2021-09-03, 12:04
Medlem
Masingas avatar
Singapore kallar denna pandemi numera för "season flu" ngn som vet om flera länder följt?
Citera
2021-09-03, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Du frågade på vilket sätt mitt liv blivit begränsat.

Du svarar inte på min fråga. Anser du att vi som vaccinerat oss ska begränsa våra liv med hänsyn till de som inte vaccinerat sig?

För det är vad jag ser enda anledningen till att behålla de restriktioner som vi fortfarande har, för att skydda de som valt att inte skydda sig själva. Varför ska världen kretsa kring dem och inte kring mig?

Du och jag borde vara i samma lag här.

Håller helt med. Att ha kvar begränsningar i väntan på personer som troligtvis aldrig kommer att vaccinera sig låter väldigt tröstlöst. Jag anser att Sverige ligger på efterkälken när det gäller tillåtande av konserter. I Danmark kör man exempelvis arenakonserter redan nu i september.
Citera
2021-09-03, 12:12
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det verkar inte som att någon skrivit något om my-mutationen här på FB.

Den verkar komma från Sydamerika.

Det är få fall i Sverige än så länge, 10 - 20 stycken.

Verkar vara lik beta, så my tar nog inte över smittspridningen.

Vad vet man mera om my-mutationen?

Att den funnits sedan januari
Citera
2021-09-03, 12:52
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jag har till skillnad mot dig ett rätt stort intresse att uppleva såväl idrott som konserter på plats. T.ex har jag i nuläget biljetter till två större konserter med världsartister som skulle ha gått av stapeln 2020 men som blev inställda och ännu inte fått någon nytt datum på grund av att man inte får ha stora arrangemang i Sverige.

Det har begränsat mitt liv, och jag har haft förståelse för det. Men det har jag inte längre, för jag ser inte något legitimt motiv till att fortfarande ha dessa begränsningar.

Håller med!
Alla som vill har nu fått sitt vaccin.
Skulle nu vården bli överbelastad av ovaxxade får vi ta i med hårdhandskarna, dvs införa vaccinpass överallt så vi löser problemet..
Citera
2021-09-03, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Har du vaccinerat dig?

Hehe. Du har verkligen ett ”mission” här.

Nej, vederbörande har med största sannolikhet inte blivit smittad, om de inte utbytte kroppsvätskor, eftersom de befann sig utomhus där luftmängden är obegränsad. Mig veterligen finns det inte inte ett enda fall med någon som blivit smittad utomhus.
Citera
2021-09-03, 13:00
Medlem
Vinnarna efter denna pandemi, förutom läkemedelsindustrin, kommer nog bli de som varken haft covid eller tagit vaccin mot det.
Senast redigerad av ClasZtefanYngwezon 2021-09-03 kl. 13:03.
Citera
2021-09-03, 13:25
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Vinnarna efter denna pandemi, förutom läkemedelsindustrin, kommer nog bli de som varken haft covid eller tagit vaccin mot det.

Inga vinnare menar du?
För om du skall undvika covid, så måste du låsa in dig själv för alltid.
Kan inte kalla det en vinnare
Citera
2021-09-03, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Inga vinnare menar du?
För om du skall undvika covid, så måste du låsa in dig själv för alltid.
Kan inte kalla det en vinnare

Pandemin är över till våren 2022.
Citera
2021-09-03, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomas.Vresros
Problemet med många alarmister är att Corona gjort dem mer rädda men i övrigt inte förändrat deras liv nämnvärt. Såklart att de vill ha kvar begränsningarna.

Vi som däremot tvingats jobba hemma i en evighet och fått våra familjeliv, hobbyer och dylikt kringskurna, vi lider enormt det här. Och nu hör man – inte helt oväntat – hur alarmisterna ägnar sig åt mission creep. Nu räcker det inte längre att de sjuka och gamla är vaccinerade, eller ja alla utom de yngsta. Nej, nu ska stolparna flyttas och ribban sänkas. Sådan är neurotikern – nyckfull, hopplös, hjälplös. Ska vi låta dessa samhällets losers hålla tillbaka ett sunt och normalt folkliv? Åt helvete heller.

Öppna upp allt nu.

Till syvende och sist är det regeringen som bestämmer det. Och då har man satt upp ett antal kriterier. Stabilt smittoläge. Vi ska ha en låg incidens framräknade på sju dagars medelvärde. Stabilt läge i sjukvården. Antalet som behöver vård ska inte öka kraftigt.
I det läget verkar vi inte vara nu. 50 på IVA nu. Trefaldigats sedan i somras.

Jag önskar att vi hade gjort som övriga Norden.
Strikt coronapolicy med karantän, tester och smittspårning.
Nu får vi betala priset för Tegnells hjärndöda strategi och hög invandring. Andra öppnar upp och går förbi oss.
Citera
2021-09-03, 13:51
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Pandemin är över till våren 2022.

Har vi en pandemi? Tittar man på euromomo så hade vi en överdödlighet 2020. Vi har ingen överdödlighet 2021.

Pandemin finns nog bara i media.
Citera
2021-09-03, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Har vi en pandemi? Tittar man på euromomo så hade vi en överdödlighet 2020. Vi har ingen överdödlighet 2021.

Pandemin finns nog bara i media.

Pandemin är över när vi inte har någon överdödlighet pga covid trots slopade restriktioner.
Citera
2021-09-03, 13:58
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Pandemin är över när vi inte har någon överdödlighet trots slopade restriktioner.

Hur stor överdödlighet är det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in