2021-09-04, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Men hon fick ju förklara sig skyldig till förtal.
Pga att hon upplyste sin läsekrets med att Binninge var dömd.

Hon tog ett strafföreläggande för att hon upplyste allmänheten.
Har jag missuppfattat det?

Byta ämne. ska jag fråga ursprungsfrågan igen?
Den är besvarad
Ebba gjorde sig skyldig till ett brott och straffades för det, när hon som ett led i en smutskastningskampanj riktad mot flera av hennes motparts anhängare, för att vinna på det rättsligt genom att utsätta dem för missaktning och misskreditering, till slut grovt förtalade en av dem via sitt officiella facebook-konto som hon använder för KD. Inlägget hade en mycket stor spridning.

Jag tror att Ebba ska vara försiktig i kommande förhandlingar att fortsätta denna smutskastningskampanj. Hennes dom är nämligen villkorlig.
Senast redigerad av Krmkr 2021-09-04 kl. 18:15.
2021-09-04, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ebba gjorde sig skyldig till ett brott och straffades för det, när hon som ett led i en smutskastningskampanj riktad mot flera av hennes motparts anhängare, för att vinna på det rättsligt genom att utsätta dem för missaktning och misskreditering, till slut grovt förtalade en av dem via sitt officiella facebook-konto som hon använder för KD. Inlägget hade en mycket stor spridning.

Jag tror att Ebba ska vara försiktig i kommande förhandlingar att fortsätta denna smutskastningskampanj. Hennes dom är nämligen villkorlig.
Vilka anhängare har hon bedrivit en smutskastningskampanj mot och hur har den sett ut? Tror du att hon riskerar fängelse i den kommande förhandlingen om fastigheten?
2021-09-05, 10:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vilka anhängare har hon bedrivit en smutskastningskampanj mot och hur har den sett ut? Tror du att hon riskerar fängelse i den kommande förhandlingen om fastigheten?
Har du missat att Ebba svingat brett med bilan när hon stipulerade att såväl släkt som andra närstående försöker omyndigförklara Esbjörn, förvägrat honom att göra som han vill och att de egoistiskt exploaterar honom för sina egna intressen? Det är allvarliga anklagelser, särskilt med tanke på att de enda som kan vittna om det - Esbjörn, släkt och närstående - dementerar det kapitalt.

Även Esbjörns juridiska ombud drogs med i smutskastningskampanjen, där bland annat hans tidigare domar spreds till massorna som ett sätt att skapa missaktning för och misskreditering av honom, men också att hon försökte förklena honom genom att smeta ner honom med insinuationer utifrån vad han tjänade och tidigare fall han åtagit sig. Även han påstods av Ebba inte företräda Esbjörns intressen. Även i detta fall något som varken Esbjörn eller hans ombud alls bekräftar, varför även dessa anklagelser faller platt och är att betrakta som smutskastning utan substans.

Utfallet av Ebbas smutskastningskampanj blev att hon åkte dit på grovt förtal. Utöver böter fick hon även villkorlig dom a' två år. Det betyder att rättsväsendet under denna tid ser det som extra allvarligt om hon skulle bli serieförbrytare och fortsätta att smutskasta, slå brett med bilan och förtala. Sker så, kan du hoppa upp och sätta dig på att hon kan råka mycket illa ut. Om det blir fängelse, böter, samhällstjänst, förlängd villkorlig dom eller en blandning av dessa straff, avgörs av hur grovt hennes nästa förtal är. Ebba bör därför vara mycket försiktig att under dessa två år bli en återfallsbrottsling.

Så, jag ser nu fram emot dina ad hominem, halmgubbar, invektiv, gnäll om hur jag använder språket och annat OT-tjafs som du brukar hänge dig åt, när känslan av att ha vara skevt på det kryper dig under skinnet. Jag kommer skratta gott åt tramset och återföra dig till ämnet den här gången också.
Senast redigerad av Krmkr 2021-09-05 kl. 11:17.
2021-09-05, 10:56
Medlem
Citat:
Har du missat att Ebba slagit brett med bilan när hon stipulerat att såväl släkt som andra närstående försöker omyndigförklara Esbjörn, förvägrat honom att göra som han vill och att de egoistiskt endast ser till sina egna intressen? Det är allvarliga anklagelser, särskilt med tanke på att den enda som kan vittna om det - Esbjörn - dementerar det kapitalt.

Även Esbjörns juridiska ombud drogs med i smutskastningskampanjen där bland annat hans tidigare domar spreds till massorna som ett sätt att skapa missaktning för honom, men också att hon försökte förklena honom genom att smeta ner honom med insinuationer utifrån vad han tjänade och tidigare fall han tagit på sig. Även han påstods av Ebba inte företräda sin Esbjörns intressen. Även i detta fall något som Esbjörn inte alls bekräftar, varför även dessa anklagelser faller platt och är att betrakta som förtal.

Utfallet av Ebbas smutskastningskampanj blev att hon åkte dit på grovt förtal. Utöver böter fick hon även villkorlig dom a' två år. Det betyder att rättsväsendet under denna tid ser det som extra allvarligt om hon skulle upprepa sitt brott och fortsätta att smutskasta, slå brett med bilan och förtala. Sker så, kan du hoppa upp och sätta dig på att hon kan råka mycket illa ut. Om det blir fängelse, böter, samhällstjänst eller förlängd villkorlig dom, avgörs av hur grovt hennes nästa förtal är. Ebba bör därför vara mycket försiktig att under dessa två år bli en återfallsbrottsling.

Så, jag ser nu fram emot dina ad hominem, halmgubbar, invektiv och annat OT-tjafs som du brukar hänge dig åt, när känslan av att ha vara skevt på det kryper dig under skinnet. Jag kommer skratta gott åt tramset den här gången också.
Du sammanfattar väl vad Ebba Busch är kapabel till, och hur hon ser på människor som hinder. De ska elimineras. Det pågår ett krig i hennes kaotiska hjärna, där dessa människor förvandlas till fiender hon ska segra över. Men i civilsamhället är det hon sysslar med, brottsligt.

Ebbas Busch agerande mot fiender visar hur utsatt Esbjörn var här Ebba Busch och en väninna knackade på dörren med ett avtal som skulle undertecknas.
2021-09-05, 13:41
Medlem
Citat:
Jag har full grund i att påstå att ombudets personlighet ligger till grund för hans brott, det finns en dom att ta del av som beskriver hans gärningar och de är inte friska. Han är en serieförbrytare som misshandlade den minderåriga flickan vid flera tillfällen under en längre tidsperiod. Allt kulminerade i sedan i våldtäktsförsöket.

Jag förstår varför Ebba Busch nämnde hans dom i sin beskrivning av tvisten. Binninges agerande påverkade möjligheten att nå en lösning på ett påtagligt och negativt sätt. Han förvärrade rättsläget för sin klient genom att frekvent läcka alla sina inlagor till Brännström på Expressen. Så agerar en brännvinsadvokat som sätter sina egna intressen före sin klients.
Nej, du har fel.
Ebba Busch drog upp ombudets helt irrelevanta förehavanden för mer än 15 år sedan för att misskreditera ombudet och Esbjörns sida, för att försvaga sin motståndare precis som mobbande fjortisar hittar på skit på deras offer för att trycka ner dom.

Du hävdar med en envishet att ombudet inte tagit sitt straff för att han inte betalat sina böter, jag tycker att du har rätt i det, men det visar faktiskt på den fundamentala skillnaden i Ebba Buschs och ombudets kriminella bana.

Dom skiljer sig på en punkt, ombudet har konsekvent hävdat sin oskuld och försökt dra det till HD och anser sig själv fortfarande vara oskyldigt dömd.
Ebba Busch erkänner sin skuld för att 5 sekunder senare hävda sig oskyldigt dömd fast att det är lagar hon själv varit med och stiftat som hon åker dit på!

Ombudet må vara hur vidrig som helst, på flera plan, vad vet jag, du verkar ju ha bättre insyn än de flesta på den punkten. Men ombudet är i varje fall konsekvent.

Ebba Buschs hyckleri är utan motstycke, ändå så låter media och journalister henne komma undan med det. Det blir bara små notiser när hennes lögner genomskådas, när det borde vara löpsedlar på det!
2021-09-05, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Nej, du har fel.
Ebba Busch drog upp ombudets helt irrelevanta förehavanden för mer än 15 år sedan för att misskreditera ombudet och Esbjörns sida, för att försvaga sin motståndare precis som mobbande fjortisar hittar på skit på deras offer för att trycka ner dom.

Du hävdar med en envishet att ombudet inte tagit sitt straff för att han inte betalat sina böter, jag tycker att du har rätt i det, men det visar faktiskt på den fundamentala skillnaden i Ebba Buschs och ombudets kriminella bana.

Dom skiljer sig på en punkt, ombudet har konsekvent hävdat sin oskuld och försökt dra det till HD och anser sig själv fortfarande vara oskyldigt dömd.
Ebba Busch erkänner sin skuld för att 5 sekunder senare hävda sig oskyldigt dömd fast att det är lagar hon själv varit med och stiftat som hon åker dit på!

Ombudet må vara hur vidrig som helst, på flera plan, vad vet jag, du verkar ju ha bättre insyn än de flesta på den punkten. Men ombudet är i varje fall konsekvent.

Ebba Buschs hyckleri är utan motstycke, ändå så låter media och journalister henne komma undan med det. Det blir bara små notiser när hennes lögner genomskådas, när det borde vara löpsedlar på det!
Du får predika hur mycket du vill, jag hävdar fortfarande att Binninges brist på moral och karaktär påverkar hur han agerar som Esbjörn Bolins ombud. Dessutom till nackdel för Bolin.
2021-09-05, 13:58
Medlem
Citat:
Har du missat att Ebba svingat brett med bilan när hon stipulerade att såväl släkt som andra närstående försöker omyndigförklara Esbjörn, förvägrat honom att göra som han vill och att de egoistiskt exploaterar honom för sina egna intressen? Det är allvarliga anklagelser, särskilt med tanke på att de enda som kan vittna om det - Esbjörn, släkt och närstående - dementerar det kapitalt.

Även Esbjörns juridiska ombud drogs med i smutskastningskampanjen, där bland annat hans tidigare domar spreds till massorna som ett sätt att skapa missaktning för och misskreditering av honom, men också att hon försökte förklena honom genom att smeta ner honom med insinuationer utifrån vad han tjänade och tidigare fall han åtagit sig. Även han påstods av Ebba inte företräda Esbjörns intressen. Även i detta fall något som varken Esbjörn eller hans ombud alls bekräftar, varför även dessa anklagelser faller platt och är att betrakta som smutskastning utan substans.

Utfallet av Ebbas smutskastningskampanj blev att hon åkte dit på grovt förtal. Utöver böter fick hon även villkorlig dom a' två år. Det betyder att rättsväsendet under denna tid ser det som extra allvarligt om hon skulle bli serieförbrytare och fortsätta att smutskasta, slå brett med bilan och förtala. Sker så, kan du hoppa upp och sätta dig på att hon kan råka mycket illa ut. Om det blir fängelse, böter, samhällstjänst, förlängd villkorlig dom eller en blandning av dessa straff, avgörs av hur grovt hennes nästa förtal är. Ebba bör därför vara mycket försiktig att under dessa två år bli en återfallsbrottsling.

Så, jag ser nu fram emot dina ad hominem, halmgubbar, invektiv, gnäll om hur jag använder språket och annat OT-tjafs som du brukar hänge dig åt, när känslan av att ha vara skevt på det kryper dig under skinnet. Jag kommer skratta gott åt tramset och återföra dig till ämnet den här gången också.
Det är sant att team Esbjörn fick honom att ångra försäljningen. Om det var av girighet eller godhet finns det olika uppfattningar. Men förhandlingen kommer inte att handla om det, det som ska avgöras är om det finns en ångerfrist vid fastighetsförsäljningar. Du tramsar i dina löjliga påståenden om att hon riskerar straff för det hon kommer att säga vid förhandlingarna. Jag vet inte om du är så dum att du tror det eller om du ljuger medvetet, båda möjligheterna är definitivt lika troliga.
2021-09-05, 14:39
Bannlyst
Citat:
Det är sant att team Esbjörn fick honom att ångra försäljningen. Om det var av girighet eller godhet finns det olika uppfattningar. Men förhandlingen kommer inte att handla om det, det som ska avgöras är om det finns en ångerfrist vid fastighetsförsäljningar. Du tramsar i dina löjliga påståenden om att hon riskerar straff för det hon kommer att säga vid förhandlingarna. Jag vet inte om du är så dum att du tror det eller om du ljuger medvetet, båda möjligheterna är definitivt lika troliga.

Jag ser att du återigen duckar för det mesta jag drivit som ett sätt att komma undan. Men se du, den gubben går inte denna gången heller.

Ebba har i media smutskastat Esbjörns ombud, släkt och närstående. Det som gällde ombudet anmäldes och Ebba åkte dit så det visslade om det. När det nu under kommande förhandlingar framkommer att det som Ebba spydde ur sig om Esbjörns släkt och närstående i media, visar sig vara helt grundlöst och att hon dessutom under press kanske intensifierar smutskastningen, är det inte alls omöjligt att detta kan leda till fler straff för förtal, om någon av dem väljer att anmäla Ebba för att upprätta sin heder.

Om du inbillar dig att Esbjörns advokat skulle försitta chansen att lyfta detta, när både Esbjörn och vittnena är på plats att svara på frågor, är du mer än lovligt naiv. Särskilt med tanke på att det visar på vilken person Ebba var när avtalet skrevs och med vilka unkna medel hon är kapabel att arbeta. Trovärdighet är nämligen inte en oviktig faktor i en tvist, serru.
2021-09-05, 15:02
Medlem
Citat:
Jag ser att du återigen duckar för det mesta jag drivit som ett sätt att komma undan. Men se du, den gubben går inte denna gången heller.

Ebba har i media smutskastat Esbjörns ombud, släkt och närstående. Det som gällde ombudet anmäldes och Ebba åkte dit så det visslade om det. När det nu under kommande förhandlingar framkommer att det som Ebba spydde ur sig om Esbjörns släkt och närstående i media, visar sig vara helt grundlöst och att hon dessutom under press kanske intensifierar smutskastningen, är det inte alls omöjligt att detta kan leda till fler straff för förtal, om någon av dem väljer att anmäla Ebba för att upprätta sin heder.

Om du inbillar dig att Esbjörns advokat skulle försitta chansen att lyfta detta, när både Esbjörn och vittnena är på plats att svara på frågor, är du mer än lovligt naiv. Särskilt med tanke på att det visar på vilken person Ebba var när avtalet skrevs och med vilka unkna medel hon är kapabel att arbeta. Trovärdighet är nämligen inte en oviktig faktor i en tvist, serru.
Vad kommer Berg att pressa henne om, att hon sagt att det finns fler som har ekonomiska intressen i fastigheten eller att Matz Bolin har ringt ett otrevligt samtal till henne? Berätta gärna om vilken hemsk smutskastningskampanj du har avslöjat och berätta mer hur Berg kommer att använda detta i den kommande förhandlingen. Sen ska jag berätta hur ordförande kommer att tillrättavisa Berg och föra honom tillbaka till vad tvisten handlar om. Det är vem som har bäst rätt till fastigheten vet du.

Vem ska anmäla Ebba för att upprätta sin heder, det skulle vara intressant med ett exempel?

Exakt vem är offret i din imaginära smutskastningskampanj egentligen?
2021-09-05, 15:10
Bannlyst
Citat:
Vad kommer Berg att pressa henne om, att hon sagt att det finns fler som har ekonomiska intressen i fastigheten eller att Matz Bolin har ringt ett otrevligt samtal till henne? Berätta gärna om vilken hemsk smutskastningskampanj du har avslöjat och berätta mer hur Berg kommer att använda detta i den kommande förhandlingen. Sen ska jag berätta hur ordförande kommer att tillrättavisa Berg och föra honom tillbaka till vad tvisten handlar om. Det är vem som har bäst rätt till fastigheten vet du.

Vem ska anmäla Ebba för att upprätta sin heder, det skulle vara intressant med ett exempel?

Exakt vem är offret i din imaginära smutskastningskampanj egentligen?
Din fantasifulla föreställningsförmåga räcker uppenbarligen bara till när det gäller Ebbas fantasifulla smutskastningskampanj. Därför blir dina rättsscenarier därefter.

Jag tror inte Berg kommer att pressa Ebba alls kring detta. Han kommer däremot fråga Esbjörn och vittnena om anklagelserna som Ebba uttryckt i media. Ebba behöver inte säga någonting om detta under förhandlingarna. Det finns redan på pränt i tidningar, uttalat av Ebba i TV-intervjuer och på sociala medier.
2021-09-05, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Dessa saker går ju tyvärr ihop i hustvisten så det är ytterst relevant för den.

Tror att få tycker att det är bra att hon blivit dömd, det är pinsamt för Sverige att ha personer som blir dömda kriminella under sin tid i riksdagen utan påföljd, det är jävligt klantigt och anmärkningsvärt när hon har haft massor med folk som korrekturläst texten före publikation, någon borde ha reagerat! Vilka andra beslut hanteras med samma inkompetens förutom då förtal och fastighetsaffären kan man fråga sig.

Du har inte skrivit att hon ska överklaga men du gnäller ändå som en bitch om att hon är oskyldigt dömd, fan väx upp, du är ju känsligare än en miljöpartist! Samma sekund som hon erkände och blev en dömd grovt kriminell så spelar det ingen roll vad hon säger.

Ebba Busch säger att en spade är en spade! Ebba Busch är en dömd grovt kriminell person! SLUT!

Vart har jag skrivit hon är oskyldig?
Anser du även då fd ombudet är inte spelar någon roll heller för hen är också dömd?
2021-09-05, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Vart har jag skrivit hon är oskyldig?
Anser du även då fd ombudet är inte spelar någon roll heller för hen är också dömd?
Ombudets dom och tidigare förehavanden som är över 15 år gamla har precis noll och inget att göra med hustvisten.

Skillnaden mellan Ebba Busch och ombudet är att ombudet konsekvent hävdat sin oskuld och anser sig oskyldigt dömd.
Ebba Busch erkänner brottet men i samma andetag så hävdar hon sig oskyldigt dömd!

Det ombudet är dömd för är jävligt vidrigt men han har i varje fall varit konsekvent.
Det Ebba Busch är en hycklare och allt i den här soppan är väl genomtänkt och planerat i minsta detalj av Ebba Busch, dock har det gått åt helvete för henne och en del av sakerna har bokstavligen sprängts i ansiktet på henne på grund av grav inkompetens hos henne och de som ska "hjälpa henne tex med korrekturläsningen.

Förlorar hon hustvisten så är det GAME OVER för KD som riksdagsparti, hon kommer dra ner hela skiten i graven med sig själv. Det måste vara det mest egoistiska spelet en politiker fört i modern tid!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in