• 1
  • 2
2021-09-04, 11:04
Medlem
Sladdarens avatar
Tja

Behöver en vanlig valfri storlek ink
Behöver en smal som kan ta sig in emellan 2-3 cm och den ska vara extremt magnetiskt

Ivf ska helst smuts, damm dras till den lätt

Den här verkar populär men många ratar den för den blir så lätt smutsig inkl måste byta vippa om vart annat Min ska vara tvättbar, ruskbar om så behövs

Swiffer

https://www.pricerunner.se/pl/628-50...-3-pack-priser
Senast redigerad av Sladdaren 2021-09-04 kl. 11:08.
Citera
2021-09-04, 11:12
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Tja

Behöver en smal som kan ta sig in emellan 2-3 cm och den ska vara extremt magnetiskt

Den här verkar populär men många ratar den för den blir så lätt smutsig inkl måste byta vippa om vart annat Min ska vara tvättbar, ruskbar om så behövs

Swiffer

Jag har köpt mina på Ö&B genom åren. Funkar bra. Platsar bakom element och liknande. Nu var det länge sedan jag handlade, men de har kostat runt 30-50:- om jag inte missminner.
Citera
2021-09-04, 11:56
Medlem
massuppfittarens avatar
Trodde inte folk använde såna fortfarande
Citera
2021-09-04, 12:22
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Tja

Swiffer

Äger en sådan sedan länge och är mycket nöjd med detta verktyg. Värt sina pengar och köptes på Maxi.
Citera
2021-09-04, 12:47
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Köp en Swiffer. Så överlägset jävla bäst! Kommer aldrig köpa en vanlig dammvippa igen
Citera
2021-09-04, 13:15
Medlem
Loreias avatar
Har en Swiffer och gillar den men använder den mest vid datorerna, tv och spelkonsoler där det behövs dammas väldigt ofta. Men till annat är Dammvippa XL Smart Microfiber som finns på Clas Ohlson för 70 kr riktigt bra. Böjbar, microfiber som går att tvätta och du kan sätta den på ett teleskopskaft om du ska damma högt upp.
Citera
2021-09-04, 13:18
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Trodde inte folk använde såna fortfarande

Bor du i skogen eller ? Tydligen är du en kille som inte har många prydnader och älskar att fara omkring med en blöt trasa och torka av damm som alltid samlas på grejer. Jösses det används hela tiden och går mycket snabbare bättre, hur städar du?
Citera
2021-09-04, 13:23
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loreia
Har en Swiffer och gillar den men använder den mest vid datorerna, tv och spelkonsoler där det behövs dammas väldigt ofta. Men till annat är Dammvippa XL Smart Microfiber som finns på Clas Ohlson för 70 kr riktigt bra. Böjbar, microfiber som går att tvätta och du kan sätta den på ett teleskopskaft om du ska damma högt upp.

Inte undra på att jag fick ingen bra träff på google skrev "magnetisk dammvippa"och dök det upp en massa varianter som inte har magnetisk funktion vilket är ju helt värdelöst genom att damma upp dammet igen så det lägger sig nån annanstans

Verkar som det heter smart "microfiber"

https://www.clasohlson.com/se/Dammvi.../p/Pr443829000

Det får väl bli den där, kan du klämma in den genom 3 cm springa ?
Citera
2021-09-04, 13:24
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Köp en Swiffer. Så överlägset jävla bäst! Kommer aldrig köpa en vanlig dammvippa igen

Okej , tar den sig in genom en 3 cm spalt, springa?
Köper den ochså..
Citera
2021-09-04, 13:25
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Äger en sådan sedan länge och är mycket nöjd med detta verktyg. Värt sina pengar och köptes på Maxi.

Jo ska inhandla en sån , kanske med mera setuper av fiberdukar
Citera
2021-09-04, 13:29
Medlem
dampskalles avatar
Jag dammar inte. När jag städar dock etter kissera på små mattor fuktig wettex. Å så bra.
Citera
2021-09-04, 14:29
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Okej , tar den sig in genom en 3 cm spalt, springa?
Köper den ochså..

Japp det gör den!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här