2021-08-05, 19:31
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag är också imponerad av att han har lyckats med att ha hållit sig undan så länge som 9 år i en tid som denna.

Han kan förstås numera vara avliden men jag tror inte det. Tror att han befinner sig någonstans österut i ett icke EU-land och att han har skydd där av bl. a. likasinnade. Vi vet hur den efterlyste såg ut för nio år sedan men hur ser han ut idag? Han kan ha genomgått en stor förändring.

Absolut.
Han kan ha lagt på sig några kilo fett plus en och annan muskel. Men livet i Ryssland är inte så glamoröst. Tvärtom, är du inte rik ( vilket Simon inte är), så lever du ett riktigt tråkigt skitliv.
Jag tror istället att han åkte till Norge. Frågan är bara om det finns så många nazister i Norge? Jag tror inte det. Men vem vet.

Han har tydligen några tatueringar. Nån som vet hur dom ser ut? Nån som kan lägga ut en länk till ev tatueringar?
Citera
2021-08-06, 13:48
Medlem
Skaraborg2s avatar
Norge?

Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Absolut.
Han kan ha lagt på sig några kilo fett plus en och annan muskel. Men livet i Ryssland är inte så glamoröst. Tvärtom, är du inte rik ( vilket Simon inte är), så lever du ett riktigt tråkigt skitliv.
Jag tror istället att han åkte till Norge. Frågan är bara om det finns så många nazister i Norge? Jag tror inte det. Men vem vet.

Han har tydligen några tatueringar. Nån som vet hur dom ser ut? Nån som kan lägga ut en länk till ev tatueringar?

Skulle Arnamo vara i livet så är han troligtvis mycket svår att känna igen numera.

Lever han i t.ex. Ryssland eller Ukraina så lever han nog inte det allra bästa liv men ändock bättre än att sitta inne anser han nog. Visst skulle han ev. ha kunnat tagit sig till Norge och sedan blivit kvar där men personligen tror jag inte det. Norge är nog inget någorlunda "säkert" land för en person som Arnamo. Jag tror att han tog sig till ett mer "säkert" land. Kanske t. o. m. utanför Europa under förutsättning att någon eller några hjälpte honom ekonomiskt men vem eller vilka skulle göra det?
Citera
2021-08-12, 16:35
Medlem
Undra om han läser tråden
Citera
2021-08-13, 16:55
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Undra om han läser tråden

Kan han göra.

Expo har som vanligt ett grymt jävla reportage om SA;

https://expo.se/var-finns-simon-arnamo

Säga vad man vill om expo, men dom är ena jävlar på att gräva.

Läs!
Citera
2021-08-13, 21:13
Medlem
Citat:
Kan han göra.

Läs!
Väldigt intressant reportage och några teorier om vad som hände efter sista spåret. Om han lever så är det mest troligt mot öster man ska leta gissar jag
Citera
2021-08-14, 15:29
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mycket intressant länk.

Citat:
Kan han göra.

Läs!
Tack för länken som jag nu har läst med stort intresse.

Citat från denna länk:

"Men per mejl bekräftas att norsk polis inte haft kontakt med Simon sedan våren 2012. Det ”ganska säkra” spåret efter honom i Norge finns inte. Uttagen i Älvsjö och beställningen från Army Star är fortfarande de sista livstecknen. Så var är Simon Arnamo?"

Våren 2012 var dessutom sex månader innan mordet i Vallentuna inträffade. Jag har svårt att tänka mig att han i oktober 2012 ånyo begav sig till Norge. Om hans så ev. gjorde så kan han inte ha stannat där någon längre tid. Norge är "inget bra" land för honom.

Om han nio år senare fortfarande är i livet så lär han sannolikt befinna sig någonstans österut utanför EU.
Senast redigerad av Skaraborg2 2021-08-14 kl. 15:31.
Citera
2021-08-15, 20:32
Medlem
covid19sarss avatar
Citat:
Kan han göra.

Läs!
”Grävandet” består i att man förmått läsa ett norskt datumformat på ett korrekt sätt. Resten är bara rykten och spekulationer.

Däremot är teorin inte omöjlig. Långt därifrån. Jag tror inte heller att han lever.

Är ens Simon anklagad för att ha knivskurit han som dog? En person är ju dömd för knivhuggen.
Senast redigerad av covid19sars 2021-08-15 kl. 20:41.
Citera
2021-09-01, 12:04
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covid19sars
”Grävandet” består i att man förmått läsa ett norskt datumformat på ett korrekt sätt. Resten är bara rykten och spekulationer.

Däremot är teorin inte omöjlig. Långt därifrån. Jag tror inte heller att han lever.

Är ens Simon anklagad för att ha knivskurit han som dog? En person är ju dömd för knivhuggen.

Simon Arnamo ar haktad i sin franvaro.

Om han ar dod sa ar han antagligen begravd nanstans.
Fragan ar var?

Sorry for att jag skriver rart, ar tillfalligt i Norge.
Citera
2021-09-02, 01:13
Medlem
Skoj att de inte får tag på honom. Expos reportage var skit. Lycka till, Simon, var du än är!
Citera
2021-09-02, 15:15
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tio år 2022.

Citat:
Ursprungligen postat av MVW
Skoj att de inte får tag på honom. Expos reportage var skit. Lycka till, Simon, var du än är!

Såg att den artikeln publicerades 2021-06-15.

Är SA fortfarande i livet så lär han inte bli lätt att få tag på. Nästa år han varit försvunnen i tio års tid.
Citera
2021-09-04, 13:56
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Såg att den artikeln publicerades 2021-06-15.

Är SA fortfarande i livet så lär han inte bli lätt att få tag på. Nästa år han varit försvunnen i tio års tid.
Jag personligen tror killen är död, att en rysk organisation skulle skydda en svensk brottsling i som du säger snart 10 år verkar inte som något ryssar skulle göra.
Om han nu befunnit sig i Ryssland har han säkert byggt en koja i en skog och frusit ihjäl under vintern, vintrarna kan bli ganska kalla i Ryssland har jag hört och skogarna är nog ganska stora med tanke på hur stort landet är. Rysk polis har förmodligen fullt upp med annat än att leta efter en svensk mördare dessutom så att dom skulle gå skallgång för killens skull finner jag ganska otroligt.
Delar av honom har säkert blivit middag av rovdjur och resten har förmultnat.
Citera
2021-09-20, 20:52
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNamnVarTaget
Jag personligen tror killen är död, att en rysk organisation skulle skydda en svensk brottsling i som du säger snart 10 år verkar inte som något ryssar skulle göra.
Tror inte jag heller. Däremot kan de nog ha utnyttjat honom till både det ena och det andra. Kanonmat i Ukraina låter inte helt otroligt. Har han lämnats i händerna på kriminella ryssar så är han i vilket fall som helst sannolikt död. När han slutade vara medgörlig gjorde de sig bara av med liket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in