2021-09-05, 10:23
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viproom
https://nyadagbladet.se/halsa/23-arig-fotbollsspelare-dog-i-hjarnblodning-dagar-efter-att-han-tog-coronavaccinet/

Varför kommer det inte upp såna här artiklar på aftonbladet?

det kanske inte spelar någon roll för det är ju inte viktigt att en dör pga vaccinet. Viktigaste är att tvinga folk att vaccinera sig.
Aftonbladet brukar ju också sprida rykten och obekräftade uppgifter, men det var väl över tidningens tollerensnivå att skriva om vad släktingar till den döde tror han dog av.
Citera
2021-09-05, 10:42
Medlem
Här har vi en intressant vaccinkandidat:

”Valneva inleder fas 1/2 studie av inaktiverat, adjuvanterat vaccin mot COVID-19”

https://www.internetmedicin.se/mednytt_post/valneva-inleder-fas-1-2-studie-av-inaktiverat-adjuvanterat-vaccin-mot-covid-19/

Om det vaccinet har ens 50-60% effektivitet så kommer det sopa banan med Pfizers skitvaccin.
Citera
2021-09-05, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Därför att ovaccinerade driver på smittspridning såväl sjukhusvården. Sen vet jag att antivaxxers har fruktansvärt svårt för att ta in det, men så ligger det till.

Fast efter de haft covid så är det tvärstopp för smittan.
Citera
2021-09-05, 11:11
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Var Delta med från start 2020?

Nej, men FHM rekommenderade faktisk munskydd under rusningstid i kollektivtrafiken under en period. Även nu rekommenderar de munskydd om man upplever trängsel i kollektivtrafiken, men de rekommenderar främst att man tar en annan tur med mindre trängsel eller ett annat färdsätt.

Själv var jag en smula irriterad över det fyrkantiga rådet "i rusningstrafik". De allra flesta gångerna jag pendlar är det ingen trängsel och alla har kunde ha ett tomt säte bredvid sig. Vid påstigning och avgång kan det, ibland, vara trängsel. Men vid påstigning försöker jag undvika den så gott det går. Och vid avstigning så brukar jag vänta till sist med att stiga av.

Du får gärna leta efter studier, men min uppfattning är av hålla avstånd, minst 1 1/2 meters, borde minska smittspridningen med minst 30 procent.

Tilläggas skall att jag hade, konstaterad Covid-19 våren 2020 och är fullvaccinerad. Så skulle kunna skita i allt, men vill ändå vara ett föredöme. Det var därför jag, motvilligt, bar munskydd i kollektivtrafiken i rusningstid, tills den rekommendationen togs bort.

Hur som helst så är det immunitet hos befolkningen, vare sig den beror på vaccin eller tidigare infektion, som kommer att knäcka Delta-varianten.
Citera
2021-09-05, 11:29
Medlem
Citat:
Kan bara instämma. Det känns ju sjukt onödigt, både för den enskilda och samhället i stort. Förstår mig inte på de som vägrar vaccin och deras riskanalys. Varför liksom...de upplevs närmast vidskepliga.

Ja, att idag inte ge ett barn mässlingvaccin eller övriga beprövade riktiga vaccin är galenskap. Ni som klumpar ihop dessa antivaxx-virrpannor med de som ännu inte är övertygade om nyttan med denna genterapi, tror jag gör något kontraproduktivt för det ni bestämt er för att ihärdigt förespråka.
Citera
2021-09-05, 12:00
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nu är jag varken skör eller skral, men jag tar hand om en familjemedlem som är det. Varför ska jag då inte skydda mig mot en sjukdom som med största sannolikhet tar livet av min familjemedlem? Nu är vi båda vaccinerade och livet återgår till det normala. Vad har du gjort för att skydda någon i den befolkningsgrupp du nämner? Eller ger du blanka fan i dem?
Nej, du gör rätt. Jag hade också tagit eget ansvar för att se till att stoppa smittkedjor från att nå den anhörige. En liten, trygg bubbla runt de sköra. Inte en stor, otrygg bubbla runt hela samhället som är helt omöjlig att upprätthålla. I den lilla bubblan spelar blöjorna sin roll, precis som på ett sjukhus.

"Succérapporten" som släpptes är skrattretande. Tio procent i ett helt munskyddsbeklätt samhälle är ju rent beklämmande. Riktig pinsam brasklapp de lade in. Den ärliga slutsatsen hade varit att munskydd knappt spelar någon roll.
Citera
2021-09-05, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Fast efter de haft covid så är det tvärstopp för smittan.

Men då har du ju ett ypperligt tillfälle nu att vaccinera dig och därefter, på ett riskfritt sätt, låta dig smittas😉
Citera
2021-09-05, 12:08
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Kan bara instämma. Det känns ju sjukt onödigt, både för den enskilda och samhället i stort. Förstår mig inte på de som vägrar vaccin och deras riskanalys. Varför liksom...de upplevs närmast vidskepliga.

Har man dessutom hållit på med de här patienterna i mer än ett och ett halvt år så är man nog mer än lovligt grinig. Det går att skydda sig, men folk vill helt enkelt inte.
Citera
2021-09-05, 12:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Nej, du gör rätt. Jag hade också tagit eget ansvar för att se till att stoppa smittkedjor från att nå den anhörige. En liten, trygg bubbla runt de sköra. Inte en stor, otrygg bubbla runt hela samhället som är helt omöjlig att upprätthålla. I den lilla bubblan spelar blöjorna sin roll, precis som på ett sjukhus.

"Succérapporten" som släpptes är skrattretande. Tio procent i ett helt munskyddsbeklätt samhälle är ju rent beklämmande. Riktig pinsam brasklapp de lade in. Den ärliga slutsatsen hade varit att munskydd knappt spelar någon roll.

Var det 10% mindre smitta med munskydd? Har för mig det var en låst artikel.
Citera
2021-09-05, 12:26
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Inte direkt större än ditt. Så förklara för den oinvigda vad som skulle hända om du fick lite cellgifter för att förebygga cancer,

Cellgiftbehandling är inger ofarlig metod och grymt tuff mot kroppen.
Citera
2021-09-05, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Har man dessutom hållit på med de här patienterna i mer än ett och ett halvt år så är man nog mer än lovligt grinig. Det går att skydda sig, men folk vill helt enkelt inte.

Ja, hemskt att se alla ute utan munskydd.
Blir någon av dom sjuka förtjänar dom att ligga i en skrubb och dö.
/s
Senast redigerad av taenok 2021-09-05 kl. 12:39.
Citera
2021-09-05, 12:36
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Ja, hemskt att se alla ute utan munskydd.
Blir någon av dom sjuka förtjänar dom att ligga i en skrubb och dö.

Jag tycker inte man ska önska livet ur någon annan, men det är lätt att göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in