Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Klart det är samma sak. De som idag klagar på restriktionerna klagar därför de inte får sitta 6-8 personer vid samma bord istället för 4. De klagar på att stora arenor har maxtak på 15 tusen personer istället för 45 tusen. De klagar klagar kort och gott på att deras behov av förlustelser och nöjen inte blir tillgodosett. De tycker att folk som dör får skylla sig själva. De skiter i att folk dör, bara de får en stunds nöje och njutning. Parallellen till rattfylleristen kan ju inte bli mycket tydligare. Rattfylleristen skiter också i risken i att andra människor riskeras att skadas och dödas. Bara de får sin frihet att köra bil under påverkan. Samhället ska inte lägga sig i, bla bla bla.
Din jämförelse med kost, motion, rökning och alkohol är ju inte relevant för fem öre.
Även om jag så lever på pommes, chips, coca-cola, kedjeröker och dricker en kvarting Explorer varje dag så påverkar inte det DIN hälsa. Det förstör min hälsa inte din.
Nu pratade vi om vilka som har rätt till sjukvård pga sina val i livet. Märks att det var jobbigt att svara på mina frågor. Citerar inte in det igen, du har redan fått två försök. Vill du göra ett nytt försök är jag säker på att du kan hitta frågorna på egen hand.
Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Sitter jag däremot och hostar dig i ansiktet på en läktare eller en restaurang så äventyrar jag din hälsa. Precis på samma sätt som om jag sätter mig berusad bakom ratten och du promenerar vid sidan av vägen.
Så är det, vare sig du är vaccinerad eller inte. Vad hade det att göra med ifall man har rätt till vård?