kedja där du hämtade...
Citera
2021-09-05, 06:34
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marionetten1
Inom den kedja där jag jobbar skickas ett automatiskt meddelande (SMS) ut till kunder med express-order när deras order är klar. Vi har alternativet att kunder kan ta nummer-lappar för recept eller för paket-uthämtning. Har man en färdig express-order hos oss ska man ta paket-nummerlapp och därmed går man före i receptkön. Jag vet självklart inte om det alternativet fanns för din del på den kedja där du hämtade...

Jag hade fått sms:et att det fanns att hämta, och på paddan man trycker nummerlappar står det att har man expressorder att hämta är det bara att gå till vanliga kassan utan lapp, men på det apoteket får man aldrig gå före ”vanliga” receptkön för det.

Dom i vanliga kassan säger bara ”vi kan inte sånt där, du får ta ett nummer”.
Trots att jag visat dom vad som tom står på paddan.
Så det är bara att vänta..

Det är ett Kronans det handlar om.
Citera
2021-09-05, 10:30
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Beställ recept på Apotea eller Meds. Kommer oftast dagen efter om du är ute i god tid.
Citera
2021-09-05, 10:45
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillFuckingMurray
Beställ recept på Apotea eller Meds. Kommer oftast dagen efter om du är ute i god tid.

Men det brukar inte gå med narkotikaklassade mediciner.
Citera
2021-09-05, 12:34
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Varje gång jag ska hämta ut mitt knark är det samma jävla skit, nämligen många som ska hämta samtidigt. De som hämtar förpackningarna jobbar trots det otroligt långsamt. Och som i dag när jag var ensam förutom en gammal kärring som stod och ojade sig över sina sjukdomar i 10 minuter medan den som arbetade i kassan ojade ut sin sympati över henne så står jag där och blir röd i ansiktet av frustration. Det gick för övrigt en annan anställd och plockade med saker där bak medan jag stod och väntade. Hon har lämnat ut medicin till mig förut så jag undrar varför hon inte bara tog en paus från det hon gjorde och hjälpte mig istället. Är det någon som jobbar som receptarier som kan förklara varför ni är så obefogat långsamma? Folk har andra ärenden och har inte tid att hänga på apoteket en kvart.
Knark köpes av knarklangare. På apoteket köper man medicin. Tror du fått det hela om bakfoten
Citera
2021-09-05, 12:37
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryitwize
Såna här fjantkommentarer borde ge avstängning enligt mig. Snälla vem tror du att du är?
TS är väl fjanten här. Han ska till apoteket för att hämta "knark" kul för oss normala att ha en pundare som tar plats i kön
Citera
2021-09-05, 12:45
Medlem
Det är det normala tempot som man hade förr i tiden innan man började stressa överallt hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in