• 1
  • 2
2021-09-04, 14:53
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Japp det gör den!

De va som attan, va bra! tack
Citera
2021-09-04, 14:55
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
De va som attan, va bra! tack

Ett av mina bästa köp de senaste 10 åren. Topp 5 någonsin skulle jag säga.
Citera
2021-09-04, 15:12
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ett av mina bästa köp de senaste 10 åren. Topp 5 någonsin skulle jag säga.

Såklart har jag en dammvippa och haft. Tyvärr bara sånt som man köpt på lågprisvaruhus som rusta, jula, dollarstore å sånt, och då får man i detta fall undermålig kvalla som är bara pyttemagnetiskt å virvlar runt en massa dammdimma men haft bättre modeller som försvann liksom.

Hur funkar den på tex annan smuts ? Inte för att jag förväntar mig att den ska funka på det men iaf ?
Jo man sparar enormt med tid och tid är jävligt dyrbart när det kommer till städning. Inget jag vill ägna mycket tid till ihopsamlat
Citera
2021-09-04, 15:14
Medlem
En helt vanlig dammvippa i plast från ÖB fixar allting som efterfrågas.

De går in i hål stora som skaftet och blir väldigt statiskt elektriska när du dra med torr hand.

Skaka av på balkongen/bron och fortsätt.
Citera
2021-09-04, 16:06
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Såklart har jag en dammvippa och haft. Tyvärr bara sånt som man köpt på lågprisvaruhus som rusta, jula, dollarstore å sånt, och då får man i detta fall undermålig kvalla som är bara pyttemagnetiskt å virvlar runt en massa dammdimma men haft bättre modeller som försvann liksom.

Hur funkar den på tex annan smuts ? Inte för att jag förväntar mig att den ska funka på det men iaf ?
Jo man sparar enormt med tid och tid är jävligt dyrbart när det kommer till städning. Inget jag vill ägna mycket tid till ihopsamlat

Den funkar bra på allt. Jag bor i Landshövdingshus i Göteborg och det kommer damm ur ventilerna här konstant, men vad gör man inte för att bo fint. Men den tar allt jag försöker, alla lister, dörrkarmar, fönster, hyllor, allt. Har ett svart soffbord och om man polerar lite med en fuktig trasa och sen väntar tills det torkar så tar Swiffern upp alla rester
Citera
2021-09-04, 17:49
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Den funkar bra på allt. Jag bor i Landshövdingshus i Göteborg och det kommer damm ur ventilerna här konstant, men vad gör man inte för att bo fint. Men den tar allt jag försöker, alla lister, dörrkarmar, fönster, hyllor, allt. Har ett svart soffbord och om man polerar lite med en fuktig trasa och sen väntar tills det torkar så tar Swiffern upp alla rester

Jag är ingen pedantisk städmaja men allt underlättar ju när man liks är igång. Du borde klaga hos hyresvärden att åtgärda ventilationssystemet
Citera
2021-09-04, 20:23
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Jag är ingen pedantisk städmaja men allt underlättar ju när man liks är igång. Du borde klaga hos hyresvärden att åtgärda ventilationssystemet

Det är så det är här. Jag känner inte för att flytta till ett sämre område
Citera
2021-09-05, 07:02
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Bor du i skogen eller ? Tydligen är du en kille som inte har många prydnader och älskar att fara omkring med en blöt trasa och torka av damm som alltid samlas på grejer. Jösses det används hela tiden och går mycket snabbare bättre, hur städar du?
Trodde man bara viftade upp dammet i luften med såna och sen lägger det sig snart igen. Jag kör fuktig trasa ja.
Citera
2021-09-05, 11:35
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Trodde man bara viftade upp dammet i luften med såna och sen lägger det sig snart igen. Jag kör fuktig trasa ja.

Inte för att jag är nåt städfreak, men det är magnetisk funktion som gäller
Fuktig trasa drar bara till sig mer damm såklart på det du torkar av, damm i luften + fuktig yta = fastnar som klister. Du förvärrar bara läget med andra ord. Har du som jag massor med fina statuetter i porslin antik, dockor i plast av starwars ifrån slutet av 70 talet mm som man vill ska synas i sitt hem. Så vill man inte blöta ner dom inkl att torka av betyder att det finns fläckar och det är inte poängen
Sen ska du vrida ur trasan tof så den är relativt ren

Sluta med fuktig trasa är mitt tips :-)
Citera
2022-03-20, 17:09
Avstängd
Kan man köra Swiffer dammvippan i tvättmaskinen? 30 grader kanske inte förstör den?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in