Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Din argumentation håller inte ihop, å ena sidan så är fängelse rehabilitering och inte straff, men samtidigt så ska man kunna avtjäna sitt straff och sedan kunna bygga upp ett nytt liv. Du behöver bestämma dig för om det är rehabilitering eller straff. För om det är rehabilitering så kan alla världens barn känna sig säkra i sällskap av en tidigare dömd barnmisshandlare eftersom denne är rehabiliterad. Om det däremot är ett straff så finns inte den garantin. Ser du fängelse som straff eller rehabilitering?
Hur många pedofiler tror du blir rehabiliterade eller botade under sin fängelsevistelse?
Det är befogat att omgivningen får kännedom om människor i deras omgivning har straffats för vålds- eller sexualbrott. Jag tycker också att det var befogat att Ebba Busch nämnde Binninges tidigare dom eftersom det är en offentlig handling och för att beteendet som ledde till straffet är en del av hans personlighet. Han obstruerar fortfarande rättvisan genom sin vägran att betala vad han dömdes erlägga till Brottsofferfonden. Det är ett tydligt bevis för att han har avtjänat en del av sitt straff, men hans vägran att betala visar att han är långt ifrån rehabiliterad. Han är fortfarande en skurk, men det får man inte säga i det här landet.
Du är lustigt du. Min argumentering, prova och Googla svenska rättssystemet så får du ju svart på vitt vad tanken med den är, du får ett straff som du sitter av och under den tiden så ska du rehabiliteras.
Pedofili är i sig en vidrig sak och tyvärr som en följd av det så finns det knappt någon hjälp att få, men jag tror att det är några som fått hjälp att tänka rätt eller hantera det efter sin fängelsevistelse.
Du har precis noll grund i att påstå att ombudets personlighet ligger till grund för hans brott, du har precis som jag lika lite insyn i vad som faktiskt hände. Han är dessutom inte en återfallsförbrytare, i varje fall inte anklagad igen för det vad vi vet.
Som flera har sagt till dig så är det helt irrelevanta saker du fiskar efter.
Fakta är att Ebba Busch är en dömd grovt kriminell.
Hustvisten fortgår och just nu är den 70/30 i Ebba Buschs favör enligt alla bettingsidor.
Krmkr skrev ett väldigt bra inlägg till dig idag 11:21, läs det igen och försök förstå vad han försöker hjälpa dig med!
Citat:
Ursprungligen postat av
Krmkr
Haha, du lyckades nog göra dig skyldig till samtliga dina beskyllningar i samma inlägg. Jag måste säga att offerkoftan du försöker iklä dig, passar dig väldigt dåligt.......