Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Vilka anhängare har hon bedrivit en smutskastningskampanj mot och hur har den sett ut? Tror du att hon riskerar fängelse i den kommande förhandlingen om fastigheten?
Har du missat att Ebba svingat brett med bilan när hon stipulerade att såväl släkt som andra närstående försöker omyndigförklara Esbjörn, förvägrat honom att göra som han vill och att de egoistiskt exploaterar honom för sina egna intressen? Det är allvarliga anklagelser, särskilt med tanke på att de enda som kan vittna om det - Esbjörn, släkt och närstående - dementerar det kapitalt.
Även Esbjörns juridiska ombud drogs med i smutskastningskampanjen, där bland annat hans tidigare domar spreds till massorna som ett sätt att skapa missaktning för och misskreditering av honom, men också att hon försökte förklena honom genom att smeta ner honom med insinuationer utifrån vad han tjänade och tidigare fall han åtagit sig. Även han påstods av Ebba inte företräda Esbjörns intressen. Även i detta fall något som varken Esbjörn eller hans ombud alls bekräftar, varför även dessa anklagelser faller platt och är att betrakta som smutskastning utan substans.
Utfallet av Ebbas smutskastningskampanj blev att hon åkte dit på grovt förtal. Utöver böter fick hon även villkorlig dom a' två år. Det betyder att rättsväsendet under denna tid ser det som extra allvarligt om hon skulle bli serieförbrytare och fortsätta att smutskasta, slå brett med bilan och förtala. Sker så, kan du hoppa upp och sätta dig på att hon kan råka mycket illa ut. Om det blir fängelse, böter, samhällstjänst, förlängd villkorlig dom eller en blandning av dessa straff, avgörs av hur grovt hennes nästa förtal är. Ebba bör därför vara mycket försiktig att under dessa två år bli en återfallsbrottsling.
Så, jag ser nu fram emot dina ad hominem, halmgubbar, invektiv, gnäll om hur jag använder språket och annat OT-tjafs som du brukar hänge dig åt, när känslan av att ha vara skevt på det kryper dig under skinnet. Jag kommer skratta gott åt tramset och återföra dig till ämnet den här gången också.