2021-09-05, 11:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
N*oa messade JG, vad han skrivit finns återgett i T34Panzers inlägg från den 10 mars 2010.

Jag förmodar att det är vad ni syftar på, kan ej erinra mig att N*oa skrivit något på Facebook till JG.

Hittade det här:

Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Här https://imgur.com/o38Sq5S

Hjärtskärande bild på N*oa som är djupt besviken, arg efter den friande domen i TR.

Efter att ha funderat ett tag om lämpligeheten att citera N*oas inlägg från instagram, beslöt jag ändå att göra det.
Jag tycker att det känns viktigt att visa hur hårt det tagit på de som blir kvar, hur upprivande det är för barn som är i ett limbo, trauma efter trauma som följer efter ett hemst mord på deras mor.

N*oa sitter i rätten och säge att han bara vara 16 år när mordet hände och att han inte tänkte så bra. Så ska man verkligen inte behöva skuldbelägga sig när man är i en chockartad situation, när ens mamma är borta. Och tvärtom, tror jag att många är förvånade över hur rådigt han agerar.

Och med inlägget nedan känner jag också att ingen kan ta ifrån honom hans känslor som han hade när den friande domen kom.

Tvärtom!

Det här är otroligt viktigt att se hur hemskt det blir för de anhöriga!

Det är så hjärtskärnade och jag kan förstå varenda stavelse han uttrycker!
De är så utlämnade till hur samhället ställer sig och samtidigt ska Stefan gå fri bara meter ifrån dom varenda dag. Le åt E och vinka till grannarna.

Fokus blir så mycket på gm, medan de anhörigas lidande och efterverkningarna av brottet ofta glöms bort.
Citera
2021-09-05, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Ett av många inlägg på samma tema. Hur gick arbetet?

I övrigt svamlar du, i vanlig ordning. Men ok, låt mig pudla så kanske du blir på bättre humör och svarar på frågorna: förlåt för att jag påstod att du delade med dig av brottsplatsfoton till trådskribenter. Det borde ha stått trådskribent.
Förlåt också för att jag påstod att du hade LW:s dagbok i din ägo när du enligt ditt förmenande enbart har tillgång till den.

Så. Hoppas att det känns bättre och att du nu kan svara på frågor.
Såsom: vid vilken tidpunkt befann du dig på fyndplatsen? Vilka övriga närvarade?
Hur tror du att det kommer sig att du såg kroppen liggandes på mage?
Vad tror du hände med klädesplaggen du såg på platsen?

OBS ❗Du behöver givetvis inte svara på dessa frågor om du inte vill.

Mvh / BB

■ OffTopic: Kálamarks-mordet är helt och hållet OffTopic i ABoK:s-tråden mordet på L*na Wesstr*m 2018.

OnTopic: ■ Fortsättningsvis @Betongbaletten, var vänlig och ta endast upp sådant som har med det tidigare mordet på L*na Wesstr*m 2018 att göra, inkluderat omständigheter samt de personer som stod St*fan Davidss*n mycket nära, det vill säga, exkluderat Kálamarks-fallet, L*na Wesstr*m var tidigare adresserad i Ör*bro, det vill säga, inte❗i Norrbotten:s län.

■ OffTopic: Svar på din tidigare ställde fråga gällande Kálamarks-fallet, att jag blev den 7:e personen har du tidigare av mig fått ett svar på, det vill säga, inte som Officiell Mordutredare.

■ OnTopic: Jag kommer att lämna fler svar till dig lite senare framåt i L*na Wesstr*m-tråden där jag bland annat kommer att ta upp beträffande, att brottsoffret L*na Wesstr*m, det vill säga, den då under Lördagens eftermiddagstid upptäckta och avlidna människokroppen som bakom bullerplanket låg vilandes på magsidan.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-09-05 kl. 11:52.
Citera
2021-09-05, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Men det är väl inte mycket du förstår överhuvudtaget trots allt? Du är ju bara här för att förstöra tråden och därigenom få den uppmärksamhet från riktiga människor du saknar i verkliga livet. Väldigt tragiskt är det faktiskt när man tänker efter och bäst vore om alla ni ”mordtrådstroll” kunde samlas i en och samma tråd och prata om era problem istället, för alla andras men även er egen skull då alltså.
Istället att spela vara min psykolog försök att hitta ett meningsfullt förhör bland femtioelva meningslösa som jag kan lyssna på.
Citera
2021-09-05, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Extraherar några delar som jag också tycker är udda.

Ja varför. Om nu inte skilsmässan är en ren strategi för att skaka om SD.
Han har ju liksom inte brytt sig om hennes krav, förbud, restriktioner.
Egentligen är det lika konstigt mars - 17.
Det är plötsligt rena dramatiken, LW är megasyndabocken, hon allierar sig med JG och de snackar skit som om de vore fjortisar.

Flyttar hemifrån en dag...
Ändå säger hon att hon vetat om deras kontakt och misstrott dem länge. Det enda det eg handlade om var att samla bevis så hon får sin väninna att ringa hotellet.

KH beskriver hur HD fick se nån digital kommunikation sen på hösten.
De krisar innan jul säger hon. Vilket kan vara på hans (ad)event 3 dec som han har ihop med P84. Då JG spionerar.
Hon blev galen, drar sen till JS och så startar otrohetsaffären och lögnerna om hennes pippade.

Väldigt annorlunda om hon nu var följsam som sjuk. Ett portabelt skal är hon inte.
Det är som om hon ränner från ena ytterligheten till den andra varav jag tror att sista versionen inte är värst rar.
Makt-eufori var intressant ord, det verkar ha. stigit henne åt huvudet att gå från underdog till..?

Jag tror hon är mer instabil än hon vill ge sken av, bakom sitt behov att sopa saker under mattan och upprätthålla fasader.
Den här människan är fylld av skam.
Stänga tråden, inte svara och tjata om att FUP blir offentligt, ränna runt och låtsas som inget speciellt hänt i 6 år. Det tystas ner.

Djupt kränkt och väldigt, väldigt arg.
På LW i rond 1 och sen arg på både SD och LW rond 2.
Så ja, jag ser det som hämnd det hon sysslar med men spelar go och omhändertagande ang SD. Den lojala, det oskyldiga otrohetsoffret som alltid är så förstånde. Hela klanen saltar Därför ljuger hon om JS in my own opinion.

Tror du har rätt i sak, har ingen avvikande åsikt jag kan peka ut direkt, vill säga. Däremot skulle jag m några tillägg vilja nyansera några tankar för att om möjligt bli mer rättvis. Det jag nämnde i tidigare inlägg om förhörsledaren som berättade att kriminella vanligtvis tappar minnet. Jag lyssnade på en annan cold case true crime polis som menade att ljuga i förhör betyder inte att man är skyldig till ett brott, det kan finnas andra anledningar bakom lögnerna.

Apropå skam och grupptrycksbeteende. För många år sen läste jag i någonstans att just dessa två begrepp var de två faktorer som mest omfattande påverkar människors mående och handlingar.

Jag har 100% förståelse för Hannas eventuella skam. På ett privat plan. Fastän jag som person är väsensskild från Hanna och Hannas hantering av den skammen. Men jag har skämts enormt. Blivit förnedrad och tillintetgjord.

Släppa greppet...inga lögner, ingen hämnd. Resulterar i frihet. Efter den resan fattar jag förlösande-mekanismen bakom att inte vara en dörrmatta. Det gör hämnd överflödigt.

Min övertygelse är att lögn gör människor sjuka, mycket sjukare än de skulle behöva vara om de var ärliga. Problemet här är att både Hanna och Lena stannade kvar alldeles för länge. Ingenstans kan man skönja nån sans och balans. Underdog...Eller Vad? Makt-eufori...Eller vad? Det tycks som att tre parter förhandlar om makt, kontroll, och hämnd, men de använder olika metoder.

Sårade och kränkta kvinnor. Stefan tog ifrån dem något som är svårt att återställa: självrespekt. Det är farligt vatten.
Är uppväxt i sammanhang där den ena förebilden är struts och den andra narcissist. Det är lätt att förakta strutsen, som låter narcissisten hållas. Lite så är det med Hanna.

Oavsett motiv, hon ljuger för mycket, för andra människor och hur mycket hon under åren undertryckt och stått ut med slår tillbaka mot henne själv och hennes mentala mående. Iallafall gör det henne inte friskare, sundare och mer balanserad. Man måste kunna leva med och acceptera sig själv, och gå i försvar för sig själv, annars återstår bara självförakt. När man inte vill möta den känslan, då blir man arg och vill hämnas. Så tror jag det till syvende och sist hänger ihop.

Vi har alla en skyldighet att äga problemet istället för att förlägga problemet utanför oss själva. Ansvar är bra. Då slipper man tycka synd om sig själv.
Senast redigerad av Mimmirider 2021-09-05 kl. 12:36.
Citera
2021-09-05, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Istället att spela vara min psykolog försök att hitta ett meningsfullt förhör bland femtioelva meningslösa som jag kan lyssna på.
Eh, snälla nån.
Det är en stor utredning. Du måste lyssna på allt, ta del av allt som går, samt tänka utanför boxen?
Om man inte orkar med ett 10 000-bitars pussel, kanske man ska nöja sig med ett på 500-bitar, eller 25? Det är själva meningen, att vända och vrida på varenda bit, så att pusslet tillslut är komplett.
Citera
2021-09-05, 12:38
Medlem
Citat:
Nu har jag lyssnat på förhöret med Ge****både del 1 och 2.
Förstår inte vad förhöret går ut på överhuvudtaget!
1- är han misstänkt för att vara medhjälpare?!
2- är han kallad för att kartlägga SDs beteende vid försvinnandet?!
3- ett plus två plus ett par frågetecken till.
Vad menas med frågan om att han inte tänder lampan utan använder mobilen?
Vem som helst begriper att i ett sånt läge vill man inte bli sedd och involverad mer än nödvändigt.
Är det verkligen ett konstigt beteende?!
Skickar meddelande till SD och han sitter i förhör och inte kan svara. Och ?
Fattar inte alls meningen med förhöret.

1) Nej, han är ett vittne liksom övriga som hörs

2) Nej, han är kallad för att svara på en del frågor. Inget annat vittne svarar dock på ett så uppenbart nervöst och snurrigt sätt som JG. Missuppfattar åklagarens frågor stup i ett. Varför? Beror det enbart på nervositet? Men det innebär inte att han är skyldig till något, nej, även om det är lätt att tro.

För att :

3) Om man inte har något att dölja så kan man väl tända lampan? Tror att omgivningen blir mera misstänksam om de upptäcker en person som smyger runt med ficklampa som en tjuv om natten.
Citera
2021-09-05, 12:43
Medlem
hoppsanns avatar
Kan du inte sluta med ditt tramsande?
Både din posthistorik i andra trådar och dina tidigare inlägg i den här tråden visar att du är en stor mytoman som alltid vänder kappan efter vinden.
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Från och med den 01/09 tillsätts 6 nya polis-utredare till den fortsatta undersökningen av KálaMarksMordet och jag själv blir den 7:e.
[...]
"men för mig persónligen , kommer jag nu att studera 3 mord samtidigt för att söka om det överhuvud taget kan finnas ett samband mellan KálaMarksMordet och LångaRedsMordet samt okså därtill även BrattåsMordet. JokerMannen.
Ditt svar till Betongbaletten:
Citat:
OffTopic: ■ 1: ) Du har vid flera tidigare tillfällen skrivit och postat inlägg i olika ABoK:s-trådar där du påstått att jag @JokerMannen kallat mig för en Officiell Mordutredare vilket samtliga gånger varit ett osannfärdigt påstående ifrån din sida.
■ Tillägg till ovan skrivet: Trots att jag vid flera olika samt tidigare tillfällen har förklarat saker och ting för dig beträffande det, att du kallar mig för en Officiell Mordutredare, så fortsätter du att chargera.
Det är rätt uppenbart att det är du, JM som har både läs- och skrivsvårigheter.
Du verkar inte ens förstå vad du själv har skrivit tidigare.

Det är uppenbart att du inte var på brottsplatsen vid den tid när LW:s kvarlevor hittades.
Citera
2021-09-05, 13:16
Medlem
Citat:
Vem som helst begriper att i ett sånt läge vill man inte bli sedd och involverad mer än nödvändigt.

Eftersom du av någon obegriplig anledning sågar hovrättsdomen jäms med fotknölarna och verkar tycka att SD dömdes som oskyldig, så undrar jag vad DU tror hände Lena och vem som mördade henne. Har du någon annan teori och hur lyder i så fall den?

Hur andra i tråden än resonerar, vad du än läser i FUP eller vetenskapliga rapporter (om du nu gör det) så verkar det vara helt fel i dina ögon och du letar bara efter fel . Alla här resonerar fel.
Senast redigerad av zilvereko 2021-09-05 kl. 13:18.
Citera
2021-09-05, 13:26
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hittade det här:

Hjärtskärande bild på N*oa som är djupt besviken, arg efter den friande domen i TR.

Efter att ha funderat ett tag om lämpligeheten att citera N*oas inlägg från instagram, beslöt jag ändå att göra det.
Jag tycker att det känns viktigt att visa hur hårt det tagit på de som blir kvar, hur upprivande det är för barn som är i ett limbo, trauma efter trauma som följer efter ett hemst mord på deras mor.

N*oa sitter i rätten och säge att han bara vara 16 år när mordet hände och att han inte tänkte så bra. Så ska man verkligen inte behöva skuldbelägga sig när man är i en chockartad situation, när ens mamma är borta. Och tvärtom, tror jag att många är förvånade över hur rådigt han agerar.

Och med inlägget nedan känner jag också att ingen kan ta ifrån honom hans känslor som han hade när den friande domen kom.

Tvärtom!

Det här är otroligt viktigt att se hur hemskt det blir för de anhöriga!

Det är så hjärtskärnade och jag kan förstå varenda stavelse han uttrycker!
De är så utlämnade till hur samhället ställer sig och samtidigt ska Stefan gå fri bara meter ifrån dom varenda dag. Le åt E och vinka till grannarna.

Fokus blir så mycket på gm, medan de anhörigas lidande och efterverkningarna av brottet ofta glöms bort.

Ja.
Återigen håller jag med, denna gång med djupt sorgset hjärta.

Sällan skriver jag något utifrån deras perspektiv.
Eftersom orden inte kan täcka upp....

Eftersom det mörker de kastades in i pga S
antagligen var så stort att orden här
bara blir illaluktande och skämda...
Och det vill jag ej.

Hans reaktion var mycket logisk mitt i allt, tycker jag.
Han ska absolut inte ursäkta sig.
Inte för en hundradels sekund.
Han ska vara mycket mycket stolt!

En sann vän, utöver kärleksfull son...

På allt det så tvingades de möta gm i deras grannskap....
Leendes. Vinkandes.

Och vara med om friande i tingsrätten.
Ingen upprättelse. Inget rättsligt stöd.
Ingen trygghet i att bli sedda/hörda.

Jag antar, och hoppas, att de kände sig oerhört lättade
när GM/S väl satte sitt smile/leende i halsen
då han fick HR:s Dom, 18 år fängelse....
Citera
2021-09-05, 14:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

- JG är den person som SD var hemma hos, inte långt innan mordet.

- Han är dessutom SDs närmast vän, en person som är tillsammans med SD otroligt mycket.

- Även om jag påstår (min egen tro) att ingen person känner SD, kanske inte ens SD själv förstår sig på vem han är, så tror jag att JG sitter på en av pusselbitarna till vad som kan ha hänt.

- JG är också en person som på SDs uppmaning skaffar Telegram, en anonym plattform där SD och JG kan konversera utan att polisen t ex kan läsa vad de pratar om.

- JG sitter inne med information som han vet är viktig i målet, men kommer inte ut med detta förrän han blir avslöjad i avlyssning. Han berättar dock i förhör om detta känsliga, dvs att SD har sagt till JG att han har haft planer på att förinta familjen i samband med att HD var deprimerad. Detta vet JG om att det borde berättas om för polisen, vilket han avlöjar när han säger till SD att han inte har berättat det här för polisen.

- JG är också en person som vid ett förhör, lämnar förhörsrummet för att på toa radera från sin mobil, detta med senare förklaring om att det skulle vara typ "vuxen" sidor och chattar som han skämdes för. Allt döljande av denna art i en mordutredning är alltid något som man bör ha ett misstänksamt öga på. Det är allvarligt att agera på sådant sätt, oavsett om man har personligt känslig information som man vill hålla hemlig för sin sambo, allmanheten osv.

- JG ringer tidigt in till polisen för att han tydligt visar oro för att Lena skulle kunna vara gömd hos HD, och uppvisar i största allmänhet en ängslan över att han själv kan åka dit.

- JG visar också upp i konversation med SD att han är djupt misstänksam mot SD, en vän som istället leker katt- och - råtta med JG.

- JG beger sig in i SDs hus i mörker, vilket absolut kan verka vara ett misstänkt beteende i en mordutredning med just SD som den misstänkte för mordet. Det har jag svårt att se att du inte förstår.

- JG är också involverad i geocachingen och är en person som har tagit starkt avstånd från Lena i samband med att SDs otrohet avslöjades. Han har agerat på ett sätt som är ovanligt genom att både ta avstånd från sin vän Lena kallat henne för hemska saker, men också inte tagit astånd från SD, som trots allt är den som varit gift. Det är ett märkligt agerande i mångas ögon.

Listan kan göras längre säkert.

Det vore anmärkningsvärt om JG inte förhödes, ett direkt tjänstefel av utredningen och åklagaren.
JG sitter inne med enormt mycket information men undanhåller ett viktigt indicium, raderar och smyger inne i en misstänkts hus i mörkret.

Vad tycker du själv att polisen/ åklagaren ska göra?

Inte förhöra honom, inte ha med honom som vittne?
Jag förstår verkligen inte vad du menar?
Citera
2021-09-05, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren

■ Men det är väl inte mycket du förstår överhuvudtaget trots allt? Du är ju bara här för att förstöra tråden och därigenom få den uppmärksamhet från riktiga människor du saknar i verkliga livet. Väldigt tragiskt är det faktiskt när man tänker efter och bäst vore om alla ni ”mordtrådstroll” kunde samlas i en och samma tråd och prata om era problem istället, för alla andras men även er egen skull då alltså.

■ Ditt tidigare skrivna och postade inlägg i L*na Wesstr*m-tråden var inte skrivet till mig @JokerMannen, men, jag har trots det, lämnat ett svar nedan sett.

■ Medlemmen @Lars48 har precis lika stor rätt som alla ni övriga medlemmar har att skriftligt få vädra sina åsikter, tankar och antaganden beträffande den tidigare mord-dömde St*fan Davidss*n.

■ Om det är på ett sådant sätt vilket skenbarligen är flagrant beträffande medlemmen @Lars48, att denne inte riktigt tror på att det verkligen var St*fan Davidss*n som under den aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018 hade bragt livet om L*na Wesstr*m, så har medlemmen @Lars48 sin fulla rätt att tro sålunda.

■ Medlemmen @Lars48 kanske behöver att bli mer bevandrad beträffande det tidigare mordet på L*na Wesstr*m 2018 för att sålunda med tidens gång bättre kunna förstå saker och ting, det vill säga, på ett bättre sätt än vad @Lars48 för närvarande gör.

■ Vill medlemmen @Lars48 tro, att St*fan Davidss*n blev❗helt oskyldigt dömd av Göta Hovrätt den 28 Maj 2021, så har @Lars48 sin fulla rätt att tro på ett sådant sätt utan❗att skriftligt bli kallad för både det ena och det andra med hjäp av infantila och impertinella ord tillika med persiflage, alla medlemmar så som medpostare i L*na Wesstr*m-tråden skall visa respekt för varandra, detta genom så kallad tråd-konvenans, detta, vilket flera medlemmar tycks ha stora svårigheter med att kunna behärska.

Mvh/JM.
Citera
2021-09-05, 14:29
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
■ Ditt tidigare skrivna och postade inlägg i L*na Wesstr*m-tråden var inte skrivet till mig @JokerMannen, men, jag har trots det, lämnat ett svar nedan sett.

■ Medlemmen @Lars48 har precis lika stor rätt som alla ni övriga medlemmar har att skriftligt få vädra sina åsikter, tankar och antaganden beträffande den tidigare mord-dömde St*fan Davidss*n.

■ Om det är på ett sådant sätt vilket skenbarligen är flagrant beträffande medlemmen @Lars48, att denne inte riktigt tror på att det verkligen var St*fan Davidss*n som under den aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018 hade bragt livet om L*na Wesstr*m, så har medlemmen @Lars48 sin fulla rätt att tro sålunda.

■ Medlemmen @Lars48 kanske behöver att bli mer bevandrad beträffande det tidigare mordet på L*na Wesstr*m 2018 för att sålunda med tidens gång bättre kunna förstå saker och ting, det vill säga, på ett bättre sätt än vad @Lars48 för närvarande gör.

■ Vill medlemmen @Lars48 tro, att St*fan Davidss*n blev❗helt oskyldigt dömd av Göta Hovrätt den 28 Maj 2021, så har @Lars48 sin fulla rätt att tro på ett sådant sätt utan❗att skriftligt bli kallad för både det ena och det andra med hjäp av infantila och impertinella ord tillika med persiflage, alla medlemmar så som medpostare i L*na Wesstr*m-tråden skall visa respekt för varandra, detta genom så kallad tråd-konvenans, detta, vilket flera medlemmar tycks ha stora svårigheter med att kunna behärska.

Mvh/JM.
Jo jag kan tänka mig att du tar åt dig, du lider av samma problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in