2021-09-05, 00:52
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Sverige har köpt upp 40 miljoner doser vaccin samtidigt dör en massa folk i fattiga länder pga att de saknar vaccin, finns inget solidariskt i det.

Först och främst är man solidarisk med sin familj inklusive släkt, sen sin granne, sen sitt folk och sen om man har råd så är man solidarisk med andra folk. Man slänger inte sin egen unge under bussen för någon annan på andra sidan jordklotet, som du aldrig någonsin kommer att träffa ändå! Vänstern i Sverige gör så, fråga mig inte varför!
Citera
2021-09-05, 00:53
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nä men kanske Polio 2.0.
Ok, så barns armar eller ben slutar utvecklas? Men jisses, du vill verkligen att detta ska vara "The Shit" och att du står på rätt sida?
Sverige har köpt in 40 miljoner doser, ca åtta till varje vaccad medborgare. Ta dom nu i "lugnochro" så tar jag ingenting och mår bra ändå.
Citera
2021-09-05, 00:55
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
Kanske gamla nyheter, men FLCCC har uppdaterat sitt I-MASk+ protokoll för förebyggande / tidig behandling. Bland annat så har studier visat att behandling med mungurgel och näsdroppar innehållande jod effektiv kan minska virusmängden (17min in i videon)
https://covid19criticalcare.com/covid-19-protocols/i-mask-plus-protocol/
https://odysee.com/@FrontlineCovid19CriticalCareAlliance:c/FLCCC-WEBINAR-090221_FINAL:9?&sunset=lbrytv

Amen vad fan, gurgla eller hinka en liter Strohrum så fort du varit i närheten av en covidzombie så är du safe! Behövs inget protokoll.
Citera
2021-09-05, 01:00
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Ok, så barns armar eller ben slutar utvecklas? Men jisses, du vill verkligen att detta ska vara "The Shit" och att du står på rätt sida?
Sverige har köpt in 40 miljoner doser, ca åtta till varje vaccad medborgare. Ta dom nu i "lugnochro" så tar jag ingenting och mår bra ändå.

Vad menar du med det? Nej det är inga armar och ben som slutar utvecklas, var har jag skrivit det? Polio har en dödlighet av 0,5% medan covid har cirka 0.6%, det är ganska lika. Kom du hit så ska jag sätta sprutan i röven på dig, i gluteus maximus.
Citera
2021-09-05, 01:08
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Vad menar du med det? Nej det är inga armar och ben som slutar utvecklas, var har jag skrivit det? Polio har en dödlighet av 0,5% medan covid har cirka 0.6%, det är ganska lika. Kom du hit så ska jag sätta sprutan i röven på dig, i gluteus maximus.
Men är du efterbliven eller spottar du ur dig textremsor från någon printer. Min morbror fick polio som liten och det som hände var att en lem inte utvecklas alls. Likheten ned influensa är inte ens jämförbar. Som sagt, du sitter här dagarna i ända och tror att du är så påläst men har fan inte aning om speciellt mycket.
Du kan säkert mycket om birdie, och allt vad heter inom golf men det kanske inte är så mycket att skryta om.
Citera
2021-09-05, 01:09
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fokker70
Tack för länken. Sökte själv men hittade inte.
Hypotetisk (egentligen realistisk) fråga: OM det nu är så (vilket jag alltid trott/förespråkat att munskydd hjälper/stoppar smittspridningen), kan man då mena på att FHM (ej Tegnell in person) att de indirekt bär skulden för 1000-tals liv i Sverige då inte munskydd har rekommenderats från dag 1 ?
Uppkäftig/rak fråga jag vet men vi i Sverige (medborgare) rättar ju oss oftast i ledet på vad myndigheterna säger.

Både ja och nej, vid tidpunkten när det var som värst, i våg ett så fanns det inga munskydd att köpa för gemene man och det visste de. Vad skulle de säga, andningsskydd fungerar men det finns inga att köpa eller det är en droppsmitta, håll avstånd? Munskydd fungerar också om båda parterna använder det på rätt sätt, tydligen anser FHM att gemene svensk inte klarar av det. Jag tror de kan göra det, men våra europeiska grannar kan det uppenbart inte, tänker sydeuropa då.
Citera
2021-09-05, 01:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Men är du efterbliven eller spottar du ur dig textremsor från någon printer. Min morbror fick polio som liten och det som hände var att en lem inte utvecklas alls. Likheten ned influensa är inte ens jämförbar. Som sagt, du sitter här dagarna i ända och tror att du är så påläst men har fan inte aning om speciellt mycket.
Du kan säkert mycket om birdie, och allt vad heter inom golf men det kanske inte är så mycket att skryta om.

Jag har inte jämfört polio med influensa, det är du som gjort det? Har du problem med läsförståelsen? Jag kan inte ett skit om golf, är fullständigt ointresserad av moderatbandy. Nu sitter jag inte här hela dagarna i ända. Idag har jag spenderat hela min dag i skogen och plockat massor av kantareller, mer än ett kilo. Det är en ätlig svamp, mycket god dessutom och en av Sveriges delikatesser, tack vare allemansrätten, men sådant vet du inget om och tar all din frihet för givet. Det är synd om din morbror, synd att han inte var vaccinerad, då hade han klarat sig bättre. Jag hoppas det inte var "lemmen" som inte utvecklades som den skulle? Jag vet väldigt mycket om väldigt mycket, golf är dock inte ett intresse.
Citera
2021-09-05, 01:24
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Jag har inte jämfört polio med influensa,

Citat:
Ett tipps till dig är att inte experimentera med preparat du inte begriper dig på. Det är farligt. Med din retorik kan man inte vaccinera alla mot polio eller mässling heller, eller varför inte mot smittkoppor. Din retorik haltar.
Ok. Min läsförståelse haltar. Godnatt.
Citera
2021-09-05, 01:31
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ok. Min läsförståelse haltar. Godnatt.

Det var din retorik, sov gott!
Citera
2021-09-05, 01:39
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Det var din retorik, sov gott!
Känner bara att det var som att diskutera med en jojo som ändrade uppfattning allt eftersom informationen kom. De som läser hela diskussionen kan nog se de röda tråden. Att du gör det är nog obefintlig.
Får se om jag har tid i morgon ska jag stolpa upp allt i kronologisk ordning.
Citera
2021-09-05, 01:40
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Fast om jag sätter på mig ett moderiktigt svart munskydd som jag berör 10 gånger i timmen och sen måste tvätta räddar det inte mig från ett virus som kräver en kirurgmask som hanteras med plasthandskar.

Du har stannat i toapappers-april 2020.

Nej, men det minskar risken att du ska få viruset. Vilket är tanken.
Citera
2021-09-05, 01:44
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voldemort2
När försvinner alla restriktioner? Någon som kan ge en trovärdig prognos?

Vilka restriktioner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in