2021-09-05, 01:44
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voldemort2
När försvinner alla restriktioner? Någon som kan ge en trovärdig prognos?

Vilka restriktioner?
Citera
2021-09-05, 01:45
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Känner bara att det var som att diskutera med en jojo som ändrade uppfattning allt eftersom informationen kom. De som läser hela diskussionen kan nog se de röda tråden. Att du gör det är nog obefintlig.
Får se om jag har tid i morgon ska jag stolpa upp allt i kronologisk ordning.

Gör det så kan alla se att du bara har trams att komma med.
Citera
2021-09-05, 01:49
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Vad har hindrat er sköra och skrala från att själva ta på er munblöjan?
Uppkäftig och rak fråga, jag vet.

Nu är jag varken skör eller skral, men jag tar hand om en familjemedlem som är det. Varför ska jag då inte skydda mig mot en sjukdom som med största sannolikhet tar livet av min familjemedlem? Nu är vi båda vaccinerade och livet återgår till det normala. Vad har du gjort för att skydda någon i den befolkningsgrupp du nämner? Eller ger du blanka fan i dem?
Citera
2021-09-05, 01:52
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Har Anders Tegnell fått någon kritik i överhuvudtaget om allt fel han har gjort? Han borde få sparken och fängelse för fan.

Här har han fått mycket kritik, på FB. Jag håller med dig, på sätt och vis. Men det här är Sverige, och här går myndighetspersoner oftast fria. Tyvärr. Svågerpolitik är inte positivt, även om de vill framhärda det som sådant.
Citera
2021-09-05, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Nej, men det minskar risken att du ska få viruset. Vilket är tanken.
Därför vaccinerar man sig.. vad är dagsnoteringen… 71,5% med två doser?
Citera
2021-09-05, 02:13
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Därför vaccinerar man sig.. vad är dagsnoteringen… 71,5% med två doser?

71,5% chans att slippa covid låter helt okej. Om det nu är så lågt.
Citera
2021-09-05, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
71,5% chans att slippa covid låter helt okej. Om det nu är så lågt.
Slippa och slippa. Är väl mot allvarliga symptom snarare, det är ju inte Astra Hittepå längre. Kanske vaccineras fler i september…
Citera
2021-09-05, 07:02
Medlem
Senaste video från Dr John Campbell

Om du är dubbelvaccinerad:
8-10 ggr lägre risk för att bli smittad och få symtom.

men om du får symtom så är det
31 % lägre risk att utveckla akuta symtom
50 % lägre risk att utveckla multipla symtom
47 % lägre risk att utveckla lång covid
73 % lägre risk att bli inlagd på sjukhus.

Det finns en länk till studien i beskrivningen. Jag såg jag att de varnade för risken att vaccinerade kan få asymtomatisk infektion och omedvetet sprida till känsliga grupper.
This increased incidence of asymptomatic or minimally symptomatic infection in vaccinated participants underlines the importance of individuals who interact with unvaccinated or clinically vulnerable groups (eg, health-care workers and social care workers) continuing to regularly take tests for SARS-CoV-2, even if vaccinated, in line with current UK testing guidelines.
Interpretation
To minimise SARS-CoV-2 infection, at-risk populations must be targeted in efforts to boost vaccine effectiveness and infection control measures. Our findings might support caution around relaxing physical distancing and other personal protective measures in the post-vaccination era, particularly around frail older adults and individuals living in more deprived areas, even if these individuals are vaccinated, and might have implications for strategies such as booster vaccinations.
Sedan lite info om delta+ och om att Australien ändrar strategi.
https://www.youtube.com/watch?v=KlxFfiJsEfM
Citera
2021-09-05, 07:35
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Varför är det märkligt? Jag antar att hon varit lika deppig om hon haft ett gäng mässlingspatienter som ligger inne på IVA ovaccinerade trots att det finns ett MPR-vaccin som är allmänt tillgängligt och erbjuds alla barn i Sverige. Personligen hade jag blivit förbannad och irriterad då det tränger undan annan vård.

Kan bara instämma. Det känns ju sjukt onödigt, både för den enskilda och samhället i stort. Förstår mig inte på de som vägrar vaccin och deras riskanalys. Varför liksom...de upplevs närmast vidskepliga.
Citera
2021-09-05, 07:40
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Nu pratade vi om vilka som har rätt till sjukvård pga sina val i livet. Märks att det var jobbigt att svara på mina frågor. Citerar inte in det igen, du har redan fått två försök. Vill du göra ett nytt försök är jag säker på att du kan hitta frågorna på egen hand.

Så är det, vare sig du är vaccinerad eller inte. Vad hade det att göra med ifall man har rätt till vård?

Därför att ovaccinerade driver på smittspridning såväl sjukhusvården. Sen vet jag att antivaxxers har fruktansvärt svårt för att ta in det, men så ligger det till.
Citera
2021-09-05, 07:51
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Fast om jag sätter på mig ett moderiktigt svart munskydd som jag berör 10 gånger i timmen och sen måste tvätta räddar det inte mig från ett virus som kräver en kirurgmask som hanteras med plasthandskar.

Du har stannat i toapappers-april 2020.

Den där iden om att munskydd måste hanteras försiktigt är tokig. Covid smittar ju knappt via mat så du borde kunna äta upp ditt munskydd utan risk att bli smittad.

Ett bra munskydd fånga viruset innan det hamnar i andningsorganen.

Ett alternativ är att gurgla halsen o spraya näsan med povidine som oskadliggör virus som landat där.
Citera
2021-09-05, 08:09
Medlem
More than 100 Ontario youth sent to hospital for vaccine-related heart problems: Report
There were 54 persons aged 25-39 included in the tally and 44 persons aged 40 and over

https://www.northernnews.ca/news/provincial/over-100-ontario-youth-have-been-sent-to-hospital-for-vaccine-related-heart-problems/wcm/b648ad6e-46ef-4580-b39b-0a99ee9f02f4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in