2021-09-04, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du fortsätter med dit pompösa överdrivna ordbajseri. Du skriver om andras dubbla måttstockar samtidigt som du försvarar förtalslagstiftningen med näbbar och klor tycker du att jordabalken borde underställas bibelns tio budord och din ”common sense”. Du sitter och beundrar din moraliska kompass och smeker den med all den egenkärlek din kropp rymmer och tycker att den nog måste vara den enda i hela världen som pekar åt rätt håll. Fortsätt gärna med det men sluta presentera dina personliga åsikter som allenarådande sanningar, för de är de inte. Det är förvirrade tankar från en självgod Krösamaja.
Haha, nu är du så krränkt av att ha blivit avslöjad, att du inte längre förmår att se klart utan hemfaller istället helt till att binda halmgubbar på löpande band, för att legitimera för dig att du uteslutande kör ad hominems, invektiv och OT-tjafs. Det allra mest komiska är att du inte inser det själv, utan projicerar ut dina tillkortakommanden på andra.

Jag försvarar ingenting egentligen. Jag anser att man ska följa lagen och inte åsiktsdomstolen. Att du inte tycker det är lite mindre anmärkningsvärt, än att en som sitter i den lagstiftande församlingen inte tycker det.

Jag har tom skrivit att det kanske är så att Ebba kommer få rätt i kommande rättsförhandlingar - so be it - men att det som framkommit kring hennes ageranden mot Esbjörn - om än möjligen inte olagliga - i alla fall är djupt omoraliska och oanständiga. I så pass hög grad att man bör se över lagstiftningen framöver. Lagen handlar nämligen i mångt och mycket om att skydda svagare parter mot starkare, något som verkar ha gått dig och Ebba helt under radarn.
Senast redigerad av Krmkr 2021-09-04 kl. 15:19.
2021-09-04, 14:59
Bannlyst
Citat:
. Han är fortfarande en skurk, men det får man inte säga i det här landet.

Du har helt missförstått förtalslagen. Du får visst säga att någon är en skurk.
2021-09-04, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Haha, nu är du så krränkt av att ha blivit avslöjad, att du inte längre förmår att se klart utan hemfaller helt till att binda halmgubbar på löpande band, för att legitimera för dig att du uteslutande kör ad hominems, invektiv och OT-tjafs. Det allra mest komiska är att du inte inser det själv, utan projicerar ut dina tillkortakommanden på andra.

Jag försvarar ingenting egentligen. Jag anser att man ska följa lagen och inte åsiktsdomstolen. Att du inte tycker det är lite mindre anmärkningsvärt, än att en som sitter i den lagstiftande församlingen inte tycker det.

Jag har tom skrivit att det kanske är så att Ebba kommer få rätt i kommande rättsförhandlingar - so be it - men att det som framkommit kring hennes ageranden mot Esbjörn - om än möjligen inte olagliga - i alla fall är djupt omoraliska och oanständiga. I så pass hög grad att man bör se över lagstiftningen framöver. Lagen handlar nämligen i mångt och mycket om att skydda svagare parter mot starkare, något som verkar ha gått dig och Ebba helt under radarn.
Se där, man får tycka att lagstiftningen har brister - eller rättare sagt - du får tycka det. Andra får inte ha åsikter om lagar för då har man en trasig moralisk kompass, framför allt lagar som gynnar dig och din åsikt är heliga. Din moraliska kompass glänser mest av alla i tråden, men du har nog polerat sönder den.
2021-09-04, 15:17
Bannlyst
Citat:
Se där, man får tycka att lagstiftningen har brister - eller rättare sagt - du får tycka det. Andra får inte ha åsikter om lagar för då har man en trasig moralisk kompass, framför allt lagar som gynnar dig och din åsikt är heliga. Din moraliska kompass glänser mest av alla i tråden, men du har nog polerat sönder den.

I det ena fallet handlar det om ett brott, som det är klarlagt att Ebba gjorde sig skyldig till.
I det andra fallet handlar det om en tvist, där vi fortfarande inte vet vad utgången blir.

Att du inte förmår se skillnaden på dessa två - trots deras uppenbara skillnader - får du tugga i dig alldeles själv.

Visst kan man tycka att lagar ska förändras. Det hindrar dock inte att man ska följa dem tills förändringen är tillstånd. Något som Ebba misslyckats kapitalt med.
2021-09-04, 15:19
Medlem
Citat:
Din argumentation håller inte ihop, å ena sidan så är fängelse rehabilitering och inte straff, men samtidigt så ska man kunna avtjäna sitt straff och sedan kunna bygga upp ett nytt liv. Du behöver bestämma dig för om det är rehabilitering eller straff. För om det är rehabilitering så kan alla världens barn känna sig säkra i sällskap av en tidigare dömd barnmisshandlare eftersom denne är rehabiliterad. Om det däremot är ett straff så finns inte den garantin. Ser du fängelse som straff eller rehabilitering?

Hur många pedofiler tror du blir rehabiliterade eller botade under sin fängelsevistelse?

Det är befogat att omgivningen får kännedom om människor i deras omgivning har straffats för vålds- eller sexualbrott. Jag tycker också att det var befogat att Ebba Busch nämnde Binninges tidigare dom eftersom det är en offentlig handling och för att beteendet som ledde till straffet är en del av hans personlighet. Han obstruerar fortfarande rättvisan genom sin vägran att betala vad han dömdes erlägga till Brottsofferfonden. Det är ett tydligt bevis för att han har avtjänat en del av sitt straff, men hans vägran att betala visar att han är långt ifrån rehabiliterad. Han är fortfarande en skurk, men det får man inte säga i det här landet.
Du är lustigt du. Min argumentering, prova och Googla svenska rättssystemet så får du ju svart på vitt vad tanken med den är, du får ett straff som du sitter av och under den tiden så ska du rehabiliteras.

Pedofili är i sig en vidrig sak och tyvärr som en följd av det så finns det knappt någon hjälp att få, men jag tror att det är några som fått hjälp att tänka rätt eller hantera det efter sin fängelsevistelse.

Du har precis noll grund i att påstå att ombudets personlighet ligger till grund för hans brott, du har precis som jag lika lite insyn i vad som faktiskt hände. Han är dessutom inte en återfallsförbrytare, i varje fall inte anklagad igen för det vad vi vet.

Som flera har sagt till dig så är det helt irrelevanta saker du fiskar efter.

Fakta är att Ebba Busch är en dömd grovt kriminell.
Hustvisten fortgår och just nu är den 70/30 i Ebba Buschs favör enligt alla bettingsidor.

Krmkr skrev ett väldigt bra inlägg till dig idag 11:21, läs det igen och försök förstå vad han försöker hjälpa dig med!
Citat:
Haha, du lyckades nog göra dig skyldig till samtliga dina beskyllningar i samma inlägg. Jag måste säga att offerkoftan du försöker iklä dig, passar dig väldigt dåligt.......
2021-09-04, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Du är lustigt du. Min argumentering, prova och Googla svenska rättssystemet så får du ju svart på vitt vad tanken med den är, du får ett straff som du sitter av och under den tiden så ska du rehabiliteras.

Pedofili är i sig en vidrig sak och tyvärr som en följd av det så finns det knappt någon hjälp att få, men jag tror att det är några som fått hjälp att tänka rätt eller hantera det efter sin fängelsevistelse.

Du har precis noll grund i att påstå att ombudets personlighet ligger till grund för hans brott, du har precis som jag lika lite insyn i vad som faktiskt hände. Han är dessutom inte en återfallsförbrytare, i varje fall inte anklagad igen för det vad vi vet.

Som flera har sagt till dig så är det helt irrelevanta saker du fiskar efter.

Fakta är att Ebba Busch är en dömd grovt kriminell.
Hustvisten fortgår och just nu är den 70/30 i Ebba Buschs favör enligt alla bettingsidor.

Krmkr skrev ett väldigt bra inlägg till dig idag 11:21, läs det igen och försök förstå vad han försöker hjälpa dig med!

Jag har full grund i att påstå att ombudets personlighet ligger till grund för hans brott, det finns en dom att ta del av som beskriver hans gärningar och de är inte friska. Han är en serieförbrytare som misshandlade den minderåriga flickan vid flera tillfällen under en längre tidsperiod. Allt kulminerade i sedan i våldtäktsförsöket.

Jag förstår varför Ebba Busch nämnde hans dom i sin beskrivning av tvisten. Binninges agerande påverkade möjligheten att nå en lösning på ett påtagligt och negativt sätt. Han förvärrade rättsläget för sin klient genom att frekvent läcka alla sina inlagor till Brännström på Expressen. Så agerar en brännvinsadvokat som sätter sina egna intressen före sin klients.
2021-09-04, 15:58
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Jag visste att du inte får outa saker som inte har relevans för att smutskasta folk men jag visste inte hur det skulle tillämpas i det här fallet. Dock är alla jurister överens och Ebba Busch har förstått och erkänt sig som grov kriminell.

Ebba Busch blev avslöjad med ytterligare en lögn när hon påstod att hennes fall var unikt och skulle bli ett prejudikat, något som alla jurister var överens om inte var fallet, det fanns massor med domar som visade på det. Dessutom skulle hon mest troligt bli av med sin riksdagsplats vid en fällande dom, dom två är mest troligt anledningen till att hon erkände sig kriminell.

Eller hur.
Det var lite oklart.

Och om någon angriper en på fejan är det lätt att svara med samma mynt.
2021-09-04, 16:01
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Du har helt missförstått förtalslagen. Du får visst säga att någon är en skurk.
Men Ebba får det inte.
2021-09-04, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Men Ebba får det inte.
Jodå. Men hon får inte, i likhet med alla andra i Sverige, sprida det till massorna som ett medel att vinna en tvist och få personlig nytta av det.

Man ska också betänka vilka konsekvenser det hade kunnat få om det blivit lagligt att massprida domar om människors tidigare brott, som ett sätt att skapa missaktning och misskreditera dem i sammanhang som inte har med brottet att göra. Detta kan användas på ett väldigt obehagligt sätt för att tillskansa sig fördelar av skrupelfria människor, såsom Ebba gjorde. På så sätt är lagen överensstämmande med den allmänna rättsuppfattningen.

Krösamaja i Emil sysslade ständigt med förtal, något som de flesta av oss fann omoraliskt och oanständigt redan som barn. Att vi ska gå tillbaks till ett sådant samhälle är det få av oss som vill.
2021-09-04, 17:07
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Jodå. Men hon får inte, i likhet med alla andra i Sverige, sprida det till massorna som ett medel att vinna en tvist och få personlig nytta av det.

Man ska också betänka vilka konsekvenser det hade kunnat få om det blivit lagligt att massprida domar om människors tidigare brott, som ett sätt att skapa missaktning och misskreditera dem i sammanhang som inte har med brottet att göra. Detta kan användas på ett väldigt obehagligt sätt för att tillskansa sig fördelar av skrupelfria människor, såsom Ebba gjorde. På så sätt är lagen överensstämmande med den allmänna rättsuppfattningen.

Krösamaja i Emil sysslade ständigt med förtal, något som de flesta av oss fann omoraliskt och oanständigt redan som barn. Att vi ska gå tillbaks till ett sådant samhälle är det få av oss som vill.
Binninge fickk hota med att göra henne "mör".
Är inte det moraliskt klandervärt?

Jag vill minnas att han tog bort sitt inlägg, varför?
Ebba tog också bort sitt.
2021-09-04, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Binninge fickk hota med att göra henne "mör".
Är inte det moraliskt klandervärt?

Jag vill minnas att han tog bort sitt inlägg, varför?
Ebba tog också bort sitt.
Varför hoppar du från ämne till ämne när jag svarar på din missuppfattning om att Ebba inte får säga till nån att Binninge är dömd?
2021-09-04, 17:31
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Varför hoppar du från ämne till ämne när jag svarar på din missuppfattning om att Ebba inte får säga till nån att Binninge är dömd?
Men hon fick ju förklara sig skyldig till förtal.
Pga att hon upplyste sin läsekrets med att Binninge var dömd.

Hon tog ett strafföreläggande för att hon upplyste allmänheten.
Har jag missuppfattat det?

Byta ämne. ska jag fråga ursprungsfrågan igen?
Den är besvarad

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in