Citat:
Hittade det här:
Citat:
Hjärtskärande bild på N*oa som är djupt besviken, arg efter den friande domen i TR.
Efter att ha funderat ett tag om lämpligeheten att citera N*oas inlägg från instagram, beslöt jag ändå att göra det.
Jag tycker att det känns viktigt att visa hur hårt det tagit på de som blir kvar, hur upprivande det är för barn som är i ett limbo, trauma efter trauma som följer efter ett hemst mord på deras mor.
N*oa sitter i rätten och säge att han bara vara 16 år när mordet hände och att han inte tänkte så bra. Så ska man verkligen inte behöva skuldbelägga sig när man är i en chockartad situation, när ens mamma är borta. Och tvärtom, tror jag att många är förvånade över hur rådigt han agerar.
Och med inlägget nedan känner jag också att ingen kan ta ifrån honom hans känslor som han hade när den friande domen kom.
Tvärtom!
Det här är otroligt viktigt att se hur hemskt det blir för de anhöriga!
Det är så hjärtskärnade och jag kan förstå varenda stavelse han uttrycker!
De är så utlämnade till hur samhället ställer sig och samtidigt ska Stefan gå fri bara meter ifrån dom varenda dag. Le åt E och vinka till grannarna.
"efter all den här tiden, polisarbetet och förundersökningen på 16000 sidor så ska Stefan gå fri. jag skiter i om man inte hittar bevisning, man kan gömma bevis hur jävla enkelt som helst, det handlar om rimlig tvivel. det finns ingen annan som möjligtvis kan ha gjort det. det var inget rån, det var ingen annan som hade motiv, det kan bara vara han. hur kan du släppa honom Björn Lindén? hur kan du och dina outbildade kollegor möjligtvis tycka att han är oskyldig efter denna rättegång? han går runt i mina områden och jag försöker så jävla hårt för att inte göra något åt det.
sterfan, du har mage att le till e*ster. du vinkar åt andra och den där jävla horan till grannen ni har som hjälper dig vågar inte visa sig utomhus. fuck dig stefan. fuck rätten. fuck din äckliga fru och dina äckliga svärföräldrar. fuck allt som har med dig att göra. du har försört ditt och min familjs liv. att jag ens lät dig komma in i mammas hus ångrar jag mer varenda cell i kroppen. att jag inte gick hem till dig på morgonen den 15:e maj var det största misstaget jag har gjort. det största msstaget du gjorde var att inte ta livet av dig när du var 9. du förtjänar inte att va fri. du förtjänar inte att ha ett jobb. du förtjänar inte dina barn och du förtjänar inte att bli ihågkommen efter din tid. förhoppningsvis kommer hovrätten tänka mer klart. ses där horunge"
sterfan, du har mage att le till e*ster. du vinkar åt andra och den där jävla horan till grannen ni har som hjälper dig vågar inte visa sig utomhus. fuck dig stefan. fuck rätten. fuck din äckliga fru och dina äckliga svärföräldrar. fuck allt som har med dig att göra. du har försört ditt och min familjs liv. att jag ens lät dig komma in i mammas hus ångrar jag mer varenda cell i kroppen. att jag inte gick hem till dig på morgonen den 15:e maj var det största misstaget jag har gjort. det största msstaget du gjorde var att inte ta livet av dig när du var 9. du förtjänar inte att va fri. du förtjänar inte att ha ett jobb. du förtjänar inte dina barn och du förtjänar inte att bli ihågkommen efter din tid. förhoppningsvis kommer hovrätten tänka mer klart. ses där horunge"
Fokus blir så mycket på gm, medan de anhörigas lidande och efterverkningarna av brottet ofta glöms bort.