Citat:
Du ska nog inte döma män generellt efter vad du läser på Flashback. Det måste finnas vettigare forum för dig. Som jag ser det är majoriteten män härinne misogyna incels. Självklart finns det många undantag. Men mäns bild av kvinnor på Flashback är ofta väldigt förvrängd, det finns många bittra typer här. Det finns ju kristna diskussionsforum som antagligen skulle passa dig bättre.
Ja, du har rätt. Jag är inte perfekt och skriver dumma saker också men det är inte bra.
Man vill ha ökad positivitet och djupare mening..som man borde hitta i sig själv. Jag är dock också rädd för kristendomen eftersom den traumatiserade mig väldigt mycket så jag får tyvärr ångest av livliga andliga debatter. Så jag lockas inte av tanken på kristet forum. Kristna handlingar har jag däremot ingen problem med och jag borde kanske satsa mer på att bli frivillig inom välgörenhet.
Ska gå till kyrkan imorgon, hoppas bara att jag klarar av att lyssna hela predikan.
Lite off topic nu kanske.
Man kanske måste vara bekväm med sig själv och reda ut sina hjärnspöken för att kunna vara med någon. Kände djup ensamhet som förlovad. Har en komplicerad relation med min mor. Hon ser ner på känslor och man är endast värt nåt när man kan prestera. Bara hon har rätt också så jag vet inte vem jag ska lyssna på kan inte lyssna på henne eller kyrkan eller mig själv. Är helt rotlös men är i kö till att gå i någon form av mental hälsa terapi. Har inget jobb nu så för mycket tid att fundera men ska som tur hoppa in på några skiften nästa vecka. Vill bara flytta bort men jag kan ju inte fly mig själv.
Ni som har bra relationer, kanske ni har koll på er själva och är bekväma i er ensamhet?
Och ni som inte trivs kanske inte har koll på er själva? Finns väl inga genvägar men känns som att livet skulle kunna vara lite mer smooth ibland. Har många tunga år bakom mig men nyckeln är väl att gå vidare....
https://youtu.be/LJ8XSU7RhNg
I min släkt skiljer sig inte folk och ingen hatar sin fru vad jag vet och det tror jag få gör som varit ihop +30 år.