2021-09-04, 18:26
Medlem
Hej FB.

Jag har några frågor främst riktade till männen här men alla får svara. Använder ordet hata här för att beskriva ett dåligt äktenskap. Är det ordet för starkt kan du byta ut det mot att "starkt ogilla" eller "att vantrivas med".

Till mina frågeställningar:

Jag undrar hur det kommer sig att så många gifta män verkar hata sina fruar? Är hatet bara begränsat till frun eller gäller det alla kvinnor? Vad var det som gick snett och har det alltid varit så?

Svårt att få en helt tydligt bild men hur många det är som faktiskt hatar sina fruar. Ställer frågan, hur många av de du känner hatar sin fru?

Vad gör dessa kvinnor som bidrar till hatet?
Vad gör du själv som bidrar till ditt eget hat mot din fru?

Är du gift och hatar din fru? Om ja, vad var det som fick er att tycka om varandra från första början och när gick det snett?

Vilka beteenden önskar du hon skulle förändra för att du ska börja tycka om henne mer?
Talar du negativt om ditt äktenskap till killkompisar och vad säger de? Har du beteenden som hon brukar klaga på ofta, vilka?
Har du en tro?

Tränar du och tar hand om dig?
Hur länge har du varit gift och hur gammal är du?
Om du inte vill skiljas, men fick chansen att vrida tillbaka tiden och göra något annorlunda, hur hade det sett ut då?

Hade du valt en annan kvinna än din fru om du hade varit på ett annat sätt förut?

Känner du någon vars förhållande eller äktenskap du är avundsjuk på? Vad är karaktärsdragen för det äktenskapet? Det kan vara vem som helst.

Jag tycker att det är tråkigt att samlevnad ska vara så svårt idag. Vad tror ni det beror på? Kom gärna mer mer unika påståenden på den frågan än det man läser dag ut och dag in här.

Trevlig helg,
Hälsningar C.
Citera
2021-09-04, 18:28
Medlem
Jag har aldrig mött en karl som hatar sin fru. Och är kvar i äktenskapet 2021....
Citera
2021-09-04, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Jag har aldrig mött en karl som hatar sin fru. Och är kvar i äktenskapet 2021....

Så bra, kanske det finns hopp!
Citera
2021-09-04, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --cory
Jag tycker att det är tråkigt att samlevnad ska vara så svårt idag. Vad tror ni det beror på?

Sociala medier. Lättare att sukta efter något om man har sett det.
Citera
2021-09-04, 18:51
Medlem
proconsuls avatar
Känner inte alls igen det du beskriver. Jag är gift sedan 25 år och högaktar min fru. Ingen av mina vänner hatar sina fruar heller. Varifrån kommer påståendet " många gifta män verkar hata sina fruar"?
Citera
2021-09-04, 18:52
Medlem
Älskar min fru.

Kvinnor har jag inga problem med, de förgyller tillvaron på Jorden, en färgklick på ett vitt papper.

MEN
Generellt har jag en hel del att säga om Svenne-banan-brud född -90 o senare. Inga nådiga ord.

NEJ
det jag har att säga om Svenne-banan-brud gäller inte tjejerna i våra grannländer som är minst 300% bättre.

Om det tolkas som HAT.

Hur det tolkas kan jag inte göra något åt, vad jag menar och har som avsikt är allt annat än hat.
Citera
2021-09-04, 19:14
Medlem
CompressorVanes avatar
Gifta män är de mest miserabla.
De har det sämst.

Giftermålet till att börja med är kvinnans pension. Pension från k karusellen.

Giftermålet gynnar bara kvinnan medans det bara är en stor risk för mannen.

Hur kommer det sig att mannen i tex samboskap skaffar sig en ”mancave”!? Ett utrymme i källaren, garaget, på vinden där han kan andas ut och ta det lugnt när T rexen tagit över hela övriga hemmet!?

När man flyttar ihop, vad händer ofta med kvinnans utseende!? Hon skiter i det.
Gör hon sig fin är det för festen på jobbet eller för sina släktingar, eller så ska hon in/ner på stan.

Sex hemma existerar inte. Hur fasen tänder man på en påse is!?

Män som är dumma nog att gå i fällan får allt skylla sig själva.

Mina barns mor ville gifta sig, mest bara för att kunna ta släktgården och rejpa mig på pengar, så det förutsåg jag och gav henne samma kalla hand hon alltid hade gett mig när jag behövde nåt.

Man kan hata dem, men det är ändå en själv det beror på som öppnade dörren till fienden.
Senast redigerad av CompressorVane 2021-09-04 kl. 19:17.
Citera
2021-09-04, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CompressorVane
Gifta män är de mest miserabla.
De har det sämst.

Giftermålet till att börja med är kvinnans pension. Pension från k karusellen.

Giftermålet gynnar bara kvinnan medans det bara är en stor risk för mannen.

Hur kommer det sig att mannen i tex samboskap skaffar sig en ”mancave”!? Ett utrymme i källaren, garaget, på vinden där han kan andas ut och ta det lugnt när T rexen tagit över hela övriga hemmet!?

När man flyttar ihop, vad händer ofta med kvinnans utseende!? Hon skiter i det.
Gör hon sig fin är det för festen på jobbet eller för sina släktingar, eller så ska hon in/ner på stan.

Sex hemma existerar inte. Hur fasen tänder man på en påse is!?

Män som är dumma nog att gå i fällan får allt skylla sig själva.

Mina barns mor ville gifta sig, mest bara för att kunna ta släktgården och rejpa mig på pengar, så det förutsåg jag och gav henne samma kalla hand hon alltid hade gett mig när jag behövde nåt.
Nu blir jag chockad....Hur gamla är ni..?.
Själv är jag "gammal"...Menar ni på fullaste allvar att nutidens sexuellt fria kvinnor håller er i sådant järngrepp. Är ni så pass hunsade att äkteskapet känns som ett fängelse. ? I så fall,varför vågar ni inte vara fria..?..
Citera
2021-09-04, 19:38
Medlem
Citat:
Hej FB.

Jag har några frågor främst riktade till männen här men alla får svara. Använder ordet hata här för att beskriva ett dåligt äktenskap. Är det ordet för starkt kan du byta ut det mot att "starkt ogilla" eller "att vantrivas med".

Till mina frågeställningar:

Jag undrar hur det kommer sig att så många gifta män verkar hata sina fruar? Är hatet bara begränsat till frun eller gäller det alla kvinnor? Vad var det som gick snett och har det alltid varit så?

Svårt att få en helt tydligt bild men hur många det är som faktiskt hatar sina fruar. Ställer frågan, hur många av de du känner hatar sin fru?

Vad gör dessa kvinnor som bidrar till hatet?
Vad gör du själv som bidrar till ditt eget hat mot din fru?

Är du gift och hatar din fru? Om ja, vad var det som fick er att tycka om varandra från första början och när gick det snett?

Vilka beteenden önskar du hon skulle förändra för att du ska börja tycka om henne mer?
Talar du negativt om ditt äktenskap till killkompisar och vad säger de? Har du beteenden som hon brukar klaga på ofta, vilka?
Har du en tro?

Tränar du och tar hand om dig?
Hur länge har du varit gift och hur gammal är du?
Om du inte vill skiljas, men fick chansen att vrida tillbaka tiden och göra något annorlunda, hur hade det sett ut då?

Hade du valt en annan kvinna än din fru om du hade varit på ett annat sätt förut?

Känner du någon vars förhållande eller äktenskap du är avundsjuk på? Vad är karaktärsdragen för det äktenskapet? Det kan vara vem som helst.

Jag tycker att det är tråkigt att samlevnad ska vara så svårt idag. Vad tror ni det beror på? Kom gärna mer mer unika påståenden på den frågan än det man läser dag ut och dag in här.

Trevlig helg,
Hälsningar C.

1 Att hata är ett val och det gäller att ha självdisciplin inte hata sin fru. Du kommer inte hata din fru om du i varje ögonblick bestämmer dig för att inte göra det. Inte hitta på skäl att hata frun, Nu har män stor nytta av en fru och de flesta män älskar att ha en fru.

https://get-a-wingman.com/10-unexpected-reasons-why-married-men-live-longer-than-single-men-backed-by-science/

2. Jag känner ingen som hatar sin fru.

3. Om din kvinna hatar dig kan du försöka. Utbilda henne eller informera henne och träna med henna att inte hata dig. Sen kan du fråga henne frågor som leder till mer kärlek. Exempel sådana som här:

1. Hur kan vi älska varandra mer ?

2. Vad är det som hindrar oss att älska varandra mer.

3. Vilka mål har du som inte är uppfyllda ? och vad kan vi göra för att få dem uppfyllda.

4. Vilken av dina kroppsdelar tycker du behöver mer kärlek ? och hur kan vi ge den det.

5. Hur kan känna dig totalt älskad ?

6. Vilka tvivel har du på att vi ska vara ihop ?

7. Vad ska vi göra i framtiden ?

8. Hur ska vi inte bli uttråkade ?

Det gäller att komma fram till orsaken varför hon hatar dig. Sedan att få henne att sluta hata dig och jag tror också beröring av henne ,inte sexuell , kommer få henne att mer gilla dig.

4. Det beteende som de flesta män är nöjda med är att frun gillar dem och vill vara nära dem.

5. Samlevnad är svårt bara för att vi gör det svårt , så gott som det enda man behöver ändra på är att man är mer positiv till sin partner , ta bort alla anledningar att tänka negativt.
Citera
2021-09-04, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Känner inte alls igen det du beskriver. Jag är gift sedan 25 år och högaktar min fru. Ingen av mina vänner hatar sina fruar heller. Varifrån kommer påståendet " många gifta män verkar hata sina fruar"?
Jag vet inte. Det är bara något jag snappat upp men som tur verkar det vara helt galet. Uppfattar ibland sån hatisk ton mot kvinnor överlag på flashback att jag drog den slutsatsen. Hoppas ju så klart att det är en mini procent av männen som är sådär, också på flashback.

Jag vill gärna hitta en partner eftersom det är ledsamt att vara ensam men jag har noll tillit för män. Vågar man öppna man sig sexuellt för dem så utnyttjar de bara en. Skulle inte vilja ha sex innan äktenskap då jag vill ha barn och det känns fel, men så får man höra att man är tråkig som inte släpper till, eller för lösaktig om man gör det och män bara skriver här om fula ord som "kuk karusell" och dessa skräp inlägg står bara kvar. Letar bara vänner i detta skede. Så finns det så många män här på Flashback som klankar ner på allt vad det gäller kvinnor i relations trådarna och att det bara är fel på nordiska kvinnor och bäst före datum hit och dit. Det skadar otroligt. Jag är ensam och blyg, annars hade jag inte varit på flashback. Var i celibat i över 6 år i min ungdomstid för att försöka ge chansen att träffa en kristen man. Det finns så många ensamma fina människor men jag har tappat hoppet om att hitta en vettig partner. Det känns alltid som att det är en agenda bakom allt och att ingen bemödar sig om att lära känna en som person. Det känns som omöjligt att göra rätt som kvinna, man dras åt olika håll och har ingen som backar upp en utan man ska bara "hitta sig själv" och vara indibidualist. Jag hatar det.
Citera
2021-09-04, 20:00
Medlem
Om jag vänder på frågeställningen eller lägger till en för att få allt mer positivt, ni som älskar er fru, hur visste ni att hon var den ni ville gifta er med?
Citera
2021-09-04, 20:05
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Jag vet inte. Det är bara något jag snappat upp men som tur verkar det vara helt galet. Uppfattar ibland sån hatisk ton mot kvinnor överlag på flashback att jag drog den slutsatsen. Hoppas ju så klart att det är en mini procent av männen som är sådär, också på flashback.

Jag vill gärna hitta en partner eftersom det är ledsamt att vara ensam men jag har noll tillit för män. Vågar man öppna man sig sexuellt för dem så utnyttjar de bara en. Skulle inte vilja ha sex innan äktenskap då jag vill ha barn och det känns fel, men så får man höra att man är tråkig som inte släpper till, eller för lösaktig om man gör det och män bara skriver här om fula ord som "kuk karusell" och dessa skräp inlägg står bara kvar. Letar bara vänner i detta skede. Så finns det så många män här på Flashback som klankar ner på allt vad det gäller kvinnor i relations trådarna och att det bara är fel på nordiska kvinnor och bäst före datum hit och dit. Det skadar otroligt. Jag är ensam och blyg, annars hade jag inte varit på flashback. Var i celibat i över 6 år i min ungdomstid för att försöka ge chansen att träffa en kristen man. Det finns så många ensamma fina människor men jag har tappat hoppet om att hitta en vettig partner. Det känns alltid som att det är en agenda bakom allt och att ingen bemödar sig om att lära känna en som person. Det känns som omöjligt att göra rätt som kvinna, man dras åt olika håll och har ingen som backar upp en utan man ska bara "hitta sig själv" och vara indibidualist. Jag hatar det.

Du ska nog inte döma män generellt efter vad du läser på Flashback. Det måste finnas vettigare forum för dig. Som jag ser det är majoriteten män härinne misogyna incels. Självklart finns det många undantag. Men mäns bild av kvinnor på Flashback är ofta väldigt förvrängd, det finns många bittra typer här. Det finns ju kristna diskussionsforum som antagligen skulle passa dig bättre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in